Kalonline: Soms "artifacts?" over gedeelte van het scherm.

Pagina: 1
Acties:

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 10:04
Hi,

Mijn vriend heeft onlangs een nieuwe pc gekocht het gaat om een:

- AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+
- NVIDIA GeForce 7800 GTX
- Ram: 2.00 GB
- Mobo: ASUS A8N-SLI
- Windows XP SP2

Nu werkt zen pc perfect, behalve in 1 spel (Kalonline www.kalonline.com).

Screenshotje van het probleem:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/attica/Bug%20copy.jpg

Screenshotje van hoe het zou moeten zijn:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/attica/lol_001%20copy.jpg

Nu het rare hieraan is dat zen balken langs de zijkant, bovenkant en het chatkader wel gespaard
blijven van de 'artifacts' (zijn dit eigenlijk wel arfitacts? Ik weet niet hoe ik het moet noemen).

Maar soms heeft hij het probleem helemaal niet en is het beeld volkomen normaal maar naar een tijdje (kan na een 2 uur of na 5 minuten zijn) komen ze tevoorschijn.
Het begint meestal langs de randen van het scherm en wordt dan steeds erger tot zoals in de screenshot.

Het systeem heeft overigens de laatste nVidia drivers ( we hebben ook al oudere geprobeerd maar dit heeft niet geholpen) Ook een reinstall van het spel zelf leverde niets op.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ik gok op een warmteprobleem, met name omdat het pas na een tijdje begint. Ik heb dit zelf bij Battlefield 2 en het gaat weg zodra ik de computarkast open zet. Heb je dat weleens geprobeerd?

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 20:35
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:37:
Ik gok op een warmteprobleem, met name omdat het pas na een tijdje begint. Ik heb dit zelf bij Battlefield 2 en het gaat weg zodra ik de computarkast open zet. Heb je dat weleens geprobeerd?
Ik gok van niet omdat zijn PC perfect werkt met andere spellen ;)

Heb je de chipset drivers geinstalleerd? Zo nee, dan zou ik dat maar eens gaan proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door WillemJanJansen op 18-12-2005 15:55 ]

• Attixx
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:37:
Het rare is dat het spel Call of Duty 2 (wat toch een veel zwaarder spel is dan Kal) overigens wel perfect draait.
Maar goed ik zal het hem zeggen en dan post ik wel of het geholpen heeft.

[edit] WillemJanJansen was met net voor (ben aan het kijken voor de chipset drivers ;) ) [/edit]

[ Voor 12% gewijzigd door Attixx op 18-12-2005 15:54 ]

Verwijderd

Heb je V-sync aan staan, dat wil dit probleem wel eens verhelpen. Ik had er ook last van in CoD2. V-sync aangezet en opgelost.

• Attixx
WillemJanJansen schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:40:
[...]

Ik gok van niet omdat zijn PC perfect werkt met andere spellen ;)

Heb je de chipset drivers geinstalleerd? Zo nee, dan zou ik dat maar eens gaan proberen.
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:13:
Heb je V-sync aan staan, dat wil dit probleem wel eens verhelpen. Ik had er ook last van in CoD2. V-sync aangezet en opgelost.
Oke, we hebben de laaste Nforce 4 chipset drivers geinstalleerd en V-sync aangezet maar naar 2 uurkes is het probleem er terug.

Wat zou ik nog kunnen proberen?

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-11 14:41
dit lijkt veel op geheugen artifacts, ik weet niet hoe het zit met de airflow in je kast.

het zou ook nog kunnen dat op een of andere manier de textures al corrupt zijn voordat je videokaart er aan toe komt om ze te renderen (installeer het spel eens opnieuw met andere woorden)

edit: dat heb je dus al geprobeerd, ik ben even door mn mogelijke reacties heen, misschien dat ik morgen wat beters kan verzinnen :P

[ Voor 22% gewijzigd door FouT op 18-12-2005 18:23 ]

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
videokaart geheugen dat te heet word, duidelijk .

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Attixx
caspergt schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:54:
videokaart geheugen dat te heet word, duidelijk .
Hmz, volgens de drivers van nVidia is de core temperatuur van de kaart 57° stressed.
Dus hier kan het toch niet aanliggen, want deze kaartjes kunnen toch temperaturen van rond 100° graden aan?

Ik ben nu wel over de core temperatuur bezig, en niet over de temperatuur van het geheugen maar houden deze geen verband met elkaar? ( hoge core temperatuur = hoge geheugen temp?).

En dan begrijp ik ook niet waarom Call of Duty 2 wel goed werkt met alles op high, AA en AF aan...

• Attixx
Schopje ;)
Pagina: 1