Sinds ik Windows-XP op mijn PC heb staan kan ik geen spellen (bijvoorbeeld Div. Need for speed, Sonic adventure DX, Soldier of fortune) meer spelen.
Ze haperen en lopen vast en als ik dan in taakbeheer kijk zie ik dat mijn CPU voor 100% gebruikt word.
Als ik deze spellen (met het onderstaande systeem) op Windows 98 (heb namelijk dual-boot) draai, dan gaat dat prima en draait het als een speer.
Mijn huidige systeem:
Moederbord: Asus P4U800-X
Processor: Intel Celeron D 325, 2,53GHz, busclock 533Mhz (4x133MHz=quad pumped)
Geheugen: Kingston ValueRam PC3200 400MHz 512MB
Videokaart: Point of view Geforce 4 MX480, 64MB, 8xAGP
Harddisk: Maxtor Diamondmax Plus 9, 120GB, 8MB cache, 7200RPM
Heb al vanalles geprobeerd, DirectX 9.0C, de nieuwste AGP 2.10-driver, de nieuwste Nvidia videokaartdriver versie 81.96 en de nieuwste ULI moederborddrivers geinstalleerd, met Latency tool 2.7 de latency van 428 op 128 gezet (zou helpen volgens een forum), helaas zonder resultaat
.
Ik kan me niet voorstellen dat mijn PC te traag is of dat hij tekort geheugen heeft.
Zou iemand mij kunnen vertellen wat het probleem is en wat ik er aan kan doen zodat ik op Windows-XP gewoon deze spellen kan spelen?
Alvast bedankt.
Ze haperen en lopen vast en als ik dan in taakbeheer kijk zie ik dat mijn CPU voor 100% gebruikt word.
Als ik deze spellen (met het onderstaande systeem) op Windows 98 (heb namelijk dual-boot) draai, dan gaat dat prima en draait het als een speer.
Mijn huidige systeem:
Moederbord: Asus P4U800-X
Processor: Intel Celeron D 325, 2,53GHz, busclock 533Mhz (4x133MHz=quad pumped)
Geheugen: Kingston ValueRam PC3200 400MHz 512MB
Videokaart: Point of view Geforce 4 MX480, 64MB, 8xAGP
Harddisk: Maxtor Diamondmax Plus 9, 120GB, 8MB cache, 7200RPM
Heb al vanalles geprobeerd, DirectX 9.0C, de nieuwste AGP 2.10-driver, de nieuwste Nvidia videokaartdriver versie 81.96 en de nieuwste ULI moederborddrivers geinstalleerd, met Latency tool 2.7 de latency van 428 op 128 gezet (zou helpen volgens een forum), helaas zonder resultaat
Ik kan me niet voorstellen dat mijn PC te traag is of dat hij tekort geheugen heeft.
Zou iemand mij kunnen vertellen wat het probleem is en wat ik er aan kan doen zodat ik op Windows-XP gewoon deze spellen kan spelen?
Alvast bedankt.