Game PC

Pagina: 1
Acties:

• Broodjebram
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:17
Hallo allemaal
Ik ben binnenkort de gelukkige eigenaar van een game pc met deze onderdelen erin:

Moederbord: ASUS A8N-SLI nForce SLI

Processor: Athlon 64 3500 Skt939 2000 Venice

Behuizing: Antec P160 met side window

Voeding: Antec Neopower, 480W

Video kaart: ASUS EAX850pro/HTVD/256Mb

Hardeschijf: Hitachi Dekstar T7K 250Mb SATA II, 8 Mb, 7200rpm

Koeling: Zalman CNPS7000B AlCu cpu Led

Geheugen: Twinmos 1024Mb DDR PC3200CL2.5 Dual ChannelKit ( 2x512Mb)

DVD speler: LG DVD silver

Ik wil bij BF2 + SF alles op high kunnen draaien red ik dat hiermee?
:)

Verwijderd

BF2 (vanilla) zal niet zo'n probleem zijn, maar ik denk dat je in SF wel een paar fps drops zal meemaken met alles op high, helemaal als je ook nog max. AA en AF wilt op een resolutie van 1600x1200...
Trouwens, waarom koop je een SLI moederbord met daarin een ATI-kaart? Koop dan een Nvidia of bespaar op je mobo en koop er een die geen SLI ondersteund....
Je kunt natuurlijk van plan zijn een dual monitor setup te draaien dan kan het handig zijn, maar anders lijkt het me een beetje jammer van het geld.
Succes verder

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:59

hbsJR

All rounder

mmm, denk van wel.. zo niet, is tweaken altijd een optie.

• Broodjebram
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:38:
BF2 (vanilla) zal niet zo'n probleem zijn, maar ik denk dat je in SF wel een paar fps drops zal meemaken met alles op high, helemaal als je ook nog max. AA en AF wilt op een resolutie van 1600x1200...
Trouwens, waarom koop je een SLI moederbord met daarin een ATI-kaart? Koop dan een Nvidia of bespaar op je mobo en koop er een die geen SLI ondersteund....
Je kunt natuurlijk van plan zijn een dual monitor setup te draaien dan kan het handig zijn, maar anders lijkt het me een beetje jammer van het geld.
Succes verder
Ik heb er over gehoord dat SF erg fps dropperig is(om het zo maar te zeggen)
En dat SLI moederbord koop ik omdat ik in de toekomst misschien nog verder wil gaan uitbereiden met deze pc.
Dank je wel voor je reactie ;)

Verwijderd

Begrijp me niet verkeerd dat is een erg goed systeem, alleen als je van plan bent om in de toekomst SLi te gaan draaien kun je beter een videokaart kopen die daarvoor geschikt is, en dat zijn alleen Nvidia's.....
Als je nu SLI wilt gaan draaien moet je dus eerst die X850 verkopen en daarvoor weer 2 nvidiakaarten kopen, dit lijkt me een beetje overbodig, als je nu gewoon een vergelijkbare Nvidia koopt kun je er later gewoon 1 bij in prikken zonder moeite.

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-02 17:57
Broodjebram schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:32:
Hallo allemaal
Heb je onderzocht was SLI is? Verder is het gewoon een kwestie van veel revieuws lezen en je voorlopige setup in een paar algemenere topics zetten :)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

drop de koeler (boxed trekt het makkelijk) en haal van het extra geld een x850 xt ipv de pro al vanaf 269,- euro scheelt denk ik best wat.

wil gaan overklokken haal dan twinmos speedpremium reepjes (winbond chips zie het winbond utt topic)

ga je niet voor nvidia (videokaart) dan kun je of een single pci-e bord
MSI K8N Neo4-F, nForce4 (PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID)
of een crossfire bord halen
DFI Lanparty UT RDX200 CF-DR, Xpress200 is wel wat duurder (zie onderstaande reactie).

verder een heel leuke setje

edit en ruil de dvd speler in voor een brander (nec 3551 ofzo) je weet nooit wanneer het van pas komt.

[ Voor 17% gewijzigd door snooze op 18-12-2005 17:23 . Reden: toevoeging ]

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

ik weet niet wat jij onder "alles op high" verstaat, maar als je effectief battlefield2 gewoon zonder naar te kijken alles op high zet, je resolutie op 1200*1028 en AA ook op het maximum, en je wil dit vlot kunnen spelen, dan ga je beter ineens voor een 7800GT en 2 gig ram. Als je gewoon voor de goeie beeldkwaliteit wilt gaan, kom je met je systeem goed toe.

