Ik denk niet dat er specifiek een oplossing is voor mijn "probleem", maar goede argumenten zijn heel erg welkom. Waar ik mee zit is de structuur, of hierarchie hoe je het noemen wilt, van mijn xml-data. Op zich is het geen probleem, en zijn er denk ik niet echt geschreven regels voor, meer dat ik het netjes en handig wil hebben. Eerst maar eens een voorbeeldje:
en
Wat is nou beter? Consequent mijn structuur (schema?) aan blijven houden? terwijl de forum tags (en evt diepere niveau's) vrijwel nutteloos zijn?
Ik heb het geprobeerd te vergelijken met een boek met hoofdstukken, paragrafen e.d. maar dat doet me nog niet echt overtuigen van een van beide methodes...
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <data> <forum> <topics> <topic>wie weet</topic> <topic>wat hier</topic> <topic>moet staan</topic> </topics> </forum> </data> |
en
XML:
1
2
3
4
5
6
7
| <data> <topics> <topic>wie weet</topic> <topic>wat hier</topic> <topic>moet staan</topic> </topics> </data> |
Wat is nou beter? Consequent mijn structuur (schema?) aan blijven houden? terwijl de forum tags (en evt diepere niveau's) vrijwel nutteloos zijn?
Ik heb het geprobeerd te vergelijken met een boek met hoofdstukken, paragrafen e.d. maar dat doet me nog niet echt overtuigen van een van beide methodes...
[ Voor 49% gewijzigd door r0bert op 18-12-2005 19:46 ]