[Testcase] Rembrandt in ijs

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
De temtoonstelling is in Leiden, erg mooi en knap. Ik merk wel de beperking van mijn cam (Canon pro1) Soms is er heel wat ruis. Foto's zijn in RAW geschoten en bewerkt in PS-CS2.

Komt u maar met opmerkingen
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tvleeuwen.canon/mini-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tvleeuwen.canon/mini-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tvleeuwen.canon/mini-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tvleeuwen.canon/mini-4.jpg

weggehaald.

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tvleeuwen.canon/mini-6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tvleeuwen.canon/mini-7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tvleeuwen.canon/mini-8.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Pinin op 18-12-2005 22:55 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Netjes, ik zag op het nieuws dat deze expositie te bewonderen was en het zag er zeer fotogeniek uit. Verbaast me dus niet er hier op GoT een topic over te vinden :)

De foto's zijn absoluut niet slecht, een plaat als #7 mag er absoluut wezen. Een verbeterpunt is wel de scherpte van de beelden; ik mis op dit gebied toch wel het een en ander in bijvoorbeeld #1, #5 (extreem; deze zou ik zelf echt als mislukt beschouwen) en #8.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Je hebt gelijk #5 is waardeloos, ik schrap hem meteen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo dat ziet er echt imposant uit zeg B)

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 21:16
Waar is #5? :| Misschien was ie wel heel goed O-)

Ze zijn allemaal wel oke, met #8 aan top voor mij, die viespeuk

[ Voor 106% gewijzigd door Kaaswagen op 19-12-2005 01:27 ]

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
't lijkt me bes moeilijk om dit te fotograferen, enorm veel reflecties, nogal donker.. nog best netjes gedaan :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:48

YellowCube

Wait...what?

#2 voor mij. Erg mooi met die blauwe gloed.

Er is 1 ding waar ik een beetje mee worstel. Ik heb ooit eens een foto van een standbeeld gemaakt en die in een groep gegooid ter beoordeling.
Een veelgehoord punt van kritiek was dat je geen foto moet maken van andermans kunstwerk.
Vroeg me af wat de mening alhier daarover is.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter
  • Laatst online: 27-07 13:57

dotnetter

aka BamiSoep

Leue serie, alleen geloof ik dat je bij #4 geflitst hebt wat erg jammer is, het maakt de foto een beetje dof..

| Allemaal spulletjes | Ik flickr! >Hier<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
mooie foto's:) jammer dat detail moeilijk weer te geven is met zoveel reflecties!
#3 vind ik persoonlijk de mooiste!!

ik ga het morgen ook even proberen bij onze bevrore vriend rembrand!

ter informatie:
Leiden
Groenoordhallen
entree: €7.50
draag warme kleding want het is er -8!!

[ Voor 9% gewijzigd door wilmocs op 19-12-2005 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Titelfixje, onze Nederlandse kunstschilder heet nog altijd Rembrandt Harmenszoon van Rijn, met een t-tje dus :P

Er zitten zeker mooie foto's tussen, maar als een geheel vind ik het een beetje rommelig. Misschien ook onmogelijk vanwege het weinige licht en reflecties hoor, dat zou kunnen. Nummer 2, 6 en 7 vind ik het mooiste met de blauwe gloed, ze passen ook het beste bij elkaar :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:42

mphilipp

Romanes eunt domus

YellowCube schreef op maandag 19 december 2005 @ 08:12:
Een veelgehoord punt van kritiek was dat je geen foto moet maken van andermans kunstwerk.
Vroeg me af wat de mening alhier daarover is.
Wat blijft er dan nog over om te fotograferen? Een mens is ook andermans kunstwerk (van paps en mams dan) en een gebouw ook. En volgens sommigen zijn de bomen en dieren ook andermans kunstwerk. Dus: wat mag je dan nog wél fotograferen?

