iPod nano 2GB of Creative zen micro 5gb?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:34
Hey,

Ik zit (vind ik) voor een moeilijke keuze, namelijk:

Ik kan een Ipod nano 2gb krijgen voor 130
en ik kan een creative zen micro 5gb krijgen voor 130.

Wat is volgens jullie de beste keus? En kunnen jullie misschien nadelen en voordelen vertellen?(behalve dat nano kleiner is, en kleurenscherm etc.) aangezien ik met geen een ervaring heb.
Ik heb natuurlijk zelf ook research gedaan, maar kom er niet uit.
Ik wil graag jullie ervaringen weten, en misschien heeft iemand ze allebei (gehad), en kan dan mij adviseren om de ene of de andere te nemen.
PS. Willen jullie ook voten?
Poll
en dan in de topic waarom je daarvoor heb gestemd.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132657

voordelen nano:
- als je straks podcast-verslaafde bent, ben je heel blij dat je een nano hebt gekocht
- de nano is ongelovelijk mooi en klein
- de nano werkt een stuk prettiger en zal -zeker als je een mac hebt- heel goed samenwerken met iTunes
- prachtig kleurenscherm

nadelen nano:
- je MOET een hoesje kopen, hij krast ongelovelijk snel
- hij heeft minder geheugen
- hij zal sneller gejat worden

voordelen creative:
- tsja, je hebt meer ruimte..
- krast minder snel
- heeft dacht ik een voicerecorder of fm tuner ingebouwd

nadelen creative:
- ik vind de besturing persoonlijk niet echt gebruiksvriendelijk
- hij heeft gejatte witte oordopjes, en een witte kabel. oftewel; creative probeert de iPod na te doen
- hij heeft geen podcastondersteuning (of je moet handmatig mp3tjes gaan slepen), je kunt er bij mijn weten geen audiobooks op kwijt, en geen foto's, hij heeft geen kleurenscherm
Qua geluid denk ik niet dat het heel veel uitmaakt.

--------------------------

Persoonlijk zou ik de nano kopen. Maar als je niet zoveel waarde hecht aan gebruiksvriendelijkeheid en design, en je liever wat meer ruimte wilt, neem dan de zen micro.

NB: Het is iPod, niet Ipod.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 132657 op 18-12-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Bedankt,
Maar 1 vraagje: wat is podcast? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

matsume schreef op zondag 18 december 2005 @ 17:48:
Bedankt,
Maar 1 vraagje: wat is podcast? :o
Waar koop je die Nano voor 130? Voor die prijs zou ik voor de Nano gaan, al heeft ie minder geheugen.

""Podcast is een woordspeling op broadcast. Broadcast is het engelse woord voor uitzenden. Het woord “broad” is hier vervangen door het woord “pod”. Pod komt van de naam “iPod”, de MP3 speler van Apple.

* Een podcast kan je zien als een soort uitzending.
* Podcasten is het maken en aanbieden van deze podcasts.
* Podcasters zijn de mensen die podcasten.
* Podcatching is het ontvangen/beluisteren van deze podcasts.""

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 98248 op 18-12-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik ken iemand die hem zoduur verkoopt, maar helemaal nieuw is (geseald).
bedankt voor de definitie "podcast".
Ook had ik nog een vraagje, je kan op de nano(en niet op de micro) audiobooks afspelen. Dit zijn neem ik aan boeken die worden verteld(waar je dan naar luisterd)?
Alleen waar kun je die dingen vinden? Ik heb alleen via google gevonden maar daar moest je voor betalen, of moet je altijd betalen?(lezen is niet mijn sterkste kant, dan is dit wel handig)

En wat voor formaat is een audiobook?

[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 18-12-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 14:29
matsume schreef op zondag 18 december 2005 @ 18:00:
Ik ken iemand die hem zoduur verkoopt, maar helemaal nieuw is (geseald).
Je weet wat heling, en 'ten goedere trouw' inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De Zen Micro heeft vaak last van een kapotte koptelefoonaansluiting, iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Icey schreef op zondag 18 december 2005 @ 18:07:
[...]

