[XP] Software raid5 in de problemen (softwarematig stuk)*

Pagina: 1
Acties:

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-03 21:45
wat een rot weekend :p

mn fileserver:
Windows 2003
1x14gb root
3x120gb soft raid5

dit wilde ik vanaf, het sporadische gamen/devven/etc ging toch fijner onder XP plus dat de domain controller config die ik als test erop had gezet weigerde te vertrekken. Ok, ik dus XP installeren. Meteen die toch al veel te trage 14gb disk vervangen door een snellere van 40gb.

XP installatie is klaar en in computerbeheer zie ik dat de 3 raid disks een "afwijkend" status hebben. Ik importeer ze en krijg een warning dat er mogelijk iets niet goed zal gaan. Ik druk TOCH op Ok en pats.... 3 disks online met de status "mislukt" :(

dan maar filescavenger downloaden en er uitvoeren. Ik kom heel wat files tegen maar als ik recoveren wil is 1. niet alles 100% ok en 2. heb ik bijv al mn mp3s in 1 map ipv de 210 submappen (vinyl collectie :p) :?

wie heeft hier ervaring mee en een betere oplossing ?

en denk vooral niet dat ik de GoT/Google search niet gebruikt heb :p

| Hardcore - Terror |

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Zover ik weet doet xp (zonder hacks) geen mirroring, dus raid 5 zal ook niet werken.

• nzyme
lol dat meen je niet :D moet ik eerst ff hacken dus en dan had ik dan cker pas moeten importeren :?

kloten :(

| Hardcore - Terror |

• nzyme
nou, ff die hack gedaan en de disks verschenen als status "offline". Ik heb 1 online gezet en daarmee gingen ze alle3 online met wederom de status mislukt :(

heeft het software raid 5 gebeuren ook te maken met de volgorde die in de bios staat ?

[ Voor 26% gewijzigd door nzyme op 18-12-2005 19:27 ]

| Hardcore - Terror |

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - let hier aub ook zelf op :)

• nzyme
elevator schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:33:
Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - let hier aub ook zelf op :)
ja sorry, my bad :)

massive update :
met R-Studio Network Edition v2.0 Build101720 ofzo ben ik nu bezig en dat gaat vooralsnog voorspoedig :D
Waarom die versie ipv de versie3 van de site ? sjah..... :p

Volgende stap is windows opnieuw installeren en de array opnieuw maken/configgen. Dan een bestandje erop rammen en vervolgens een andere rootdisk erin en daar een nieuwe xp op zetten en kijken of de array te importeren is ........

| Hardcore - Terror |

• nzyme
nou, de software hack is na een keer of 5 nog steeds niet gelukt :?

toch maar weer 2003 server erop dus :(

| Hardcore - Terror |

Pagina: 1