Ik heb mijn site opgebouwd uit div's. Nu heb ik het probleem dat wanneer ik een select box of submit knop gebruik, de div met de knop of selectbox even 'verschuift'. Ik ben er inmiddels achter dat het met de regel overflow: auto; voor de content div te maken heeft. Als ik deze bijvoorbeeld op scroll zet blijft het probleem, verwijder ik deze dan is het probleem weg.
Een stukje code om mijn probleem aan te geven:
De div met id="content" 'springt' even naar boven als je de selectbox van waarde veranderd. Dit probleem heb ik alleen met Mozilla (firefox). Niet met Konqueror of IE.
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het zou kunnen voorkomen?
Een stukje code om mijn probleem aan te geven:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| #container { position: relative; width: 800px; margin: 0 auto; border: 1px solid #000000; } #menu { position: relative; float: left; width: 100px; border: 1px solid #000000; } #content { position: relative; float: right; width: 696px; border: 1px solid #000000; overflow: auto; } #clear { clear: both; } |
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
| <div id="container"> <div id="header">header</div> <div id="menu">menu</div> <div id="content"><select><option name="1">Optie 1</option><option name="2">Optie 2</option><option name="3">Optie 3</option><option name="4">Optie 4</option></select></div> <div id="clear"></div> <div id="footer">footer</div> </div> |
De div met id="content" 'springt' even naar boven als je de selectbox van waarde veranderd. Dit probleem heb ik alleen met Mozilla (firefox). Niet met Konqueror of IE.
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het zou kunnen voorkomen?
[ Voor 31% gewijzigd door Alain op 18-12-2005 20:15 ]
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....