Toon posts:

Asus A8N-sli koeler probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al vanaf het begin dat ik me computer in mekaar heb gezet een erg luidruchtige kast. Ik heb het vandaag is uitgezocht waar het nou eigenlijk vandaan kwam en me computer bleek bijna geluidsloos te zijn nadat ik de koeler van de chipset op mijn moederbord stilzet. Ik vind dit een beetje vreemd. Ook lijkt het soms of hij vastloopt (die koeler) dan maakt hij eerst een gigantisch kabaal ( hoor ik door mn koptelefoon heen) en dan stop ie met lopen en gaat hij na een seconde weer verder met draaien. Aan mijn voeding kan het niet liggen want ik heb een gloednieuwe Taegan 480watt voeding. Mijn vraag is dus:
1. Is het erg om de koeler van de chipset gewoon uit te schakelen? ( na 2 uur heb ik namelijk nog geen onstabiel systeem)
2. Kan ik iets met de garantie doen voor die koeler? of is het gewoon een bekent mankement?

mvg, Raul

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:09:
1. Is het erg om de koeler van de chipset gewoon uit te schakelen? ( na 2 uur heb ik namelijk nog geen onstabiel systeem)
Ja. Vervangen of op een lager toerental laten lopen is beter.
2. Kan ik iets met de garantie doen voor die koeler? of is het gewoon een bekent mankement?

mvg, Raul
Mailtje sturen naar Asus, je zou kostenloos een betere (stillere en tragere) opgestuurd moeten krijgen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
oke ik zal asus een mailtje sturen bedankt.

Verwijderd

Er zijn erg veel mensen die deze koeler vervangen hebben door een passieve northbridge cooler van Zalman (nb 47j) dan is hij helemaal stil (wel zorgen voor goede airflow door je kast)

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik heb ook een mailtje gestuurd naar asus, en een nieuwe gekregen. Maar deze maakt ook nog gewoon achtelijk veel herrie. Binnenkort maar die passieve Zalman aanschaffen :)

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Ik heb de zalman NB-cooler aangeschaft in combinatie met dit moederbord en dat is al een verademing. (mja, heb ook een 120mm fan er schuins direct op draaien op 5 volt)

Sinds ik zelf in een pc-zaakje werk heb ik dit voor veel mensen toegepast mits ze daarvoor genoeg cooling/airflow hadden.

Als je in verscheidene topics gaat kijken hebben sommige mensen klachten dat de nforce4 chipset heel heet wordt en daardoor na een tijdje ermee kapt (en dat het moederbordje daarmee naar z'n gootje gaat). Maar hier gebruikten ze dan ook geen extra cooling.

Verwijderd

wel vervelend dat je hele mobo er uit zal moeten om de orginele koeler te verwijderen (dat moet natuurlijk ook als je de koeler vervangt voor een andere originele) bij bleek het helaas niet mogelijk (lamme schroefjes die ik met geen mogelijkheid meer los krijg :'( )
dus als je belang hebt bij een nb47j Je kan hem bij mij in rotterdam wel komen afhalen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Asus A8N-SLI deluxe fan alternatief

Info te over, even verder kijken dan je neus lang is dus ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.