Je weet wat heling, en 'ten goedere trouw' inhoud?
jah, maar hij heeft het bonnetje erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147287

Ik denk dat je jezelf af zou moeten vragen of je die 3GB extra nodig hebt.
De nano is gewoon een pracht aparaat met als enige nadeel de kras gevoeligheid en in dit geval het kleine geheugen.
Heb je meer dan 500 nummers (als je denkt dat 1 liedje 4MB is) neem dan de Zen Micro, anders de Nano !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Dan denk ik dat ik voor de nano ga :D.
Uhm ik vind beetje dom om hier nog een topic voor te openen, maar waar kan ik gratis (engelse/nederelandse) audiobooks vinden, of is dit warez?
En in wat voor bestandsformaat is een audiobook?
En hoegroot is een boek(bijvoorbeeld een harrypotter boek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matsume schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:11:

Dit is afhankelijk van de bitratie , meestal is dit bij Audiobooks 64kb/s dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132657

Even voor je informatie:
- Podcasts zijn radiouitzendingen waar je een abonnement op kunt hebben. Zo heb je bv. podcasts van BBC World Service, de Publieke Omroep, en je hebt amateurcasts, die staan op de site van Podplaza. Voor informatie over podcasts in het algemeen kijk je op de site van Apple
- Audioboeken kun je bij Apple kopen, in de iTunes Music Store. Dat is een muziekwinkel van Apple, die zit ingebouwd in iTunes (het programma waarmee je je muziek kunt overzetten). Daar zijn ze vrij duur, dus je kunt ze ook verkrijgen via de bekende, illegale weg. Dan zijn het alleen geen officiële Audioboeken, maar je kunt zo'n bestand wel omvormen zodat je iPod denkt dat het een Audioboek is. Zie daarvoor Google.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 132657 op 18-12-2005 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06 13:21
matsume schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:11:
Dan denk ik dat ik voor de nano ga :D.
Uhm ik vind beetje dom om hier nog een topic voor te openen, maar waar kan ik gratis (engelse/nederelandse) audiobooks vinden, of is dit warez?
En in wat voor bestandsformaat is een audiobook?
Jup, is warez. Aangezien je naar harry potter op zoek bent, en die gewoon in de winkel wordt verkocht. Maar "free audiobooks" intikken bij google doet wonderen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 14:38

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Grootste nadeel van alle ipod clonen is dat het geen ipod's zijn.

(het is flauw, dat weet ik. Maar echt apple/ipod fans weten wat ik bedoel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Maar weet je wat die ipods helemaal mooi zou maken, gewoon via explorer nummers er op zetten. Drag en fuckin' drop. Itunes is zoooooooo omslachtig. Eigenlijk compleet tegen de "less is more" gedachte van apple in als ik er zo over nadenk. Jak.

Al vind ik 2gb wel wat klein, ik zou ook voor de ipod gaan. Anders zit je toch met dat lege "het is geen ipod gevoel" Al ken ik mensen die erg tevreden zijn met hun sony / creative mp3 spelert (De onwetenden ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door maratropa op 19-12-2005 11:10 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:37

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Jep ^^ agreed, er zijn een aantal super mooie apparaatje uit naast de iPod die he voor mij allemaal net niet zijn. Ze kunnen een hoop en ondersteunen soms op sommige vlakken zelfs meer. Maar alleen al het feit dat zoveel mensen zo'n ding hebben geeft zoveel voordelen. Er is geen apparaat met zoveel accessoires en zo'n grote fanbase als de iPods. Podcasting (hier ben ik in twee weken tijd superfan van geworden), Music store, iTunes (deze is dus wat meer discutabel), gopod, audiobooks, ipodlinux, en nog veel meer shareware, freeware en software die je muziek luisterend leven gewoon super goed maakt.

Voor gratis muziek (nee geen warez, wel goede muziek):
http://www.ilounge.com/index.php/freemusic/

Gratis Audiobooks, dit zijn dan meestal wel klassieke boeken:
http://www.gutenberg.org/audio/
http://www.audiobooksforfree.com/
http://www.freeclassicaudiobooks.com/

@gladiool, er zijn meerdere programmaatje waarmee dat kan, of vanuit winamp, of met hele third party software (ephpod, anapod explorer). Nogmaals, je bent niet de enige die dit vind met zoveel gebruikers! Met alles wat ik tot nu toe vervelend vond of graag anders zag had iemand wel een progje/scriptje/appje ontworpen!

