EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Heb je niet te maken met een IRQ conflict?
-> probeer eens een ander PCI slot.
Probeer eens te booten met de onboard (ATA/33) controller uitgeschakeld.
Probeer eens UDMA uit te zetten op de ATA/66 controller (kan dit wel??)
Kun je in de BIOS komen van de ATA/66 controller?
Kun je in de BIOS komen van de SCSI controller?
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Probeer eens te booten met de onboard (ATA/33) controller uitgeschakeld.
- Heb ik geprobeerd, maakt niets uit. Zowel IDE1 als IDE2 uitgeschakeld.
Probeer eens UDMA uit te zetten op de ATA/66 controller (kan dit wel??)
- Zodra ik ATA/66 disable in het BIOS kan ik dus helemaal niet booten vanaf ATA/66 dat lijkt me logisch. Dus dit werkt zeker niet.
Kun je in de BIOS komen van de ATA/66 controller?
- Ja.
Kun je in de BIOS komen van de SCSI controller?
- Ja.
Hij blijft bij WIN98 melding hangen..
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Is er iemand die hetzelfde mobo heeft en deze combinatie ATA/66 en SCSI?
Volgens mij is dat wel de oplossing lijkt me...
welke weet ik niet, het is in ieder geval niet 'DEL' denk ik
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Host Adapter BIOS:
- enabled
- disabled: NOT scan
- disabled: scan bus
Als ik disabled kies met NOT scan dan geeft 'ie de HD's en CD-Rom en CD-Rewriter niet met naam en toenaam aan tijdens het booten. Tevens krijg ik de melding SCSI BIOS not installed. Ik kan de schijven en de CD-Rom en CD-Rewriter in WIN98SE echter wel gewoon zien en benaderen.
Als ik disabled kies met scan bus dan geet 'ie de HD's en CD-Rom en CD-Rewriter wel met naam en toenaam aan tijdens het booten. Ook hier de melding SCSI BIOS not installed. Ook hier kan ik de SCSI Devices gewoon zien en benaderen.
Het booten van ATA/66 lukt dus prima met de 2 disabled opties, maar welke moet ik nu hebben???
Kan het kwaad dat hij de melding geeft dat de SCSI BIOS niet is geinstalleerd en krijg ik nu geen probs met een Ceedeetje fikken ofzo??
Hoe krijg ik nu dan voor elkaar dat dit wel gebeurt en dat ik de ATA/66 kan gebruiken om vanaf te booten??
Of moet ik dan weer apart de DOS drivers laden mbv een floppy van mijn scsi controller??
device(high)=c:\(..)\aspi8dos.sys
device(high)=c:\(..)\aspidisk.sys
En kijk of je je drives kunt benaderen. Zo ja, kun je je Ghost images gewoon terugzetten.
Op mijn BE6II kom ik met 'del' in de gewone bios. Daarin kan je de UDMA controller aanzetten, en ook kiezen voor UDMA in de boot-sequence. In de UDMA bios zelf (=dus een aparte bios) valt weinig meer in te stellen.
Good luck!
Intentionally left blank
Heb je de nieuwste Bios updates / drivers voor ATA66? ik weet wel dat er recent iets is verbeterd aan de code i.v.m. Adaptec problemen. en volgens mij was dat idd voor het bios van de BE6-2
Ben je er wel DEAD sure van dat de SCSI Host Adapter niet in het shared pci slot van de HPT controller zit?
zie hier onder ook voor wat info.
http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=115&Page=4
Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.
Volgens mij als je de ASPI drivers van Adaptec installeert controleert deze op de aanwezigheid van een AIC-78xx Chipset en zal de HPT daar niet op mogen reageren. Ik ben ook voor of SCSI of IDE in een systeem en niet gecombineerd (wat betreft hdd's dan).