[draadloos netwerk]valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:39
hey mensen

ik heb hier al heel veel topics over draadloze netwerken gevonden maar mijn probleem zit er telkens niet tussen of heeft geen oplossing gekregen.

dus ik maak nu zelf maar een topic aan.

het gaat om het volgende

in mijn pc zit een draadloze netwerkkaart van levelOne
bij de meterkast staat een acces point van belkin

de netwerkkaart geeft aan dat de verbinding 5 van de 5 streepjes is en alles komt over het algemeen goed door.

als ik zit te surfen ofzo dan werkt alles prima, maar zodra ik een download start dan begint het gezeur...

nu heb ik bv grabit aanstaan. deze is bezig met een relatief grote download met grote stukjes (50 mb enzo) maar nu gaat het daar niet zo lekker mee
om de haverklap valt deze gewoon helemaal dood (0 bytes per seconde) en als ik dan weer iets met internet doe (bijvoorbeeld de browser opstarten of met msn wat zeggen oid dan begint deze weer vrolijk verder te downloaden maar als ik dan weer stop dan zakt ie vanzelf weer in. Ik kan nu zelfs niet eens meer in mn eigen battlefield 2 server komen omdat hij gewoon de verbinding verliest

een tijdje terug had ik hier geen (tot weinig) problemen mee maar voor mijn Format C:/ had ik dat ook al en ook bij de Format C:/ daarvoor. En het is niet zo dat ik allemaal rare programma's installeer.
winamp, winrar, wat games en wat normale apps en dat is het zo wel een beetje.

Ik zou niet weten waarom deze verbinding telkens zo irritant is.

Ik heb alles al geprobeerd. De windows service van draadloze netwerken gebruiken of die van de kaart zelf. Een andere netwerkkaart (sitecom) heeft er ook last van. (zij het niet altijd zo slecht)

ik heb al wel gemerkt dat de verbinding helemaal onstabiel wordt als de magnetron aanstaat (n ander topic over gemaakt) maar deze staat bij ons niet aan om 10u 's avonds. en de meterkast is ook niet magnetisch geladen storende energie aan het uitstoten denk ik.

Het draadloze netwerk bevat een Wap sleutel en maakt gebruik van ingestelde ip adressen (192.168 e.d.). Voor de rest bevat deze de laatste firmwareupdates en is mijn windows pc helemaal up to date.
In de meterkast zit een tijdslot op de accesspoint om ervoor te zorgen dat ik om 2u in de nacht niet achter mn pc zit. (wel klote overigens maar kan ik niets aan doen).

waar ik nu aan zit te denken is een kabeltje trekken en aan mn pc hangen maar er is een kans van 99% dat dit niet mag van mn ouders dus zou ik het het liefste (softwarematig) op willen lossen.

help deze arme student met zijn gigantische probleem :>
(pc specs via mn sig te bereiken) (linkjes van internet apparatuur zal ik binnekort toevoegen maar het is niet de allernieuwste en het is redelijk simpele apparatuur.)

Martinspire - PC, PS5, XSX

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
Helaas weet ik er vrij weinig van maar ik had er ook last van zodra ik een WAP encryptie gebruikte. Probeer anders (voor de test) even - de weliswaar minder goede - WEP encryptie. WAP stelt namelijk nogal wat eisen en daardoor kan de boel volgens mij nog wel eens wegvallen

• Martinspire
ow lol was typfout, is wep encriptie

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Probeer eens zonder encryptie om uit te sluiten dat het daar aan ligt. Is je OS up to date? En vooral SP2 voor windows XP? Heb je al een andere kanaal geprobeerd?

[ Voor 78% gewijzigd door silverstorm op 19-12-2005 11:59 . Reden: Nieuwe info van TS ]

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Martinspire
os is up to date, sp2 geinstalleerd, ander kanaal ook. dat zonder encryptie nog niet maar zou het kunnen zijn dat het aan het accesspoint ligt of lijkt het meer softwareprobleem?

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
Ben je dit topic al tegen gekomen met de search toevallig? : [rml][ WLAN] Oplossingen voor "Connection unavailable"[/rml]

Voornamelijk de onderstaande oplossing deed bij mij wonderen:
"Add/Remove Programs" Control Panel, then into "Add/Remove Windows Components". Turn off the check mark next to "Networking Services".

Eve char: Warock <TEST>

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
hey,
Heb ik net dus gedaan, en het schijnt te werken.. wat doet het precies dat Networking Services?

[ Voor 10% gewijzigd door 3mph op 19-12-2005 15:05 ]

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
3mph schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:05:
hey,
Heb ik net dus gedaan, en het schijnt te werken.. wat doet het precies dat Networking Services?
Sla me niet direct dood als ik het fout heb, maar een onderdeel van die Networking Services gaat actief op zoek naar eventuele gateways. Hierdoor ging mijn verbinding constant over zijn nek totdat ik het uit heb gezet, vanaf dat moment eigenlijk een behoorlijk stabiele verbinding gehad :)

Eve char: Warock <TEST>

• 3mph
cheers,
Hij valt alleen nog steeds soms uit.. heel raar..
Ik heb een intel wireless pro 2200 in mijn Asus zitten, en twee AP's thuis.. beiden hebben goed bereik. Ook maak ik gebruik van een WEP incriptie.
Is misschien een andere vorm van beveiliging een goede optie? Ik heb nog een tweede laptop met een linksys kaartje dat ik gewoon in het slotje aan de zijkant moet steken, die heeft geen problemen... alleen deze intel.. :S
Iemand nog andere ideeën?

Adios

Verwijderd

In het verleden heb ik ook problemen met Intel wireless zooi gehad (dat was icm een Linksys WRT54G). Hier lag het aan de drivers van het notebook. Ik hen toen de laatste drivers van de Intel site geinstalleerd, en het probleem was voorbij.

• 3mph
Ik zal de nieuwe drivers een proberen te downen, maarja internet valt soms weer weg.. ff prayen dus en anders met de vaste lijn van het net aftrekken.

Het rare is dat als de verbinding wegvalt, reconnecten naar mijn linksys wap54G soms wel 5 minuten duurt, maar als ik via FN + F2 mijn wireless hardware uitschakel, dan vindt ie het netwerk weer gelijk!

Ik ga proberen!
Pagina: 1