[ Voor 17% gewijzigd door LtMarx op 19-12-2005 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 14:38

notgib

ach, wat zal ik zeggen

gladiool schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:09:
Maar weet je wat die ipods helemaal mooi zou maken, gewoon via explorer nummers er op zetten. Drag en fuckin' drop. Itunes is zoooooooo omslachtig. Eigenlijk compleet tegen de "less is more" gedachte van apple in als ik er zo over nadenk. Jak.
Pardon? iTunes is juist het grote argument vóór een iPod. Drag en drop lijkt allemaal wel aardig, maar daar word je heel snel heel flauw van. Voorbeeld; als ik nieuwe muziek in mijn iTunes inlaad en een paar oude dingen eruit haal hoef ik alleen maar de iPod eraan te koppelen en hij zet synchroniseert alles. Klaar. Moet er niet aan denken om dat met explorer helemaal uit te gaan lopen zoeken. Bah.

Nee, sorry maar van die omslachtigheid snap ik niks. Ouderwets er alles zelf op kopieren en verwijderen; das pas omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49158

Al eens van Anapod gehoord?

edit:
hmm te laat.. Anapod is al genoemd.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 49158 op 19-12-2005 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157093

Oei, moet er niet over nadenken. Dé reden dat ik nooit iets anders dan een ipod zal nemen is itunes, en de gebruiksvriendelijkheid van dat programma icm ipod. nee, lekker je muziek organiseren met itunes, ipod aansluiten en op je ipod staat precies hetzelfde >:) echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:37

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

@notgib, mee eens maar ik heb dan ook een 5g. Als je een nano/shuffle/mini/whatever hebt waar niet je hele muziek collectie oppast dan wordt het volgens mij een beetje een ander verhaal. Ik vind ook nog steeds dat iTunes gemaakt is voor de eerste G iPods en dus bedoelt om al je muziek er makkelijk op te sychroniseren en te ordenen. Maar als je op een shuffle playlists moet drag'n'droppen dan is het verschil al wel erg klein met explorer. En ja, ik vind ook dat iTunes opties mist, en wel erg veel geheugen slikt. Maar zo heeft elk programma zijn voors en tegens die vooral afhangen van de gebruiker.

[ Voor 3% gewijzigd door LtMarx op 19-12-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anoniem: 157093 schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:43:
[...]

Oei, moet er niet over nadenken. Dé reden dat ik nooit iets anders dan een ipod zal nemen is itunes, en de gebruiksvriendelijkheid van dat programma icm ipod. nee, lekker je muziek organiseren met itunes, ipod aansluiten en op je ipod staat precies hetzelfde >:) echt ideaal.
ach het zal ook wel met persoonlijke smaak en luisterstijl te maken hebben. Alleen jammer dat apple je niet laat kiezen. (en dan heb ik het dus niet over third party software.)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-04 19:02

HJR

Anoniem: 49158 schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:39:
[...]

Al eens van Anapod gehoord?

edit:
hmm te laat.. Anapod is al genoemd.
xplay vind ik een wereldtool voor windows. zeker omdat ik een mac geformatteerde ipod heb. dan kan ik hem via macdrive en xplay toch benaderen met de windows pc op m'n werk. beide zijn van dezelfde fabrikant en werken perfect met elkaar samen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-06 15:13
Als ik me niet vergis kan je bij www.podiobooks.com ook goedkoop audiobooks halen...

