mijn vriendin heeft een ibm thinkpad r31 maar ik kan nergens een connector vinden om een extern toetsenbord of muis aan te sluiten op een ps/2 poort. er zijn alleen 2 usb connectors beschikbaar maar die worden nu in beslag genomen door de draadloos netwerk adapter en de webcam. ze heeft een usb muis en nu wilde ik kijken of het mogelijk was deze met een verloopstukje op een ps/2 aan te sluiten maar ik kon er geen ontdekken. is dit standaard bij de thinkpad r31 dat je op deze manier geen extern toetsenbord en muis aan kunt sluiten? of moet ik gewoon nog beter kjken?
Ik weet niet hoe oud de R31 is, maar tegenwoordig is het vrij standaard dat er geen PS/2 poorten meer te vinden zijn, raar dat deze laptop dan maar 2 USB connectors heeft, dat zouden er dan minimaal 4 horen te zijn lijkt mij zo.
het is een r31 met een 1,2 ghz celeron en 256mb... niet bijster nieuw dus.
ik zie 1 aansluiting waarvan ik denk dat het een ps/2 zou kunnen zijn, maar dr staat een afbeelding waardoor ik denk dat het een s-video uitgang is. verder is er niks te bekennen wat op een ps/2 lijkt..
ik zie 1 aansluiting waarvan ik denk dat het een ps/2 zou kunnen zijn, maar dr staat een afbeelding waardoor ik denk dat het een s-video uitgang is. verder is er niks te bekennen wat op een ps/2 lijkt..
Verwijderd
IBM laptops hebben sinds de 20 serie (A20,R21 enz.) geen PS/2 aansluiting meer.
edit:
en dat is inderdaad een S-video aansluiting op de laptop.
R serie is een budget serie, vandaar maar 2 usb aansluitingen.
edit:
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 16:52 ]
bij veel laptops is PS2 allang verleden tijd.
Opties: USB keyboard/muis gebruiken, of een USB->PS2 verloopkabeltje.
Opties: USB keyboard/muis gebruiken, of een USB->PS2 verloopkabeltje.
neem een hub erbij dan, is makkelijker voor als alles op een plaats blijft staan
een stekkertje eruit in plaats van 3 of 4
een stekkertje eruit in plaats van 3 of 4
PSN: djmurcielago
T41P, 2x USB, T42P, 2x USB, X40, 2x USB, X31, 2x USB...Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:50:
IBM laptops hebben sinds de 20 serie (A20,R21 enz.) geen PS/2 aansluiting meer.
edit:
Moet ik doorgaan?
Je kunt natuurlijk een usb hubje er tussen hangen, en die wlan kaart kan intern dmv mini-pci als de antenna's er ook zijn (en anders kun je die zelf installeren, echter doe je dat niet binnen 5 min, en raad ik het alleen aan als je weet wat je doet
je hebt zelfs hubjes met 2 ps/2-poorten (ik heb er 1). Dan kan je 3 usb-apparaten, een muis en een toetsenbord aansluiten op 1 oorspronkelijke usb-poort. Echt duur is zo'n hub niet te noemen...
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Alle laptops van dit moment hebben standaard 3 USB-poorten, 4 is vrij uitzonderlijk (HP, Acer, Fujitsu-Siemens, Toshiba hebben er allemaal 3).Nokko schreef op zondag 18 december 2005 @ 13:11:
Ik weet niet hoe oud de R31 is, maar tegenwoordig is het vrij standaard dat er geen PS/2 poorten meer te vinden zijn, raar dat deze laptop dan maar 2 USB connectors heeft, dat zouden er dan minimaal 4 horen te zijn lijkt mij zo.
PS/2 zit op geen enkel model meer.
ff een USB-hubje kopen dus.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
PS/2 is sowieso oud en inderdaad veel laptops hebben 't niet meer. Maar een laptop heeft een ingebouwd toetsenbord en muis (trackpad) dus ik zie sowieso 't nut niet echt 
Maar goed je zou een USB tobo kunnen regelen met USB hub er in en daar dan de webcam of wireless adapter in proppen. Heeft 't ding geen PCMCIA slot voor WiFi?
