Videokaart+RAM kopen of nieuwe PC kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 490 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Meeloow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-01-2022
dsdds

[ Voor 99% gewijzigd door Meeloow op 26-11-2008 23:23 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38
Je hebt wel een videokaart, maar onboard en die zijn brak. Verder kunnen wij niet zeggen of je nog een AGP- of PCI-E-slot hebt om er een videokaart in te steken, dit zul je zelf uit moeten zoeken door de specs te bekijken op internet/handleiding of door de kast open te maken. Verder is de pc nog prima, zet er een redelijk videokaartje in en je kan weer prima vooruit. Verder heb je geen 2GB nodig, dat is overkill voor zo'n systeem. 1GB is ruim voldoende.

Als je nog een poort overhebt, zou ik een 6600GT kopen. Een goede videokaart die niet al te duur is en een prima prijs/kwaliteit verhouding heeft, zeker voor jouw systeem.

[ Voor 20% gewijzigd door The__Virus op 18-12-2005 20:19 ]

Verwijderd

Je zal dan wel een ingebouwde videokaart in je moederboord hebben of een standaard low budget kaart , geen hebben kan namelijk niet :P
Ik zou als je het geld hebt een nieuwe pc kopen , anders upgraden naar 1024 MB DDR en een X800XL of 6600GT , X800GTO2 heeft geen AGP versie volgens mij ik ga er maar van uit dat je AGP hebt.

edit:Beetje laat

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 20:20 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voordat je gaat kijken, kijk eerst eens wat er aan videokaart in je systeem gaat. Als je nu onboard video hebt (grote kans bij Dell) kan het zijn dat je niet eens een AGPslot hebt. Dan kun je er enkel een PCI kaart instoppen, dat kun je doen, maar is niet bepaald een manier om echte snelheidswinst te krijgen.
Dan kun je beter een nieuw mobo erin duwen waar je wel een AGP danwel PCI-E slot op hebt.

• Meeloow
dsdsd

[ Voor 102% gewijzigd door Meeloow op 26-11-2008 23:23 ]

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Download "Everest Home" (hint: Google) en kijk daarmee wat voor videokaart je nu in je systeem hebt. Ook kun je met dit programma zien wat voor moederbord je hebt en dus kun je er dan achterkomen of je een AGP/PCI-e slot hebt. Lukt het nog niet, maak dan de kast even open om te kijken wat voor uitbreidingsmogelijkheden je hebt.

Kun je nu spellen, zoals F.E.A.R., NfS Most Wanted en Battlefield 2 überhaupt opstarten? Als dat het geval is, is de kans erg groot dat je geen onboard chipje hebt, maar een low-end videokaart, hoewel een Intel GMA900 natuurlijk ook nog een mogelijkheid is.

Oftewel: over wat voor videokaart en uitbreidingssloten (kijk ook of je genoeg geheugensloten vrij hebt!) beschik je? Verder is 2048 MB RAM echt overkill. 1024 is op dit moment meer dan genoeg.

De volgende kaarten zijn een mogelijkheid:
AGP: Geforce 6600GT / Geforce 6800 / Geforce 6800GS / ATi Radeon X800 PRO of XL / ATi Radeon X850PRO / ATi Radeon X800GTO (nog niet goed leverbaar in AGP-versie).
PCI-e: Geforce 6600GT / Geforce 6800GS / ATi Radeon X800XL / ATi Radeon X800GTO / ATi Radeon X850PRO.

Tussen al die kaarten zit nogal een groot prijsverschil: wat is je budget?

[ Voor 26% gewijzigd door AntonH op 19-12-2005 09:08 ]

• Meeloow
dsdsds

[ Voor 99% gewijzigd door Meeloow op 26-11-2008 23:24 ]

Verwijderd

Everest : Moederbord > "Expansie Slots" geeft je AGP/PCI/PCI-X/PCIe antwoord, maar niet of je daadwerkelijk een slot hebt of niet. Openmaken en kijken welke kleur/vorm je slots hebben is 1 mogelijkheid: PMG FAQ: AGP. De 2e optie is om te checken welk mobo je precies hebt met Everest : Moederbord > Moederbordnaam / Moederbord ID.