EDIT:
Wacht.. Ze zijn daar ook helemaal gratis, maar je hebt de optie om te doneren. Dan gaat 50% van de opbrengst naar de maker van de audiobook. Op zich een hele nette actie lijkt me :)

Sowieso heeft die site het voordeel dat mijn favoriete podcaster haar essays daar uit brengt :)

* Liegebeest lubs Mur Lafferty

[ Voor 69% gewijzigd door Liegebeest op 19-12-2005 13:58 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Hmm de poll is nu gelijk, dus het is wat spannend.
Ook zit ik nog te twijfelen, ik heb een lijstje gemaakt, klopt dit?:

zen verslaat nano in:
-accu duur
-opslagruimte
-levensduur van behuizing (minder snel krassen dan de nano en dergelijke

nano verslaat zen in:
-scherm kwaliteit
-functie's (wel linux nodig voor de leuke extra functie's zoals film kijken enzo)
-groote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matsume schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:49:

zen verslaat nano in:
-accu duur
-opslagruimte

nano verslaat zen in:
-'bling' factor.
-design
-scherm kwaliteit
-functie's (wel linux nodig voor de leuke extra functie's zoals film kijken enzo)
-groote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

zen verslaat nano in:
-accu duur
-opslagruimte

nano verslaat zen in:
-scherm kwaliteit
-groote
Klopt. Hou er ook rekening mee dat er een verschil in geluidskwaliteit zit. Wat het beste is zal ik niet zeggen, aangezien dat persoonlijk is. Nadeel van de Micro is dat er veel RMA gevallen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
wat is volgens jou "betere" geluidskwaliteit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Ik heb zelf een Creative zen micro 5 gb. En ik ben er heel blij me. Kameraad van me heeft een gewone iPod 20GB. Het nadeel daarvan, vind ik, is dat de bass vele malen minder is. Dit hebben we samen ondervonden bij verschillende oordoppen. Van iPod zelf, van de Creative en een paar Sennheisers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

matsume schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:04:
wat is volgens jou "betere" geluidskwaliteit dan?
Persoonlijk vind ik het geluid van een iPod nogal vlak, en de bassen zijn niks. (Dit schijnt bij de iPod V5 verbeterd te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49158

RoD schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:43:
[...]

Persoonlijk vind ik het geluid van een iPod nogal vlak, en de bassen zijn niks. (Dit schijnt bij de iPod V5 verbeterd te zijn).
Gewoon uncappen met goPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-04 13:02
nano verslaat zen in:
-scherm kwaliteit
-groote
persoonlijk zou ik je niet willen aanraden film te kijken op de nano....daar is het scherm echt te klein voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129568

De bas van de iPod nano is juist erg goed. Wat geluidskwaliteit zou ik zeker de nano aanraden. De kwaliteit is ook beter dan van andere iPods (getest met de 4g van mijn maat), en dan de zen micro (ook wel getest)

Verder is de nano ook degelijker (alleen de krasjes zijn jammer), maar van de zen pleurt soms een stuk af. Dat zul je bij de nano niet zomaar hebben.
En dan is het flash geheugen ook een stuk steviger als een HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 129568 schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:31:
De bas van de iPod nano is juist erg goed. Wat geluidskwaliteit zou ik zeker de nano aanraden. De kwaliteit is ook beter dan van andere iPods (getest met de 4g van mijn maat), en dan de zen micro (ook wel getest)

Verder is de nano ook degelijker (alleen de krasjes zijn jammer), maar van de zen pleurt soms een stuk af. Dat zul je bij de nano niet zomaar hebben.
En dan is het flash geheugen ook een stuk steviger als een HDD.
Hoe bedoel je dat er bij de Zen een stuk "af pleurt"? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119871

ik zou voor de zen gaan, heb zelf een ipod 30 gig en ben hier zeer tevreden over, maar in mijn ogen krijg je met een zen micro veel meer voor hetzelfde geld, meer geheugen. En dat kleurenschermpje.. geloof me dat is echt niet zo bijzonder, een leuke gimmic maar meer niet. Filmpjes kijken zul je ook echt niet vaak doen. Leuke extra maar je zal er echt geen uren naar kijken, zeker omdat je het zo omslachtig moet doen met ipod linux.

Je krijg bovendien 3gb extra ruimte en das best veel, 2 gig heb je zo vol met muziek.
100% zen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158416

Grootste nadeel heb ik net (achteraf) ontdekt.

Naamelijk, mijn splinternieuw iPod nano (2GB) niet compatible is met mijn computer...
een eMac met jaguar (OS X 10.2.8) :r

moet dus versie 10.3.4 or later hebben voordat ik via USB2.0 liedjes mag overzetten.

