Toon posts:

ADSL werkt wel op Apple G5 maar niet op PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Wellicht post ik dit topic op het verkeerde sub-forum, maar ik weet niet zo goed onder welke categorie dit valt. Het probleem is namelijk vrij vaag. Sorry in ieder geval.

Sinds een paar dagen heb ik namelijk problemen met m'n Demon DSLexpress-verbinding (2mbit/1mbit) en ik heb geen idee waardoor het komt.

In eerste instantie werd m'n verbinding zo traag dat ik time-outs kreeg en ik niet meer kon internetten. Na een dag had ik helemaal geen verbinding meer. Helpdesk gebeld en alles geprobeerd, maar vanuit Demon leek er niets aan de hand. Hij kon m'n computer niet bereiken, maar vanuit de centrale naar de modem was alles in orde.
Na m'n Copperjet 810 modem (heb al drie jaar dezelfde ofzo) heb ik een simpele 4-ports router hangen en vanuit daar via een hubje naar mijn pc en naar een imac g5.

Ik heb al gekeken of het de kabels zijn en of het aan de router ligt, maar zelfs als ik die er tussenuit laat, krijg ik geen verbinding op mijn computer. Maar zodra ik het kabeltje in de g5 steek, doet ie het meteen. Op de modem zie ik dan ook direct dat het ethernet-lampje en de in- en uitgaan verkeer-lampjes knipperen. Wanneer ik hem aan mijn pc hang, krijg ik op mijn pc alleen een melding dat er geen netwerkverbinding is/m'n kabels niet zijn aangesloten. Zelfde kabel, zelfde poort, etc.
Gisterenavond heb ik alleen het kabeltje tussen de modem en de router vervangen, en toen had ik zelf gewoon weer verbinding. Maar toen ik vanochtend wilde internetten, lag alles er weer uit. Sindsdien heb ik geen verbinding meer. Ik heb datzelfde kabeltje nog een keer vervangen, de modem meerdere malen gereset, de router gereset, etc. etc. maar niets helpt.

Zou dit aan m'n netwerkkaart liggen (nog nooit problemen mee gehad) of aan een instelling op m'n computer? ipconfig /renew werkt iig niet. Als ik de kabel rechtstreeks in m'n netwerkkaart steek, krijg ik de melding dat er geen LAN-verbinding is, en als ik de kabel in een hub steek en vanuit daar een kabeltje naar m'n pc, krijg ik de melding dat er ik beperkte netwerktoegang heb en dat er ws. geen internetverbinding mogelijk is.
Of zou m'n modem kapot kunnen zijn? Wat dan wel erg vreemd is, aangezien er momenteel wel verbinding is naar de g5...

Ik draai zelf WinXP SP2 op een Intel P4 3.06ghz, Intel Desktop Board D915GAV, 1gb intern, 2 x 200gb s-ata seagates, dual layer dvd-writer, dvd-rom, onboard-netwerkkaart, 128mb videokaart.
De iMac G5 is een gewone 20" met 1,5gb intern geheugen.

Sorry voor het ietwat onduidelijke verhaal.

Bedankt!
Rob

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht kan dit topic beter worden verhuisd naar een Software-forum?

update:
Ondertussen kan ik nog steeds gewoon internetten op de G5. Zonder enig probleem. Wanneer ik de utp-kabel in m'n pc steek, zegt hij dat er geen netwerkverbinding is (kabel niet aangesloten). Wanneer ik de utp-kabel eerst in een 4-ports hub steek, en vanuit daar weer een utp-kabel naar m'n pc stuur, is er wel een soort netwerkverbinding maar krijg ik een melding dat ik beperkte netwerkmogelijkheden heb. In ieder geval kan ik dan niet internetten.
Ik heb m'n firewall gecontroleerd (staat uit) en ook de LAN-verbinding gedelete en opnieuw aangemaakt, maar dat werkt ook niet. De hele netwerkkaart uit m'n apparaatbeheer gooien en opnieuw installeren, werkte ook al niet.

Heeft iemand misschien enig idee waar ik nog zou kunnen kijken?

bedankt!

Verwijderd

waarschijnlijk is je kabel niet goed, Apple kan met elke UTP kabel omgaan het maakt niet uit hoe de draadjes in de UTP stekker zitten Apple zorgt er voor dat het werkt :) dat heb ik hier ook heb 2 kabels (fout gemaakt ooit eens)
werken wel in de Macs maar niet meer in de PCs :P :)

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-04 09:46
long shot, but maybe... kan dit ook niet te maken hebben met het feit dat je het gekregen ip-adres eerst moet releasen alvorens de kabel in een ander toestel te steken?

(over die kabel, zit er op dat moederbord een gbit aansluiting? Ik had ergens gehoord dat deze ook met alle kabels overweg kon, maar ook hier kan ik fout zijn natuurlijk... cross of niet-cross...)