Everest : Scherm > PCI/AGP Video geeft je video antwoord, maar niet of dit een kaart is of een onboard chipje.
En ik weet nog steeds niet wat jullie met overkill bedoelen, te veel RAM is toch altijd goed?
Sommige spellen/applicaties gaan juist trager met teveel RAM.... :P
T.net: Analyse: 'Halve GB te weinig, twee vaak te veel
Verder moet je ook de mogelijkheid hebben geheugen bij te steken
Dit kun je met Everest niet zien (alleen hoeveel, maar niet hoe dit verdeeld is over de slots/banks). Dit kun je wel zien met SiSoftware Sandra : Moederbord informatie > Systeem Geheugen Controller. (of door de PC open te maken :P)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 14:01 ]

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Te veel RAM is (meestal) wel goed, maar ook zonde van je geld. Kijk eerst in Everest in Computer - Overzicht en post dat hier, dan vissen wij wel uit wat je in je PC hebt. Verder moet je ook de mogelijkheid hebben geheugen bij te steken (niet altijd mogelijk bij low budget OEM = Dell). Daarnaast heb je misschien een betere voeding nodig aangezien een snelle VGA-kaart best wat prik lust.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wat voor een Dell heb je precies? als je even het typenummer zoekt vind je op Google zo of je ook een AGP PCI-E of alleen PCI sloten hebt

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 23:33

TMC

1. Een nieuwe PC kopen lijkt me behoorlijk nutteloos, aangezien een P4 2,8 ghz prima geschikt is om te gamen.
2. Wanneer heb je deze PC gekocht? Hoe heet je PC? Dell Dimension...?
3. Als je er echt niet achter kan komen, maak je kast open en kijk hoe het eruit ziet. Een AGP slot ziet er uit zoals de bruine hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/d1/AGP_slot.jpg/800px-AGP_slot.jpg
Hij hoeft niet altijd bruin te zijn, maar hij zit verder van de rand van het moederbord af dan je overige PCI sloten. Een PCI-express (is iets anders dan normale PCI) ziet er zo uit (dat zwarte slot):
Afbeeldingslocatie: http://media.hardwareanalysis.com/articles/large/11311.jpg

Tot slot: wanneer heb je je PC gekocht? Als deze al twee jaar oud is, is de kans dat je een AGP slot hebt groot. Een PCI-e(xpress) slot zal er dan waarschijnlijk niet in zitten.

• Meeloow
ssd

[ Voor 99% gewijzigd door Meeloow op 26-11-2008 23:23 ]

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
heb niet zo goed nieuws:
ik heb wat gegoogeld, en ik kwam op het volgende uit voor je moederbord:
"Expansion Slots PCI x 3"
dus ik vrees dat je geen agp of pci-e zal hebben, om zeker te zijn, zou ik je bak wel opendoen. pci-e op deze pc lijkt me echter wel vreemd, maar toch even kijken voor de zekerheid. Als je 3 dezelfde sloten hebt, dan heb je pech vrees ik.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik even in de Best Buy Guide hier op tweakers kijken.
Of een nieuw moederbord + videokaart

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 18:15 ]

• plastronneke
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:14:
Als ik jou was zou ik even in de Best Buy Guide hier op tweakers kijken.
Als de TS al niet graag zijn kast opendoet, zou ik dit dus niet doen.
Beste is denk ik dat je je budget bekijkt en naar de een betrouwbare (!!!) pcwinkel stapt, en ziet wat je voor je budget kan krijgen. Voor een deftige kast (rest kan je houden) moet je vrees ik toch wel rond de 700 euro uitgeven.

Met de Best Buy Guide kan je eventueel wel naar de pcwinkel stappen en iets gelijkaardigs vragen, maar dan zal je wel wat duurder uitkomen, aangezien de BBG op pricewatch gebaseerd is (denk ik toch), dit zijn dus lage prijzen.

edit: nieuw mobo met de power supply van Dell? Ik vrees ervoor dat dit niet gaat

[ Voor 6% gewijzigd door plastronneke op 23-12-2005 18:19 ]

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

plastronneke schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:17:
[...]

Als de TS al niet graag zijn kast opendoet, zou ik dit dus niet doen.
Beste is denk ik dat je je budget bekijkt en naar de een betrouwbare (!!!) pcwinkel stapt, en ziet wat je voor je budget kan krijgen. Voor een deftige kast (rest kan je houden) moet je vrees ik toch wel rond de 700 euro uitgeven.

