[VB] Message box weergeven lukt niet*

Pagina: 1
Acties:

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-04 16:11
In Visual Studio 2003 wil ik in VB ervoor zorgen dat het resultaat bij het klikken op een knop opgevangen wordt.

Dit is het stukje code daarvoor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Dim msgbWaarschuwing As MessageBox
            msgbWaarschuwing.Show("Vraag", "Titel", MessageBoxButtons.YesNo, MessageBoxIcon.Question, MessageBoxDefaultButton.Button2)
            If msgbWaarschuwing.Show = DialogResult.Yes Then
                'voer iets uit
            Else
                'niks uitvoeren
            End If

Dit lijkt me vrij logich, doch wordt msgbWaarschuwing.Show op regel 3 onderlijnd met als melding "Overload resolution failed because no accessible 'Show' accepts this number of arguments.".

Nochtans worden na het = teken gewoon deze Enumerations aangeboden om uit te kiezen.

Iemand een idee hoe ik anders de keuze van knop kan opvangen in het programma?

alvast bedankt

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vervang regel 2 en 3 eens door één regel:
Visual Basic:
2
            If msgbWaarschuwing.Show("Vraag", "Titel", MessageBoxButtons.YesNo, MessageBoxIcon.Question, MessageBoxDefaultButton.Button2) = DialogResult.Yes then

Je roept nu, zoals ik het zie, op regel 3 opnieuw die functie aan, maar dan zonder parameters, en dat kan natuurlijk nooit goed gaan. Zie ook MSDN.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-04 16:11
Stom van me 8)7

Werkt nu zoals het hoort. :Y)

Bedankt alleszins :)

[ Voor 30% gewijzigd door Tom_G op 18-12-2005 16:44 ]

Verwijderd

Overigens is Show een shared method dus je hoeft geen variabele te declareren:
Visual Basic:
1
MessageBox.Show("Vraag", "Titel", MessageBoxButtons.YesNo, MessageBoxIcon.Question, MessageBoxDefaultButton.Button2)

Ook raad ik je aan wanneer mogelijk een owner mee te geven. Als je deze code dus in een form hebt staan:
Visual Basic:
1
MessageBox.Show(Me, "Vraag", "Titel", MessageBoxButtons.YesNo, MessageBoxIcon.Question, MessageBoxDefaultButton.Button2)