Abit KT7 vs MSI K7T Pro2

Pagina: 1
Acties:

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Abit KT7:
Zeer goed overclocken
Stabiel
alles in bios (i.v.m. overclocken)

MSI K7T Pro2
Goed overclocken
zeer stabiel
moet switches gebreuken
DR Ram(?)

Tja heb ik zo hier de voordelen? Wie kan dit lijstje aanvullen (ik heb zelf een kt7, maar een vriend van me is er niet uit of is een kt7 wilt of een MSI K7T Pro2). Wat zijn de nadelen. Wie kan dit lijstje uitbreiden? (als je zegt dat ik search moet gebruiken.. weet je wel hoeveel topics je dan krijgt *radio (!!) kom er echt niet wijs uit)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Je hebt toch genoeg aan die punten?

+ punt ABIT, zit een ISA slot op.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Je hebt geen switches zitten op een msi k7tpro2. Alles overclocken vanuit t bios, heb d'r zelf ook een.

+ punten MSI:

-goedkoop
-on board sound, vind dit zelf goed genoeg. hoor geen verschil met m'n oude SB64awe.
-stabieler dan ABIT, zie test www.anandtech.com, waar de MSI testwinnaar was.

-punt:
Het schijnt bij MSI nogal wel s voor te komen dat hij z'n ingestelde (overclockte) multiplier niet goed vasthoudt. Dus als je bv. 8,5x in stelt gaat na een paar keer rebooten opeens op 6x100 staan bijvoorbeeld.
Maar dit kan ook aan de cpu liggen, daar is men nog niet uit. Abit en Asus moederborden schijnen dit soms ook te hbben, maar minder vaak.
Mijne heb t ook , en ik heb m'n multiplier dus 'vastgezet' mbv de de l3,l4 en l6 bruggen. Dat werkt perfect, is alleen meer werk..

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
MSI bordje is gewoon goed

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik heb de MSI K7T Pro2 en het is het stabielste mobo dat ik ooit heb gehad. Ik ben er echt suuper tevreden mee. Net zoals de 6309 van MSI ook super goed. (PPGA/FC-PGA)

Verwijderd

Volgens mij maakt het niet zo veel uit hoor, het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.

Ik ben er zelf ook nog niet uit wat ik in mijn volgende systeem ga zetten een MSI K7Turbo of ABIT KT7A RAID.

Mijn voorkeur gaat ligt uit naar een MSI, dit omdat ik er nu een heb en al een heb versleten. Nog nooit troubles mee gehad.:)

Verwijderd

Ben ik het mee eens, superstabiel...
Maar je kan met de ABIT idd beter overklokken, op de een of andere manier blijkt het zo te zijn (op zelfde voltage zelfs).

Mijn CPU komt uit een batch waarbij ze iedere prcessor die ze hadden stabiel op 1GHz kregen op een KT7 met Spire koelertje.
Ik was de eerste die daar i.p.v. een Abit of Asus de K7T Pro2 kocht (i.v.m prijs/prestatie).
Die van mij haalt alleen de 1000 niet stabiel, zelfs niet met een Super Orb en overclock bios (1.0B14) van MSI.
Ik kom tot max 979 stabiel (toch 1.5x kloksnelheid :) ), ik dacht dus "pech hebben" maar toen ik later terug kwam in die zaak hoorde ik van die persoon dat die ze nog steeds op 1000 kreeg (met enkele uitzonderingen na) maar geen enkele die hij op de toen al populair geworden K7TPro2 had gemikt haalde de 1000!!!

Er is wat dat betreft blijkbaar een verschil, of het moet puur toeval zijn, maar dat lijkt me niet...

Toch ben ik enorm tevreden over dit bord, superstabiel en zijn geld dubbel en dwars waard.
Pagina: 1