Toon posts:

[Reguliere Expressies] Karakter toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lijst met 750 MP3-bestanden die de volgende bestandsnaam hebben:

"018 Pink Floyd - Wish you were here.mp3". Nu wil ik graag een extra streep hebben tussen het nummer en de artiest. Dus uiteindelijk moet het zoiets worden:

"018 - Pink Floyd - Wish you were here.mp3"

Ik denk dat ik dit simpel op kan lossen met regulieren expressies in Windows Commander. Na wat gelezen te hebben in de help-file ben ik van mening dat ik de volgende string moet hebben:

\d{3} Dit 'zoekt' namelijk alle bestanden op een rij met drie-na-elkaar voorkomende getallen. Maar nu? Wat moet ik nu doen? Zie dit plaatje. Het beste is dus dat de reguliere expressie vervangen wordt door de counter, maar helaas werkt dat niet in het rechtergedeelte. Ik heb dus jullie hulp nodig :)

• cerebrum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:27
Je zou eerst alle bestanden kunnen renamen door bijv. een hekje (of een ander teken dat niet in de bestandsnamen voorkomt) helemaal vooraan te plaatsen. Vervolgens kun je '#???' vervangen door '#??? - ' en daarna kun je het hekje verwijderen... Is even wat meer stappen maar moet volgens mij werken

WP Pana 7J mono | AC Toshiba 3.5+4.6kW | PV 3200WP ZZO | Gasloos Nov23

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 15:27

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Bij 'Rename mask:file name' invullen: [N1-3] - [N5-100]

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Verwijderd

Ik zou hiervoor bulk rename utility gebruiken, erg simpel om een karakter toe te voegen en nog talloze andere mogelijkheden (incl regex)