Toon posts:

Ik weet niet meer wat ik moet doen (BSOD)

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb laats een SATA hardisk laten aansluiten op m'n computer terwijl ik al 2 IDE schijfen heb aangesloten. Sindsdien krijg ik heel vaal BSOD met de Error STOPx0000000d1 (driver irxl not less or equal) of STOP Error 0x0000000a (irq not less or equal).
Ik heb heel lang lopen zoeken op GOT, en ik had ergens een guide gezien waar ze wat informatie over die errors gaven, met externe links naar windows service, maar geen enkele is mijn geval.
Ik heb ook Windows memory diagnostic uitgevoerd, maar m'n ram is goed, dus ik denk dat het de HD moet zijn.
Ik heb geen idee wat ik doen moet...
Heeft iemand een suggestie? want alle topics die ik heb gelezen hadden met videokaarten, geheugen en geluidskaarten te maken...

Verwijderd

je hebt windows op je sata hdd staan? anders even die sata disk eraf en dan kijken of het verholpen is..zo jah RMAén die schijf :)

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wat heb je zelf al gedaan?
Welke windowsversie?
Welke hardware gebruik je?
Drivers ge-update?

Zonder die gegevens kunnen wij er ook weinig mee :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Topicstarter
specs:
Windows xp sp1
Asus a7v600x
athlon xp1800
2x 512mb ram
ati radeon 8500/9100 128mb
40gb ide seagate
120gb ide maxtor
200gb sata maxotr

Wat ik heb zelf gedaan heb is viakt400 4in1 geinstalleerd en windows memory diagnostic uitgevoerd (no errors).

Ik heb windows op een partitie van de sata drive staan...

Verwijderd

je krijgt een irq less or not equal to error en die ligt aan een driver.
Ergens op het blauwe scherm staat een filename.sys vermeld die je een hint geeft in welke richting je moet zoeken.
Ik gok dat de sata driver de boosdoener is.
Doe eens een bios update, je boardje stamt van voor de brede invoering van sata, zal vast een geupgrade bios voor zijn?
Als je de bios geupdate hebt dan nogmaals de via drivers instaleren, al is een versie windows install een beter plan.
En dan bij voorkeur met xp sp2, die heeft een wat bredere driver database.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 18:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
jammer genoeg krijg ik geen filename gemeld op het scherm dat is nou net wat ik zo raar vindt en waaron ik geen raad weet wat te doen, maar ik zal nieuwe bios drivers installeren en de via installeren.
Hartelijk bedankt voor je suggestie ik zal so snel mogelijk iets laten weten

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:54
Mocht dat het niet oplossen dan raad ik je aan om eens memtest86+ te proberen, dit memory test programma start je op van cd, zodat het ook het gedeelte van het geheugen kan testen wat windows normaal niet vrijgeeft

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat het zo lang heeft geduurd voordat ik iets liet weten, maar met het installeren van een nieuwe bios is er iets verkeert gegaan en kon ik de pc niet meer opstarten.
Ik heb nu het moederbord omgewisseld met de garantie, en het probleem geef zich nog steeds voort, dus ik zal binnenkort windows maar opnieuw installeren als er geen enkele andere oplossing is...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Patsen met kleine criminaliteit is niet de bedoeling op GoT :/

Als je je eigen BIOS verkloot hebt en dan garantie (wat tegen fabricagedefecten is) gaat claimen en dus de winkel laat opdraaien voor jouw gepruts, ben je gewoon een fraudeur :r

Wees voortaan een vent en neem verantwoordelijkheid voor je handelingen. Als je dat niet doet is het jouw keuze, maar ga dat dan niet op GoT verkondigen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.