Ik ben nu 2e jaars werktuigbouwkunde student aan een hogeschool in Enschede. Voor veel vakken moeten we verslagen oid maken, waarbij natuurlijk ook berekeningen nodig zijn. En iedere keer is het best lastig om al die berekeningen in te voeren. Ik weet dat er iets als Microsoft Equations edittor bestaat, maar die werkt met tekst boxen wat ik niet fijn vind. Ook als ik een keer via msn iets voor school bespreek is dat lastig. Even een voorbeeldje van wat ik in mijn laatste verslag heb staan:
Moment van tussenas = 148*103 / ω
ω =1130,77/60*2*π = 118,4 rad/s
b*d12 = 2*K*(i+1)/(i)*M*(Sh*Zh*Ze/σHlim)2
Ik weet gelukkig wel de sneltoetsen voor super- en subscript uit m'n hoofd, maar als je dat een keer vergeet uit te zetten of er nog even iets aan wil veranderen moet je erg uitkijken. En voor tekens als wortel, groter of gelijk aan, en alle griekse tekens moet iedere keer het insert -> symbol scherm gebruikt worden.
Dus...
Waarom is er geen wetenschappelijk toetsenbord??
Ik ben toch niet de enige die hier last van heeft?
Ik stel mij voor:
een toetsenbord waar behalve alle normale tekens ook het gehele Griekse alfabet op zit. Verder alle wiskundige tekens. Een 2 knoppen voor super en subscript, die werken volgend hetzelfde idee als de shift nu.
Vooral de laatste tijd zijn er 1001 toetsenborden voor gamers te krijgen. Ik weet best dat daar nu echt markt voor is, maar zou die er niet zijn voor zo'n wetenschappelijk toetsenbord niet zijn?
Wat vinden jullie? Heb ik een gat in de markt gevonden of die ik moeilijk? Wat zou er nog meer op zo'n toetsenbord moet staan?
Moment van tussenas = 148*103 / ω
ω =1130,77/60*2*π = 118,4 rad/s
b*d12 = 2*K*(i+1)/(i)*M*(Sh*Zh*Ze/σHlim)2
Ik weet gelukkig wel de sneltoetsen voor super- en subscript uit m'n hoofd, maar als je dat een keer vergeet uit te zetten of er nog even iets aan wil veranderen moet je erg uitkijken. En voor tekens als wortel, groter of gelijk aan, en alle griekse tekens moet iedere keer het insert -> symbol scherm gebruikt worden.
Dus...
Waarom is er geen wetenschappelijk toetsenbord??
Ik ben toch niet de enige die hier last van heeft?
Ik stel mij voor:
een toetsenbord waar behalve alle normale tekens ook het gehele Griekse alfabet op zit. Verder alle wiskundige tekens. Een 2 knoppen voor super en subscript, die werken volgend hetzelfde idee als de shift nu.
Vooral de laatste tijd zijn er 1001 toetsenborden voor gamers te krijgen. Ik weet best dat daar nu echt markt voor is, maar zou die er niet zijn voor zo'n wetenschappelijk toetsenbord niet zijn?
Wat vinden jullie? Heb ik een gat in de markt gevonden of die ik moeilijk? Wat zou er nog meer op zo'n toetsenbord moet staan?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 46308 op 18-12-2005 17:00 ]