Nou ik weet dat het verkennen van een mp3 speler als extra externe drive om je files
te "drag&droppen" door vele als omslachtig gezien zal worden en ik geef toe dat iTunes
een pracht van een stuk software is....

maar toch. Apple product niet compatible met Apple product terwijl elke willekeurig mp3
speler gewoon werkt met OS X Jaguar.

Ik voel me bedonderd, moet opzoek naar oplossingen om de Nano toch aan de praat te krijgen
met mijn eMac.. want geld voor een OS upgrade heb ik gewoon niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:32:
[...]

Hoe bedoel je dat er bij de Zen een stuk "af pleurt"? :?
Daar bovenop, bij die aanknop enzo, daar was gewoon een stukje plastic afgebrokkelt.

En @ oranjegaarde: Inderdaag belachelijk ja. Maar ik vrees dat er niks aan te doen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik had nog een vraagje:

Als je op de apple site kijkt, en bij garantie kijkt, zie je dat je je serienummer moet invoeren. Ik heb verder geen ipod dus ik kan niet verder kijken dan dat. Maar mijn vraag was dus, heb je voor een ipod geen doosje nodig voor garantie?(dus alleen je serienummer). Of moet je eerst je serienummer invoeren, en daarna ALLES(dus met doos) opsturen naar apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:40

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Heel even over het Bas geluid: ik heb zelf afgezien van een iPod photo destijds juist omdat het geluid te vlak was en bas ontbrak. Daarom nog een keer geluisterd met de nano: geluid was precies goed, niet teveel maar ook niet teweinig bas. Hoe het met de videopods staat weet ik niet.

Ja de Nano krast enorm, ik heb er geen hoesje om en met name de achterkant, het metaal is een slagveld van krassen.

De keuze tussen de twee apparaatjes is erg simpel. Test het zelf en laat je vooral niet overtuigen door iemand hier (ik zou die creative rommel niet moeten). Alleen jij kan bepalen welke je lekker vind werken, of je liever meer capaciteit wil, of toch een kleiner ding, etc. etc.

[ Voor 42% gewijzigd door Q op 20-12-2005 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119871

waaruit conlcudeer je dat creative rommel is? volgens mij is dat ook een goed product wat echt niet in ene uitvalt omdat het niet goed gefabriceerd is.

(ik kan mij persoonlijk nog de kinderziektes van de ipod mini herinerren, iets in de richting met de plug voor je oordopjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gast, daarom zegt hij ook: "laat je niet overtuigen door iemand hier."

Creative is niet per se rommel, maar Q vindt dus kennelijk van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
matsume schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:20:
Ik had nog een vraagje:

Als je op de apple site kijkt, en bij garantie kijkt, zie je dat je je serienummer moet invoeren. Ik heb verder geen ipod dus ik kan niet verder kijken dan dat. Maar mijn vraag was dus, heb je voor een ipod geen doosje nodig voor garantie?(dus alleen je serienummer). Of moet je eerst je serienummer invoeren, en daarna ALLES(dus met doos) opsturen naar apple?
Zoek in de search eens op apple + garantie ;)
Maar nee je hebt doos niet nodig. Ik had een defect bij de mijne, en zij sturen dan iemand langs met doos en al, en die haalt hem op.

Ik kan me however niet voorstellen dat iemand zijn iPod doos weggooit (8>
offtopic:
Prachtige dozen waren dat altijd. t/m de 3G althans, sindsdien werd het steeds goedkoper

[ Voor 13% gewijzigd door B-Bandit op 20-12-2005 20:16 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Shailesh schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:15:
[...]

Zoek in de search eens op apple + garantie ;)
Maar nee je hebt doos niet nodig. Ik had een defect bij de mijne, en zij sturen dan iemand langs met doos en al, en die haalt hem op.

Ik kan me however niet voorstellen dat iemand zijn iPod doos weggooit (8>
offtopic:
Prachtige dozen waren dat altijd. t/m de 3G althans, sindsdien werd het steeds goedkoper
Nee, ik wou dus een nano kopen op marktplaats. Die had wel een doos maar geen bon.
Ik concludeer uit jou post, dat je dus niet een bon nodig hebt?(alleen een serie nummer)

maar 1 ding snap ik dan niet, als zij iemand langs sturen, geef jij je ipod aan die kerel, krijg jij een nieuwe, maar denkt die kerel dan niet, wtf waar is de doos?
En bon heb je ook nodig?(voor aankoop datum, aangezien je ?? maand garantie hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
matsume schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:36:
[...]

