Toon posts:

Stack_Error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, daarnet hadden we de pc aangelaten en het scherm uitedaan. Toen we deze aandeden gaf hij een stack_error ik kreeg blauw scherm ( er kwam iets voor maar dit was ik vergeten ). Ik heb windows xp home edition. Ik kwam niet verder dus ik resette de pc. Hij starte op maar hij kon de IDE master niet vinden. Daarna vraagt hij om de windows xp cd. Deze duw ik erin, windows xp laadt een aantal dingen en ik krijg een zwart scherm met een knipperen _ tekentje linksboven.

Daarna reboot ik en hij begint te checken of ik een IDE drive heb, deze detecteerd hij echter niet en ik word doorverwezen om de windows xp cd erin te duwen. Enzoorts.

Zou mijn HD naar de klote zijn ? ( kheb gechecked of de draden er goed in zitten en deze zaten goed.

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 07:20

Tys

Toevallig KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR?

Op de pagina worden diverse mogelijkheden en oplossing geopperd.

Onder andere een boot sector virus, wat redelijk overeenkomt met je beschrijving.

[ Voor 20% gewijzigd door Tys op 18-12-2005 20:50 ]

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-08 01:41

LordofWhatever

Uuhhh....?

heb je al in de bios gekeken of de hdd daar wel herkent wordt?

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Verwijderd

Topicstarter
Dank u, trouwens als ik windows xp reparern wil doen zegtie : zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld. Schijnbaar vind hij de harde schijf dus niet.

In de bios vind hij de harde schijf niet.

Het probleem is ik weet niet precies wat de error was

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 20:54 ]

• LordofWhatever

LordofWhatever

Uuhhh....?

dan is de kans groot dat je hdd kapot is, als je zeker weet dat alle kabels goed zitten
heb je een ander systeem waar je deze hdd als slave bij kan hangen?

[ Voor 30% gewijzigd door LordofWhatever op 18-12-2005 20:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan word het maar morgen naar paradigit gaan want we hebben toch nog garantie op de schijf ;)

Dat virus komt er natuurlijk niet zomaar. En ik weet wat ik download ( geen onzin openen bijvoorbeeld ) Is de kans klein dat het door mij komt, me broer kan het wel zijn geweest. Iemand enig idee in wat voor files het zit ?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 21:03 ]

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 21:18
Wat gebeurd er met die harddisk als je hem in een andere pc erbij hangt? ziet hij hem dan wel ? En zo ja, draai dan eens een tooltje van de fabrikant om te kijken of hij echt defect is ?

• LordofWhatever

LordofWhatever

Uuhhh....?

als ook je bios de hdd niet meer herkend is de kans groot dat je hdd hardwarematig kaduuk is, en dat heeft niets met virussen te maken.

@ paranoimia: als de bios de hdd niet herkend zal het tooltje 'm (waarschijnlijk) ook niet herkennen, maar is toch het proberen waard

@m'n onderbuur: jawel, dat kan, en daar zal de ts gauw genoeg achter komen als hij morgen een nieuwe schijf erin gooit ;) . overigens zou je dan wel verwachten dat de bios daar melding van maakt, en niet windows. maarja, tijd zal het leren :+

[ Voor 66% gewijzigd door LordofWhatever op 18-12-2005 21:58 ]

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 21:18
Ik ben niet een gigantische hardware wizard, maar het zou ook nog zn ide-controller kunnen zijn (toch ? )

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daarnet de pc opgestart, hij vind hem nu wel maar hij start niet verder

Dus ik reboot hem, nu vind hij de HD opeens niet meer :/ erg wazig

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 14:44 ]

• LordofWhatever

LordofWhatever

Uuhhh....?

heb je al een nieuwe hdd geprobeerd? wordt die wel gevonden?
als de nieuwe hdd ook niet gevonden wordt, kan je er vanuit gaan dat je mobo kapot is, anders is je hdd kapot (dit lijkt me waarschijnlijker)

Verwijderd

Topicstarter
LordofWhatever schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:50:
heb je al een nieuwe hdd geprobeerd? wordt die wel gevonden?
als de nieuwe hdd ook niet gevonden wordt, kan je er vanuit gaan dat je mobo kapot is, anders is je hdd kapot (dit lijkt me waarschijnlijker)
Me harde schijf is nu onderweg naar Pczaak.nl

Je hoorde ook een tikkend geluid bij de harde schijf dus het is zeker dat hij kapot is.
Pagina: 1