Met de Best Buy Guide kan je eventueel wel naar de pcwinkel stappen en iets gelijkaardigs vragen, maar dan zal je wel wat duurder uitkomen, aangezien de BBG op pricewatch gebaseerd is (denk ik toch), dit zijn dus lage prijzen.

edit: nieuw mobo met de power supply van Dell? Ik vrees ervoor dat dit niet gaat
nieuw mobo gaat mischien wel, volgens mij heeft de Dimension 2400 een 'gewone' ATX stekker (van die andere Pin-Out van de voeding zijn ze dacht ik bij Pentium 4's afgestapt) aan z'n voeding dus dan gaat een nieuw mobotje prima, ik weet alleen niet of een nieuw mobo in zijn kast gaat passen (die OEM mobo's willen nog wel eens een non ATX form factor hebben)

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 23-12-2005 18:30 ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Meeloow
ssssss

[ Voor 97% gewijzigd door Meeloow op 26-11-2008 23:24 ]

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 23:33

TMC

€700 uitgeven geen probleem. :D Toe maar. :)

Nouja, koop iets als dit:
- AMD Athlon 64 3500+ (Socket 939) €230
- Leuk Asus moederbord, mag iemand anders een suggestie voor doen. :P €125
- 2x 512 mb dual channel €90
- 7800 GTX €400

Totaal: €845,-

Nou dan kan je flink gamen hoor.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Euhm pleur er aub een tagan 480W oid tegenaan, lukt anders niet :P

[ Voor 4% gewijzigd door J0J0 op 24-12-2005 13:02 ]

specs

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

TS kan beter een leuk mobotje scoren (weet niet of hij socket 775 of 478 heeft, ik denk de laatste) en daar een leuk videokaartje bij kopen + een latje ram, om hem nu een GTX te laten kopen + nieuwe PC is natuurlijk een beetje onzin :?

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
En een pc kopen die niet alles op hoog kan draaien (wat de TS wil) zonder te stotteren is ook zuur :/

specs

• plastronneke
GoldenSample schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:08:
TS kan beter een leuk mobotje scoren (weet niet of hij socket 775 of 478 heeft, ik denk de laatste) en daar een leuk videokaartje bij kopen + een latje ram, om hem nu een GTX te laten kopen + nieuwe PC is natuurlijk een beetje onzin :?
zeker van? dan heb je al bijna een heel nieuwe pc, en je kan je oude bak niet doorverkopen ...
en dan zit de TS eigenlijk al met een verouderd systeem ...

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

plastronneke schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:34:
[...]

zeker van? dan heb je al bijna een heel nieuwe pc, en je kan je oude bak niet doorverkopen ...
en dan zit de TS eigenlijk al met een verouderd systeem ...
bij nader inzien heb jij en JoJo gelijk... de P4 is ook nog eens een 533FSB model :/

• Meeloow
aaa

[ Voor 101% gewijzigd door Meeloow op 26-11-2008 23:25 ]

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Meeloow schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:00:
Hoi. Uhh, ik koop liever geen nieuwe PC, alleen als dat de enige oplossing zou zijn. Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat ik nou moet doen, een nieuw moederbord kopen waar wel een videokaart in past? En waar scoor ik een latje ram? Hahahaha :P
Oh ja, dit was ik nog vergeten te zeggen; ik heb recentelijk een 19 inch beeldscherm gekocht (foto van m'n scherm: http://j.domaindlx.com/Mailo/Stuff/DSCN2707.JPG), ik heb dus wel een videokaart met qualiteit nodig, omdat ik games wel op grotere resolutie speel hierdoor.
PC boer? internet pc shop? naja zoek een Socket 478 Board met een Agp slot, haal een latje DDR 400 ram van 512 MB en een leuke AGP video kaart

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-08 07:46
GoldenSample schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:05:
[...]

PC boer? internet pc shop? naja zoek een Socket 478 Board met een Agp slot, haal een latje DDR 400 ram van 512 MB en een leuke AGP video kaart
Vergeet een nieuwe voeding niet.

Volgens mij heeft DELL speciale voedingen die niet een standaard ATX connector hebben ;)

Alles is terug te redeneren naar 4

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Als je helemaal niks snapt van het bouwen van computers dan heb je nu eigenlijk 2 opties:

1) je gaat lezen op internet over hoe je een computer in elkaar zet, welke componenten erin zitten, wat je wel en wat je niet moet doen tijdens het inbouwen
2) je koopt een kant en klare pc zonder toebehoren en scherm

Er is ook een optie 3, namelijk:

3) je koopt willekeurige componenten op het internet, je opent je kast, je trekt de helft kapot en wat je nog over hebt past niet omdat de aansluitingen niet overeen komen. Kost een boel, maar dan heb je ook niks.