Onzin dus. Knip wat je leuk vind en als iemand vind dat je dat niet moet doen kijkt ie maar de andere kant op. Geen gezeik! >:)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39

MBV

@Mphilipp: :D Je hebt wel gelijk. En als een beeldhouwer moeilijk doet, moet je maar eens aan hem/haar vragen waar hij/zij het beeld van heeft gemaakt. Fotografie is immers ook kunst :)

@TS: ik zou bij een paar foto's de achtergrond écht zwart maken. Dan valt meteen de ruis veel minder op :). En de zwarte rand achter de hoed bij #2 (flits? :P). Ook vind ik #8 erg onscherp.

Maar over het algemeen zijn het erg mooie foto's om naar te kijken. Eens kijken of ik er tijd voor vrij kan maken. Wie gaat er mee? ;)

edit:
Hmm, Leiden is wel weer een rotend weg. Ach, ik heb nog tot Februari ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 19-12-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
O.k. Allen bedankt voor de reacties, Idd wel jammer dat sommige niet echt scherp zijn (#1,#8) Als je een DSLR hebt kan je hier goed foto's maken met iso 400/800 er is daarvoor genoeg licht. Ik moet met mijn cam niet hoger gaan dan iso200, ik heb geen statief meegenomen want dan kost het fotograferen nog meer tijd, en dat is al geen grap bij -8.

Het is echt erg tof om hier langs te gaan, toen ik er was was er haast niemand. Let op als je gaat klikken, neem iets van handschoenen mee, na 1/2 uur begonnen mijn handen (zonder handschoenen dus) behoorlijk te shaken :) Oja, als je gaat kan je ook beter je rillirig vrouwtje beter thuis laten ;)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Op de foto's stoort de ruis mij alleen op de egale achtergrond. Als je die zwart 'verft', of superzwaar blurred, dan ziet niemand dat je het hebt bewerkt, maar heb je toch veel minder zichtbare ruis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
MBV schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:56:
Op de foto's stoort de ruis mij alleen op de egale achtergrond. Als je die zwart 'verft', of superzwaar blurred, dan ziet niemand dat je het hebt bewerkt, maar heb je toch veel minder zichtbare ruis :)
Ik zag het nu wel bij PS, gisteren avond zag ik het echt niet. nu is het denk beter.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:23

Acid_Burn

uhuh

tomleeuw schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:53:ik heb geen statief meegenomen want dan kost het fotograferen nog meer tijd, en dat is al geen grap bij -8.
Och, dat heb ik vorig jaar ook in Eindhoven gedaan :) Werkt goed, alleen wel handschoentjes aan. Het ijs vormde zich op mijn statief toen ik naar buiten liep.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Bij foto 3 scrolde ik langzaam naar beneden, maar ik dacht het iets heel anders was... :o :+ 8)7
(als je snapt wat ik bedoel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:15
#2 vind ik de mooiste :) Maar hij zou imo nog mooier zijn geweest wanneer het beeld réchts stond i.p.v. links. Op de een of andere manier zou het voor mij meer kloppen, dit i.v.m. de ogen van het beeld en waar ze heen kijken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

FiXeR.nl schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:44:
Bij foto 3 scrolde ik langzaam naar beneden, maar ik dacht het iets heel anders was... :o :+ 8)7
(als je snapt wat ik bedoel)
A dirty mind is a joy forever :P
tomleeuw schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:32:
[...]
Ik zag het nu wel bij PS, gisteren avond zag ik het echt niet. nu is het denk beter.
Mooi, ik zie geen ruis meer. Jij wel? Dan besluiten we nu dat ze met een dSLR zijn genomen (behalve de laatste dan :+). Ook #4 kan niet van een dSLR komen: helemaal van voor naar achteren scherp, op een waarschijnlijk korte afstand... wordt lastig zonder statief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

MBV schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 00:31:
[...]

A dirty mind is a joy forever :P

[...]

Mooi, ik zie geen ruis meer. Jij wel? Dan besluiten we nu dat ze met een dSLR zijn genomen (behalve de laatste dan :+).
Die laatste is van piepschuim. :+
Pagina: 1