Toon posts:

VMware WS v5.5.0 Build 18463 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Gotter's,

Het probleem is als volgt. Ik heb de Mandriva distro van linux kunnen bemachtigen. Eer ik deze op een pc ga installeren, wil ik deze testen middels VMware. Dit is allemaal leuk en aardig maar de laatste keer dat ik VMware had gebruikt, was 4.5 de recentste. Nu heb ik versie 5.5.0, maar als ik die wil installeren, kapt hij er op een gegeven moment mee en dan "rolled" hij alles "back". Zeer vreemd, dus ik heb de 4.5 er even bijgepakt. Ook bij deze ging hij op een gegeven moment niet verder, maar hij gaf iig een melding. Het was iets met rechten :?. Na een paar keer op "ignore" te hebben geklikt ging ie weer verder. Op een gegeven moment treed er weer een fout op, en dan kan je "yes" of "no" kiezen. Met no gaat de installatie door. Nou als ik em dus geinstalleerd heb, en me virtual machine heb aangemaakt, gaat het fout. Ik kan geen "power on" doen. Hij geeft een foutmelding dat er iets niet gevonden kan worden met de vraag of ik wel gereboot heb na de installatie. Dit had ik niet gedaan, maar nadat ik had gereboot werkte het nog niet. Aan de rechten kan het niet liggen want mijn account zit in de groep "beheerders" ofzo. Toch heb ik het met het Administrator account geprobeerd wat ook niet mocht baten :(.

Iemand enig idee?
bvd Nawin

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 22:45 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, want het enige waar je mee komt aanzetten is "hijdoetutnie" zonder enige verdere info.

Je krijgt foutmeldingen, maar je verdomt het vervolgens deze te vermelden.

Sorry, maar daar kan mijn glazen bol ook niks mee.

More input dus :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nouja ik heb tog verteld dat het waarschijnlijk iets met rechten was ;). Ik heb juist alles wat ik wist verteld om een "hijdoetutni" reactie te vermijden. Helaas had ik op het moment van de installatie geen topic geopend, dus kon ik niet alles gedetailleerd beschrijven. Maar de kernpunten zijn er, als je goed leest. Vandaar dat ik een topic heb geopend. Misschien is er namelijk iemand die dit bekend in de oren klinkt (en als je dit heb meegemaakt dan klinkt het wel bekend), en die wel een zinvolle reply heeft?

bvd Nawin

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:26:
en die wel een zinvolle reply heeft?
Een vraag om de exacte foutmelding *nog een keer installeren* lijkt me zeer zinvol om tot een oplossing te kunnen komen.

Anders is er ook nog de supportdesk van VMware.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb me 5.5 opnieuw geprobeerd te installeren. Deze keer zegt ie nix, maar bijna op het einde van de install "rolled' hij alles "back" :X

Nu heb ik nog geen melding ;(

Sorry als het onduidelijk is, maar dit is echt alle info die ik heb. De andere VMware versies heb ik verwijderd dus daar kan ik het ook niet meer mee proberen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan staat er nog altijd wat in diverse installer logfiles (jaja, die worden in je %temp% aangemaakt onder andere en je eventlogs.

Pagina: 1