Om je eventjes op weg te helpen:

Belangrijkste voor gamen is je videokaart. Intel Extreme Graphics klinkt leuk maar is het slechtste van het slechtste. Ik zou een 7800 van NVidia of een 1800 radeon van ATI nemen. Omdat dit niet op je moederbord past moet je die upgraden. Je kan dan het beste voor socket 939 gaan omdat daar nog de meeste leuke dingen voor uitkomen, met een pci-e slot voor je videokaart. agp wordt namelijk bijna niet meer gebruikt. Echter, je moet dan ook nieuw ram geheugen kopen en een nieuwe cpu..... en presto, je hebt dus eigenlijk een nieuwe pc nodig.

Mijn advies is nog heeeeel eventjes wachten, AMD brengt namelijk een nieuwe socket uit(AM1 oid). Het zou niet slim zijn om nu een 939 te kopen als dalijk (over een jaar) blijkt dat AMD geen 939 processoren meer uitbrengt omdat ze overstappen op weer een nieuwe socket.

Wil je echter NU iets hebben en wil je het zo goedkoop mogelijk: probeer een socket 478 moederbord te vinden met een PCIe slot, als die bestaan, en koop een 6800 of een x800 van ati. Niet het nieuwste van het nieuwste maar alle spellen draaien er op (zelfs hoge resoluties, alles op hoge details, etc.). Kan je wel deftig gamen voor een fractie van de prijs van een nieuwe pc. Maar bedenk dan wel dat je je hele kast moet openmaken, alles van je oude moederbord moet halen, de oude losschroeven, nieuwe plank erin, alles er weer op, stroom kabels en ide en sata en etc. kabels moet inpluggen. En je moet goed oppassen als je je cpu van je oude moederbord haalt..... als dat tenminste kan en ze die niet stiekem vast hebben gesoldeerd, je weet immers maar nooit met dat soort custom moederborden.

MechWarrior || Monsters Game

• Tweakerhenk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 14:45
Je hebt dus een Dell Dimension 2400.
Kijk hier maar eens voor meer informatie,

http://forums.us.dell.com...ted=true&q=dimension+2400

• Spixo
  • Laatst online: 03-08 17:56
GambitRS schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:15:
Als je helemaal niks snapt van het bouwen van computers dan heb je nu eigenlijk 2 opties:

1) je gaat lezen op internet over hoe je een computer in elkaar zet, welke componenten erin zitten, wat je wel en wat je niet moet doen tijdens het inbouwen
2) je koopt een kant en klare pc zonder toebehoren en scherm

Er is ook een optie 3, namelijk:

3) je koopt willekeurige componenten op het internet, je opent je kast, je trekt de helft kapot en wat je nog over hebt past niet omdat de aansluitingen niet overeen komen. Kost een boel, maar dan heb je ook niks.

Om je eventjes op weg te helpen:

Belangrijkste voor gamen is je videokaart. Intel Extreme Graphics klinkt leuk maar is het slechtste van het slechtste. Ik zou een 7800 van NVidia of een 1800 radeon van ATI nemen. Omdat dit niet op je moederbord past moet je die upgraden. Je kan dan het beste voor socket 939 gaan omdat daar nog de meeste leuke dingen voor uitkomen, met een pci-e slot voor je videokaart. agp wordt namelijk bijna niet meer gebruikt. Echter, je moet dan ook nieuw ram geheugen kopen en een nieuwe cpu..... en presto, je hebt dus eigenlijk een nieuwe pc nodig.

Mijn advies is nog heeeeel eventjes wachten, AMD brengt namelijk een nieuwe socket uit(AM1 oid). Het zou niet slim zijn om nu een 939 te kopen als dalijk (over een jaar) blijkt dat AMD geen 939 processoren meer uitbrengt omdat ze overstappen op weer een nieuwe socket.

Wil je echter NU iets hebben en wil je het zo goedkoop mogelijk: probeer een socket 478 moederbord te vinden met een PCIe slot, als die bestaan, en koop een 6800 of een x800 van ati. Niet het nieuwste van het nieuwste maar alle spellen draaien er op (zelfs hoge resoluties, alles op hoge details, etc.). Kan je wel deftig gamen voor een fractie van de prijs van een nieuwe pc. Maar bedenk dan wel dat je je hele kast moet openmaken, alles van je oude moederbord moet halen, de oude losschroeven, nieuwe plank erin, alles er weer op, stroom kabels en ide en sata en etc. kabels moet inpluggen. En je moet goed oppassen als je je cpu van je oude moederbord haalt..... als dat tenminste kan en ze die niet stiekem vast hebben gesoldeerd, je weet immers maar nooit met dat soort custom moederborden.
Nutteloos om te wachten op de nieuwe AMD socket. Hoe vaak vervangen mensen (non-tweakers) nou hun processor? Meestal alleen bij de aanschaf van een nieuwe pc. Als je nu performance wilt moet je nu kopen, niet wachten.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:49