Nee, ik wou dus een nano kopen op marktplaats. Die had wel een doos maar geen bon.
Ik concludeer uit jou post, dat je dus niet een bon nodig hebt?(alleen een serie nummer)

maar 1 ding snap ik dan niet, als zij iemand langs sturen, geef jij je ipod aan die kerel, krijg jij een nieuwe, maar denkt die kerel dan niet, wtf waar is de doos?
En bon heb je ook nodig?(voor aankoop datum, aangezien je ?? maand garantie hebt)
Nee, want op het moment dat jij de iPod koopt registreer je je bij Apple met je serienummer (dacht ik), en dat is de datum waar zij van uit gaan, de aanschafdatum die jij daar invult. Nu weet ik niet hoe het werkt als die gozer dat nooit heeft gedaan...
Maar het werkt als volgt. Er is iets kapot, jij vult serienummer in met bijbehorende klacht, en zij sturen iemand. En die persoon heeft een doosje bij zich. Alles gaat terug naar Apple. Vervolgens kan je de status tracken op de site. En afhankelijk van de situatie krijg je nieuwe/refurbished iPod of je eigen gerepareerde (bijna nooit het geval). Maar je krijgt dus niet direct een nieuwe, zou wel erg mooi zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Shailesh schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:53:
[...]

Nee, want op het moment dat jij de iPod koopt registreer je je bij Apple met je serienummer (dacht ik), en dat is de datum waar zij van uit gaan, de aanschafdatum die jij daar invult. Nu weet ik niet hoe het werkt als die gozer dat nooit heeft gedaan...
Maar het werkt als volgt. Er is iets kapot, jij vult serienummer in met bijbehorende klacht, en zij sturen iemand. En die persoon heeft een doosje bij zich. Alles gaat terug naar Apple. Vervolgens kan je de status tracken op de site. En afhankelijk van de situatie krijg je nieuwe/refurbished iPod of je eigen gerepareerde (bijna nooit het geval). Maar je krijgt dus niet direct een nieuwe, zou wel erg mooi zijn ;)
Oh, oke, Dus je moet hem eerst registreren, en dan als hij stuk gaat hetzelfde serienummer invoeren, en dan is de datum van de registratie je "aankoopdatum"?

Dus eigelijk kan ik die wel kopen?(die is namelijk 130)
Want hij heeft dus geen bon, maar wel doos. Maar bon heb je dus niet nodig..(toch?)

[ Voor 8% gewijzigd door Perzikvrucht op 20-12-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:40

Q

Au Contraire Mon Capitan!

offtopic:
Misschien een stomme opmerking maar ik zou niet iets 2e hands kopen als mensen geen bon hebben. Dat zou ik niet vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
matsume schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:54:
[...]

Oh, oke, Dus je moet hem eerst registreren, en dan als hij stuk gaat hetzelfde serienummer invoeren, en dan is de datum van de registratie je "aankoopdatum"?

Dus eigelijk kan ik die wel kopen?(die is namelijk 130)
Want hij heeft dus geen bon, maar wel doos. Maar bon heb je dus niet nodig..(toch?)
Je kan hem zeggen, dat je het ding zelf komt ophalen en dat je dan waar hij bij is, het serienummer invult op deze site http://www.apple.com/nl/support/ . Daar staat precies hoeveel dagen garantie ed je nog hebt. En of het te vertrouwen is...moet je zelf maar oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in mijn oren klinkt dit als heling, maar het is niet mijn zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Van de iPod nano zijn in Apple Talk genoeg gebruikerservaringen te vinden. Datzelfde geldt voor de Creative (Het Creative Zen Micro Topic deel 4).
Of je een tweedehands aangeboden iPod kunt vertrouwen, dat weet je nooit vantevoren maar in sommige gevallen is het een kwestie van gezond verstand toepassen.
Hoe dan ook, dat is geen onderwerp voor Apple Talk.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.