Je kan anders als je die ati kaart wil houden naar de ASUS A8R-mvp gaan. Die ondersteund crossfire...

edit: die DFI zou ik zeker niet nemen, het is echt wel veel geld voor wat je eigenlijk meer krijgt (en volgens mij ga je de extra's niet gebruiken). die A8r-mvp heeft al raid5 ondersteuning, enige wat de DFI daarop meer heeft is nog een 2de raid controller om dan 8 schijven aan te sluiten, dual gigabit lan tov single (wat ook al genoeg is). volgens mij zijn dit toch de enige echte verschillen (buiten de prijs die zowat 100€ duurder ligt)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 17:13 ]

Verwijderd

Om bf2 op 1024x768 of 1280x1024 met alles hoog te draaien heb ik 2 gig geheugen nodig.
Met 1 gig is het bij het starten van een veld schokken tot en met en zodra het druk wordt begint het schokken weer opnieuw.

ik draai 2x 6600gt in sli en die trekken het prima.

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 17:11:
<knip>

edit: die DFI zou ik zeker niet nemen, het is echt wel veel geld voor wat je eigenlijk meer krijgt (en volgens mij ga je de extra's niet gebruiken). die A8r-mvp heeft al raid5 ondersteuning, enige wat de DFI daarop meer heeft is nog een 2de raid controller om dan 8 schijven aan te sluiten, dual gigabit lan tov single (wat ook al genoeg is). volgens mij zijn dit toch de enige echte verschillen (buiten de prijs die zowat 100€ duurder ligt)
zeer goed punt wist niet dat er al meer crossfire bordjes waren vond hem ook al duur.

[ Voor 29% gewijzigd door snooze op 18-12-2005 17:23 ]

weet iemand nog een leuke signature?

• Broodjebram
Ik krijg deze pc als kerst cadeau. En omdat me moeder nu ook eindelijk weleens normaal achter de pc wil zitten.
Ik heb over dat moederbord veel goede dingen gelezen en ik dacht: dat ziet er goed uit is binnen budget en als ik nog een keer wil overstappen op Nvidia kan dat zo.
Ik hoop zo snel mogelijk meer geheugen te kunnen kopen want ik wil BF2 SF gaan draaien op de resolutie: 1280 x 1024. Heb vandaag gehoord dat alles al besteld is en morgen binnen is.

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Broodjebram schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:32:
:)
Uhm... Ja :)
Wel liever 2 Gig RAM...
En beter een 7800GTX als je toch zo graag BF2 wil spelen ;)

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2466&p=3

Verwijderd

Lekker kerstcadeau dan...
Wou dat mn ma nog aan kerst deed, ik krijg meestal een pakje peuken ofzo (en daar ben ik al tevreden mee :Y) )
Maar ik denk idd dat je dan wel een GB extra erbij nodig hebt, tot die tijd gewoon textures op medium zetten (of wennen aan het gestotter :P )
En aangezien alles al besteld is heeft het ook weinig nut om nog voor een ander mobo/3dkaart te gaan, tenzij de winkel bereid is de bestelling ff te wijzigen...
Maar zoals je het nu hebt zou je in de toekomst (als die x850 pro al het geweld niet meer fatsoenlijk aankan) idd kunnen proberen twee 7800GT's ofzo ergens (eventueel 2ehands) op de kop te tikken, dan heb je weer een behoorlijke boost.
Veel speelplezier dan maar!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:24:
Lekker kerstcadeau dan...
Wou dat mn ma nog aan kerst deed, ik krijg meestal een pakje peuken ofzo (en daar ben ik al tevreden mee :Y) )
Maar ik denk idd dat je dan wel een GB extra erbij nodig hebt, tot die tijd gewoon textures op medium zetten (of wennen aan het gestotter :P )
En aangezien alles al besteld is heeft het ook weinig nut om nog voor een ander mobo/3dkaart te gaan, tenzij de winkel bereid is de bestelling ff te wijzigen...
Maar zoals je het nu hebt zou je in de toekomst (als die x850 pro al het geweld niet meer fatsoenlijk aankan) idd kunnen proberen twee 7800GT's ofzo ergens (eventueel 2ehands) op de kop te tikken, dan heb je weer een behoorlijke boost.
Veel speelplezier dan maar!
De kans dat dit gaat gebeuren is klein lijkt me.. Kijk heb je nu een 7800GT, dan geloof ik nog wel dat iemand er een 2e bij gaat kopen.
Moet je er 2 (2e hands) kopen, dan heb je voor hetzelfde geld een nieuwe kaart die waarschijnlijk een stuk beter presteert dan die 2 7800GT's.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Broodjebram
Ach met medium kan ik wel leven :P vergeleken met wat ik nu heb(alles op low geen AA geen AF en nog loopt het niet stabiel) is het al een hele verbetering :)
Ik ga zo snel mogelijk achter die 2gig geheugen aan ;)
Pagina: 1