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

misschien een pci kaartje. Het is wat duurder dan de normale budget kaart. maar het is de goedkoopste oplossing na een nieuwe pc kopen. kijk bij alternate.nl maar bij de pcikaarten. je akn een kaartje kopen voor 82 euro. het is wel een radeon 9250 maar de nieuwste spellen kun je met middelmatige pracht bekijken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Meeloow
assaassa

[ Voor 97% gewijzigd door Meeloow op 26-11-2008 23:25 ]

• Spixo
  • Laatst online: 03-08 17:56
Meeloow schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:59:
Hey.

[...]

Oke, hoeveel zou zo'n dergelijke PC me kosten? Ik wil wel een goede game PC, maar als ik naar die game PC van Dell kijk die over de 4000 euro kost, krijg ik toch wel een beetje buikpijn. Maargoed, ik hoor steeds meer slechte dingen over Dell, dus het wordt geen Dell dit keer. Ik weet nog steeds niet echt wat en waar ik nou een nieuwe PC moet kopen.

En dan moet ik deze PC gewoon gebruiken om te surfen en te chatten en te downloaden, en de nieuwe om te gamen?
Op GoT wordt toch enig niveau verwacht. Ik zou zeggen lees de FAQ's en vooral de Best Buy Guide eens door!

Twee pc's zijn overbodig, surfen en chatten doe je toch niet onder het gamen. En daarnaast, dat Dell systeem is o.a. zo duur door de processor van 1000 euro. Niet echt te vergelijken dus met een "normaal" game systeem.

• Meeloow
sassa

[ Voor 98% gewijzigd door Meeloow op 26-11-2008 23:25 ]

• plastronneke
Meeloow schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:59:
Hey.

[...]

Oke, hoeveel zou zo'n dergelijke PC me kosten? Ik wil wel een goede game PC, maar als ik naar die game PC van Dell kijk die over de 4000 euro kost, krijg ik toch wel een beetje buikpijn.
Bekijk mijn post van ergens hierboven eens: neem bv. het gamesysteem van BBG en ga er mee naar de pcwinkel, of laat die zelf een pc voorstellen voor een bepaald bugdet. Dit kan je eventueel nog hier laten bekijken als je zeker wil zijn.

Een gamepc (bak alleen) moet toch wel lukken voor een 1000 euro (mijn mening, andere die-hard gamers zullen eerder naar de 1500 euro gaan).

edit: net te laat ...
grote opmerking: welk moederbord zit er in? kan prestaties zeer sterk beïnvloeden.
Andere opmerking: kent er iemand hier het merk Zirco? lijkt mij budget merk, en ik kan mis zijn ... voeding is zeer belangrijk! liever hier mss wat meer in investeren dan budget-brol te kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door plastronneke op 24-12-2005 16:49 ]

• AntonH
  • Laatst online: 13-08-2022
Helemaal niks mis met die Alternate game-pc, want je zult elke game wel op maximaal grafisch detail kunnen spelen. Echter kun je beter in plaats van twee keer een 6800XT één snellere videokaart kopen, want SLI is lang niet in elk spel even prestatieverhogend, soms zelfs verminderend! Bijvoorbeeld een 7800GT of X850XT (zijn beide goedkoper dan 2x6800XT). Verder zijn de specificaties van deze computer prima om mee te gaan gamen.

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Wat is eigenlijk je inbreng hiero als je nog niet weet op wat een agp / pci e slot is en niet je kast open wilt schroeven.

Okee ik wist in het begin ook niets van computers af, maar door problemen/vraagstukken ga je eens op internet kijken, en dan kom je howto's en/of beginnershandleidingen tegen zie faq dit forum, en daarmee kan je al een heleboel vragen van jezelf beantwoorden ipv zomaar lukraak een topic te starten, met een paar beginnersvragen die in de faq beantwoord worden. Ik zou zeggen lees je eigen wat meer in de computerwereld of ga naar een pcwinkel, met je wensen en je pc en laat bv. je de in dit topic aangeraden videokaart + moederbord inbouwen. :O

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

Pagina: 1