ik zit hier al tijden met het probleem dat ik een te kleine HD heb (40 GB). Nu ga ik binnenkort een andere halen (Hitachi Deskstar T7K250) en heb gekozen voor een sata schijf, ook omdat ik deze in een volgend systeem wil gebruiken. Alleen heeft mijn mobo geen sata aansluiting.
Nu zijn er volgens mij twee opties die relevant/intresant zijn::
1 Promise SATA150 TX2plus pci controller (40 euro)
volgens mij moet dit wel een goed kaartje zijn. raid ga ik niet gebruiken
2 nieuw mobo, Asus P4P800 Deluxe (30 euro)
dit heeft als voordeel dat ik sata aansluitingen heb en een betere grafisch slot heb.
Op dit moment heb ik een epox 4pead mobo met een 845PE chipset, maximaal 533 fsb (is nu 580), maximaal 333 MHz geheugen (draait op 373), agp 4X en een cpu spanning regelbaar van 1.4V tot 1.9V (in stappen van 0.025V)
De cpu van 2.0 Ghz draait nu op 2.84 GHz (1.75V), en ik wil dit graag zo houden, 2.8 GHz werkt veel beter dan 2.0 GHz.
Met het asus bord heb ik 8X agp, sata en een nieuwere chipset. Alleen kun je volgens mij de cpu spanning maximaal verhogen tot maar 1.60V. Met dit bord kan mijn processor niet meer werken op 2.80+ GHz en zal ik het moeten doen met maar 2.4 GHz.
Ik heb daarom een paar vraagjes:
-wat is de maximale cpu spanning die dit bord kan maken met nieuwste bios?
- wat zou jij nemen in mijn situatie? en waarom?
aangezien m'n pc nu snel genoeg is voor wat ik ermee doe is een upgrade naar een nieuwere en snellere processor niet reeel voor mij.
Nu zijn er volgens mij twee opties die relevant/intresant zijn::
1 Promise SATA150 TX2plus pci controller (40 euro)
volgens mij moet dit wel een goed kaartje zijn. raid ga ik niet gebruiken
2 nieuw mobo, Asus P4P800 Deluxe (30 euro)
dit heeft als voordeel dat ik sata aansluitingen heb en een betere grafisch slot heb.
Op dit moment heb ik een epox 4pead mobo met een 845PE chipset, maximaal 533 fsb (is nu 580), maximaal 333 MHz geheugen (draait op 373), agp 4X en een cpu spanning regelbaar van 1.4V tot 1.9V (in stappen van 0.025V)
De cpu van 2.0 Ghz draait nu op 2.84 GHz (1.75V), en ik wil dit graag zo houden, 2.8 GHz werkt veel beter dan 2.0 GHz.
Met het asus bord heb ik 8X agp, sata en een nieuwere chipset. Alleen kun je volgens mij de cpu spanning maximaal verhogen tot maar 1.60V. Met dit bord kan mijn processor niet meer werken op 2.80+ GHz en zal ik het moeten doen met maar 2.4 GHz.
Ik heb daarom een paar vraagjes:
-wat is de maximale cpu spanning die dit bord kan maken met nieuwste bios?
- wat zou jij nemen in mijn situatie? en waarom?
aangezien m'n pc nu snel genoeg is voor wat ik ermee doe is een upgrade naar een nieuwere en snellere processor niet reeel voor mij.
Nu met WP, PV, EV en PC