Toon posts:

Problemen met spelen van spelletjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik Windows-XP op mijn PC heb staan kan ik geen spellen (bijvoorbeeld Div. Need for speed, Sonic adventure DX, Soldier of fortune) meer spelen.

Ze haperen en lopen vast en als ik dan in taakbeheer kijk zie ik dat mijn CPU voor 100% gebruikt word.
Als ik deze spellen (met het onderstaande systeem) op Windows 98 (heb namelijk dual-boot) draai, dan gaat dat prima en draait het als een speer.

Mijn huidige systeem:
Moederbord: Asus P4U800-X
Processor: Intel Celeron D 325, 2,53GHz, busclock 533Mhz (4x133MHz=quad pumped)
Geheugen: Kingston ValueRam PC3200 400MHz 512MB
Videokaart: Point of view Geforce 4 MX480, 64MB, 8xAGP
Harddisk: Maxtor Diamondmax Plus 9, 120GB, 8MB cache, 7200RPM

Heb al vanalles geprobeerd, DirectX 9.0C, de nieuwste AGP 2.10-driver, de nieuwste Nvidia videokaartdriver versie 81.96 en de nieuwste ULI moederborddrivers geinstalleerd, met Latency tool 2.7 de latency van 428 op 128 gezet (zou helpen volgens een forum), helaas zonder resultaat :'( .

Ik kan me niet voorstellen dat mijn PC te traag is of dat hij tekort geheugen heeft.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat het probleem is en wat ik er aan kan doen zodat ik op Windows-XP gewoon deze spellen kan spelen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ik kan het me wel voorstellen dat dit langzaam moet gaan:

Je GPU is aardig oud , Celeron D is een budget CPU voor kantoor werk dan heb je hem ook nog is op een relatief lage clockrate.

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-11 01:06
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 18:25:
Ik kan het me wel voorstellen dat dit langzaam moet gaan:

Je GPU is aardig oud , Celeron D is een budget CPU voor kantoor werk dan heb je hem ook nog is op een relatief lage clockrate.
Dan blijft het nog vreemd omdat de problemen onder W98 schijnbaar niet verschijnen.

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-11 14:41
anders kijk onder het gamen eens in taakbeheer welk process die 100% cpu gebruikt, misschien draait er toch nog een of ander iets wat er voor zorgt dat je performance daalt.

Verwijderd

Wokkel1982 schreef op zondag 18 december 2005 @ 18:27:
[...]

Dan blijft het nog vreemd omdat de problemen onder W98 schijnbaar niet verschijnen.
W98 heeft met 512MB lekker geheugen, WXP heeft dat pas met 1GB (zeker met games). Voor swap etc ga ik er vanuit dat je daar nog niet aan getweakt hebt dus zou goed genoeg moeten staan. Kijk op TweakGuides.com voor het tweaken van WXP (en nieuwere games).