Toon posts:

[G3 Beige] Geen beeld na installatie debian

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze machine over en was in de veronderstelling dat OsX er wel niet op zou draaien (266 mhz, 160 mb ram) dus ben ik vandaag gaan proberen om er debian op te zetten.

Na de installatie reboote ik en nu krijg ik totaal geen videosignaal, ik heb de mac op m'n tv aangesloten gezien ik geen apple monitor heb en het verloopje naar gewone monitor stuk is.

Weet iemand hoe ik dit kan fixen? Ik lees overal dingen over open firmware maar deze kan ik niet benaderen (c, o, r oid in houden gedrukt maakt niet uit) en geeft deze firmware wel beeld over de tv out?

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:37

JaQ

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:44:
Weet iemand hoe ik dit kan fixen? Ik lees overal dingen over open firmware maar deze kan ik niet benaderen (c, o, r oid in houden gedrukt maakt niet uit) en geeft deze firmware wel beeld over de tv out?
Debian geeft zeker niet zomaar beeld over je tv-out... Hoe heb je debian geinstalleerd gekregen zonder monitor :?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Dus als ik het goed begrijp...je gebruikt de G3 Beige op een TV???

Dan ja, heb je na de installatie van Debian geen beeld (verbaast me eigenlijk dat je tijdens de installatie wel beeld had).

De 'TV-out' (lees: S-Video of composiet uit) werkt alleen icm. met Mac OS met de goede beeldschermextensies geinstalleerd, op Mac OS X en Linux werkt dit niet.

Misschien dat het wel werkend te krijgen is onder Linux (wat niet?), maar heb je toch een monitor nodig om dit voor elkaar te krijgen

Ik zou dus gewoon op zoek gaan naar een DB15 naar VGA adaptertje...

En waarom zou Mac OS X er niet op draaien? Mac OS X 'Jaquar' 10.2.8 zal het er prima op doen, denk Mac OS X 'Panther' 10.3.9 ook wel (draait hier op een iMac 233Mhz. met 96mb RAM).
Mac OS X 'Tiger' 10.4.3 word wat moeilijker, maar als je genoeg geheugen, Radeon PCI videokaartje en liefst nog een processor-upgrade hebt ook goed hoor (een andere iMac hier, met 400Mhz. en 256mb RAM draait ook Tiger als een trein)

offtopic:
Kan je geen seriele kabel in elkaar knopen en de Debian/Mac via console bedienen?

[ Voor 24% gewijzigd door naaa op 19-12-2005 08:26 ]

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Als die bak aan je LAN hangt kun je ook dmv SSH wat dingetjes instellen :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
domi235 schreef op maandag 19 december 2005 @ 08:52:
Als die bak aan je LAN hangt kun je ook dmv SSH wat dingetjes instellen :)
Juist, en dan op afstand verbinding maken met de Xserver, dan heb je geen TV meer nodig ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt voor de tips jongens, ik dacht eigenlijk dat ie geheel naar de klote zou zijn.

Over die TV Out, dat werkte eigenlijk ook al met een debian boot flop dus dacht dat dit standaard was dus helemaal zeker ben ik er nie van.

Als ik de boel weer werkend krijg probeer ik misschien wel os X als dat volgens jullie te doen is ;)

En SSH, volgens mij zit er geen SSH in de base install :(

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:18:
En SSH, volgens mij zit er geen SSH in de base install :(
Ow jawel hoor, er wordt zelfs aan je gevraagd tijdens de installatie of je deze wil activeren of niet :)

//edit: Ik lul uit mn nek, de vraag naar activatie van SSH is tijdens de install van Gentoo, na het installeren van de base-install kun je natuurlijk wel gewoon "apt-get install ssh" uitvoeren, mocht je daar geen output van kunnen zien (vragen e.d.) dan wil ik wel even voor je kijken wat er gevraagd wordt.

[ Voor 93% gewijzigd door domi235 op 19-12-2005 19:20 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:18:
Als ik de boel weer werkend krijg probeer ik misschien wel os X als dat volgens jullie te doen is ;)
Moet je alleen wel een monitor gebruiken B)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me eigenlijk niet eens herrineren of ik een r00t pw heb opgegeven tijdens de installatie.
En wat ik verziekt heb door 50x op te starten met die copr toetsencombo oid.

Maargoed, i'll be back eerst een monitortje scoren van de week.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:07

Osxy

Holy crap on a cracker

Goed bedoeld, maar het is hier nog steeds geen Vraag & Aanbod :)

[ Voor 80% gewijzigd door leon1e op 20-12-2005 10:34 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OS X tem Jaguar (10.2) zal gewoon native kunnen draaien. Maar Jaguar is oud...

Panther en Tiger draaien in beginsel niet op Macs met 'old world' firmware (de Beige G3 reeksen zijn de laatste 'old world' Macs). Maar...

...dmv XpostFacto4 kun je Panther of Tiger (10.4) draaien op een Beige. Je zult helaas wel QuartzExtreme moeten missen (eist een GPU), tenzij je een Radeon 7000 PCI neemt, maar desalniettemin prima te doen als je minstens 256MB.

Sterker nog, 10.4 is op dezelfde hardware sneller dan 10.2. Goede Unix gewoonte: nieuwere revisies van een OS zijn beter geoptimaliseerd :)

Overigens zijn de A/V zaken iirc ook in OS X niet ondersteund. Beste optie is PCI VGA erbij :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1