[ Voor 4% gewijzigd door c00kie op 20-12-2005 10:23 . Reden: typos ]

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:52:
waarschijnlijk is je kabel niet goed, Apple kan met elke UTP kabel omgaan het maakt niet uit hoe de draadjes in de UTP stekker zitten Apple zorgt er voor dat het werkt :) dat heb ik hier ook heb 2 kabels (fout gemaakt ooit eens)
werken wel in de Macs maar niet meer in de PCs :P :)
Hmm, dat wist ik niet. Maar zou ik dan op die Apple wel of geen verbinding moeten hebben als ik de utp-kabel vanuit de modem in de hub steek en vanuit daar weer met een kabel naar de apple?

Verwijderd

Topicstarter
Aan de kabel ligt het niet. Ik heb een paar verschillende kabels gebruikt en het werkt nog steeds niet :(

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:19

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit ligt 99% zeker aan de software op de pc, drivers van de netwerkkaart of iets in die strekking. Je zou eens kunnen beginnen met uitschakelen of deinstalleren van firewalls, je netwerkkaart op 10/halfduplex-mode zetten, en eventueel winsockfix ([google=winsockfix]) op je pc kunnen draaien.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op donderdag 22 december 2005 @ 01:22:
Dit ligt 99% zeker aan de software op de pc, drivers van de netwerkkaart of iets in die strekking. Je zou eens kunnen beginnen met uitschakelen of deinstalleren van firewalls, je netwerkkaart op 10/halfduplex-mode zetten, en eventueel winsockfix ([google=winsockfix]) op je pc kunnen draaien.
Ok, ik heb de firewalls uitgeschakeld, m'n netwerkkaart op 10/halfduplex gezet (100 ook geprobeerd) EN winsockfix gedraaid, maar het werkt nog steeds niet. Ik heb ook het stuurprogramma van die netwerkkaart opnieuw geinstalleerd, maar ook dat had geen resultaat.
Telkens wanneer m'n netwerkkaart verbinding probeert te maken, krijg ik de melding dat er geen netwerkkabels zijn aangesloten.

Kan het nog iets anders zijn? :S

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Probeer eens via Apparaatbeheer de drivers van je netwerkkaarten te verwijderen, laat ze opnieuw detecteren en gebruik dan de nieuwste drivers. Dan zou het in principe vanzelf goed moeten komen, zijn je instellingen 'gereset' en staat alles op DHCP.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je denkt dat je in een verkeerd subforum gepost hebt, kun je dat gewoon dmv topicreport aangeven, dat werk een stuk beter dan ergens in een post te mompelen erover.

Overige Hardware is geen dumpbak, het verbaast me keer op keer dat mensen met netwerkproblemen niet even die paar regeltjes eronder kijken naar de hoofdgroep 'netwerken'...

Move OH -> NT

Verder is het hier geen MSN, ':S' en andere ranzigheden doen het hier niet. :X voldoet echter prima :z

Oslik blyat! Oslik!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:19

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:35:
Telkens wanneer m'n netwerkkaart verbinding probeert te maken, krijg ik de melding dat er geen netwerkkabels zijn aangesloten.

Kan het nog iets anders zijn? :S
hm, dat is wel vervelend. Het zou in pure theorie kunnen dat de netwerkaansluiting niet meer goed werkt, maar mijn ervaring is dat dit soort problemen vaak software is.. Als je er nog eentje hebt liggen, zou je een ander netwerkkaartje kunnen proberen, of de altijd populaire en wazige "stop hem in een ander PCI slot" oplossing...

Dit komt in elk geval niet door een firewall, die kan volgens mij hooguit voorkomen dat de PC een ip krijgt ("beperkte verbinding"). Je computer denkt nu zelfs dat er uberhaupt geen kabel op zit. Het is me niet helemaal duidelijk of je op de pc zelf al meerdere kabels getest had, dat was al eerder geopperd. Dat zou het misschien kunnen oplossen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Een fijne Kerst nog enzo ;)

Maar ik had inderdaad al andere kabels geprobeerd en dat hielp niet. zojuist heb ik ook een nieuw netwerkkaartje geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. Daarna een volledig nieuwe winxp-installatie er overheen, maar ook DAT werkt niet. Nog steeds het zelfde probleem.

Na die nieuwe winxp-installatie op een aparte partitie, heb ik trouwens wel problemen met andere partitie op diezelfde schijf (200gb maxtor). Hij herkent hem niet meer. Er vervelend...maar dat is een ander probleem...

Verwijderd

Topicstarter
Partitie-probleem opgelost, maar mijn verbinding werkt nog steeds niet. Heeft iemand enig idee waaraan het kan liggen? Het kan niet aan de kabel liggen, want die heb ik nagekeken met zo'n meetapparaatje.

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-04 09:46
a next long shot... staat in je router toevallig je beveiliging via mac-adressen aan?
werk je met vaste ip's, of dynamische?

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Pagina: 1