Geen beeld pinnacle PCTV stereo

Pagina: 1
Acties:

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Ik heb net voor mijn pinnacle PCTV stereo even het programma Fly 2000 tv geinstalleerd. Dit werkte op zich goed, alleen had ik geen geluid. Dit had ik wel met het meegeleverde pinnacle programma. Toen heb ik ingesteld dat hij de WDM drivers moest gebruiken. Hierna had ik echter ook geen beeld meer. Ook niet met het pinnacle programma wat ik normaal gebruik (PCTVision). Het beeld blijft gewoon zwart, alof er geen signaal binnen komt.

Ik balen, want heb enorm slechte ervaring met die pinnacle kaart, en dan vooral met de drivers er van. Herstelpunt teruggezet, geen resultaat. Pinnacle drivers opnieuw geinstallerd, ook geen resultaat. Wat te doen?

Specs:
Win XP + Sp2
Pinnacle PCTV Stereo

Verwijderd

Die drivers van pinnacle doen heel erg moeilijk met XP SP2. Pinnacle heeft ook volledig lak aan het ontwikkelen van nieuwe drivers voor deze kaart. Beter installeer je de btwincap drivers. Deze zorgen ook voor een stukje beter beeld.

• Brammel
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:27:
Die drivers van pinnacle doen heel erg moeilijk met XP SP2. Pinnacle heeft ook volledig lak aan het ontwikkelen van nieuwe drivers voor deze kaart. Beter installeer je de btwincap drivers. Deze zorgen ook voor een stukje beter beeld.
Hier heb ik ook naar gekeken, alleen kan ik de pctv stereo niet kiezen bij de configuratie van de drivers. Wel de pctv pro of rave meen ik. Als ik die kies krijg ik ook geen beeld. Pinnacle is zo enorm k*t met de drivers voor deze kaart idd. Als ik dit van tevoren had geweten had ik nooit die kaart gekocht. Heb de kaart ook wel eens in een andere pc geprobeert, daar had je geen netwerk meer als de kaart in de computer zat. Het was dus of de kaart, of internet...

Edit: Zie net dat je custom cards kan gebruiken bij die drivers. Eens even proberen!

[ Voor 16% gewijzigd door Brammel op 19-12-2005 11:50 ]

Verwijderd

Als je uitzoekt welke tuner je hebt in die kaart dan krijg je hem vast wel aan de gang met btwincap. Ik zou alleen niet weten welke er in zit, maar dat valt best te vinden. Ik heb alleen ervaring met de pro versie, maar neem aan dat (de redelijk gelijkwaardige) stereo ook moet werken.

• Brammel
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:52:
Als je uitzoekt welke tuner je hebt in die kaart dan krijg je hem vast wel aan de gang met btwincap. Ik zou alleen niet weten welke er in zit, maar dat valt best te vinden. Ik heb alleen ervaring met de pro versie, maar neem aan dat (de redelijk gelijkwaardige) stereo ook moet werken.
Het btspy programma zegt meteen in het begin:
Cannnot access the Bt8xx registers. Is dus een beetje vervelend, anders zou ik hem misschien wel werkend kunnen krijgen. Deze tuner zit er op: Philips saa713x

[ Voor 16% gewijzigd door Brammel op 19-12-2005 12:36 ]

• Brammel
Heb nu specifieke Philips saa713x drivers geinstalleerd, maar heb nog steeds geen beeld / geluid. Heb 2 programma's, en beide vinden ze geen kanalen. Denk dat het binnenkort maar een nieuwe windows installatie wordt. Was toch weer een keer nodig. Maar is het dan verstanding om eerst de kaart aan de gang te krijgen met de saa713x drivers, of gewoon zoals eerst weer de pinnacle drivers te proberen?

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 07:58

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik heb ook problemen met deze kaart. Ik kan het programma vision niet gebruiken omdat dat constant vastloop. Een reset is de enigste mogelijkheid om mijn systeem weer op gang te krijgen. Ik heb wel echter beeld en geluid. Met alternatieve programma's heb ik of wel beeld maar gewen geluid of precies andersom.

Wie kan mij helpen?

edit:

zodra ik in dscaler overschakel naar de pinnacle pctv stereo bda analog capture(dshow) heb ik wel beeld en geluid. Nogal vreemde shit.

[ Voor 19% gewijzigd door icecoolsniper op 20-12-2005 11:15 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Brammel
Heb maar besloten om een hauppage pvr 500mce met kerstmis te vragen (krijgen ;)). Dan zet ik lekker windows media center er op en ben ik van dat pinnacle gezeur af. Die kaart heeft me tot nu toe vele uren problemen geleverd, ik ben het nu een beetje zat.
Pagina: 1