200watt genoeg voor s754?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Laatst kwam ik dit kastje tegen op het internet voor 75 euro, een erg leuk dingetje dat iets weg heeft van een barebone en ik was net van plan een soort HTPCtje te bouwen dus dit komt mooi uit. Alleen wat mij opviel is dat de voeding maar 200watt levert. Nou zijn de eisen voor dit HTPCtje niet erg hoog, maar alsnog vraag ik me af of het wel genoeg is voor:
Socket 754 mobo (Asus K8V-MX, S754, K8T800, 2xDDR, VGA, AGP, mATX)
Sempron 2800+
VGA en geluid onboard
1x harddisk
1x dvd-brander
Gewoon zo kaal mogelijk dus eigenlijk.

Ik wil er eigenlijk ook nog een tv kaartje op en een overklok van 400mhz, zou dit mogelijk zijn?
Ik heb de kast ook nog niet onder ogen gezien, maar heeft iemand ervaring met deze kast? Zit er een standaardvoeding in? Want ik heb nog wel een 350watt codegen liggen uit mijn oude pc.

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

als het een voeding is die continu 200w geeft, is het genoeg. Als dat zijn piekvermogen is denk ik dat je heel krap gaat zitten...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien het een Enlight kast is zou ik uitgaan van een Enlight PSU,. dan is 200W wel genoeg voor een basic systeempje (zeker met onboard video). een OC zou je kunnen proberen, maar over het algemeen zuipt dat wel iets meer, maar als je de voltages in de gaten houdt moet dat te doen zijn.
Maar waarom zou je een OC uitvoeren op een HTPC? dan is een 2800+ toch snel zat.

• Blorgg
  • Niet online
Ja hoor, is geen enkel probleem. Wij bouwen die kastjes ook als P4 HTPC systemen en dat draait allemaal zonder problemen. Dus een Sempron systeem daarin moet gewoon goed gaan :)

Die kastjes hebben geen standaard voeding. Maar als je een P4 3GHz met losse VGA en TV-kaart stabiel kan laten draaien erin dan is het voor een standaard PC in ieder geval genoeg.

[ Voor 35% gewijzigd door Blorgg op 18-12-2005 21:33 ]

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
@fsfikke
Denk je dat ik dat topic over het hoofd gezien heb???
Jammer is dat daar alleen +400watt voedingen besproken worden en daar niet echt duidelijk wordt of je aan 200watt genoeg hebt.

En ehh waarom ik overclock wil op mijn htpc-systeem? tsja, ik mix en maak muziek en dan is het wel leuk als je dat ook in de huiskamer kan doen ;)

En nog even een off-topic vraag:
Weet iemand een passieve koeler voor s754? want dat zou dan ook weer energie kunnen besparen. Hoewel een koeler al niet zoveel verbruikt volgens mij.
En heeft s754 cool & quiet, dat kan ook schelen...

[ Voor 5% gewijzigd door poepkop op 18-12-2005 21:36 ]

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
1. Check in de specs van de onderdelen hoeveel ampere ze trekken van de 12, 5 en 3.3 volt lijn.
2. Check in de specs van de voeding hoeveel ampere deze kan leveren op de 12, 5, en 3.3 volt lijn
4. vergelijk!

:)

specs

• Blorgg
  • Niet online
Een Sempron2800 ga je in die behuizing niet passief kunnen koelen. Zeker niet als je hem nog wilt gaan overclocken.

Er zitten boven de CPU (ongeveer) wel wat gaatjes in de behuizing zodat er wat frisse lucht aangevoerd kan worden. Maar de behuizing zelf heeft niet genoeg airflow om zo'n proc passief te kunnen koelen. Aan de achterkant zitten 2 kleine fans, ik dacht 4cm of zo, die de warme lucht afvoeren.

Het zijn best leuke kastjes, en je kan er een normaal systeem in kwijt. Er is ruimte voor 1 hardeschijf en een optische drive. De HD wordt overigens bevestigd met een aantal rubber ringen die de trillingen wat dempen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.