Maar goed je zou een USB tobo kunnen regelen met USB hub er in en daar dan de webcam of wireless adapter in proppen. Heeft 't ding geen PCMCIA slot voor WiFi?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Och het is stukken beter om je scherm op genoeg afstand van je ogen te houden.CyBeR schreef op maandag 19 december 2005 @ 00:20:
PS/2 is sowieso oud en inderdaad veel laptops hebben 't niet meer. Maar een laptop heeft een ingebouwd toetsenbord en muis (trackpad) dus ik zie sowieso 't nut niet echt
Als je dat doet, dan kan je niet meer ontspannen met je laptop-toetsenbord meer werken, dus een apart toetsenbord is dan een pre.
Om over de muis maar niet te spreken: Zo'n ingebouwde muis werkt #$%&@ (om het netjes te zeggen).
Schermen van laptops zijn tegenwoordig vaak behoorlijk klein (14 inch en kleiner) en hebben dan ook nog eens een hele hoge resolutie zodat je eigenlijk juist dichterbij moet zitten dan verder af. Bovendien vind ik het toetsenbord van mijn laptop veel lekkerder werken dan mijn desktop-pc.
Maar het kan soms nuttig zijn inderdaad. Daarvoor hebben ze dan ook USB toetsenborden en muizen uitgevonden. Voor laptops heb je gewoon meer aan een USB poort dan aan een PS/2 poort.
Zoek gewoon zo'n minihub die speciaal voor laptopgebruikers is bedoeld. Ik heb ook maar 2 USB poorten op mijn Thinkpad maar met ingebouwde componenten en een hubje kom je best ver.
Maar het kan soms nuttig zijn inderdaad. Daarvoor hebben ze dan ook USB toetsenborden en muizen uitgevonden. Voor laptops heb je gewoon meer aan een USB poort dan aan een PS/2 poort.
Zoek gewoon zo'n minihub die speciaal voor laptopgebruikers is bedoeld. Ik heb ook maar 2 USB poorten op mijn Thinkpad maar met ingebouwde componenten en een hubje kom je best ver.
Of haal even een Cardbus WLAN kaartje
Heb je weer een USB poort vrij voor je muis, en hoeft je laptop ook niet open voor een miniPCI geval.
Hier stond een dode link.
Verwijderd
De ingebouwde muis went heel snel hoor.
Als een R31 in een dockingstation past voor de T2x en de T3x
dan kan je er bij mij over 2 weken gratis eentje afhalen
1 x USB + 2 x PS2
Als een R31 in een dockingstation past voor de T2x en de T3x
dan kan je er bij mij over 2 weken gratis eentje afhalen
1 x USB + 2 x PS2
waar heb je die vandaan???Quacka schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:47:
je hebt zelfs hubjes met 2 ps/2-poorten (ik heb er 1). Dan kan je 3 usb-apparaten, een muis en een toetsenbord aansluiten op 1 oorspronkelijke usb-poort. Echt duur is zo'n hub niet te noemen...
[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]
Dat zegt misschien meer over jouw desktop-toetsenbord, dan over je laptoptoetsenbord_Jona_ schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:24:
Schermen van laptops zijn tegenwoordig vaak behoorlijk klein (14 inch en kleiner) en hebben dan ook nog eens een hele hoge resolutie zodat je eigenlijk juist dichterbij moet zitten dan verder af. Bovendien vind ik het toetsenbord van mijn laptop veel lekkerder werken dan mijn desktop-pc.
Maar goed, je zithouding zal nooit goed zijn, als je zo dichtbij je scherm zit. Zeker niet als je veel tekst moet typen (zit je een beetje te internetten, dan gaat het prima hoor).
Eigenlijk heeft t lang geduurd voor usb-toetsenborden een beetje verkrijgbaar waren. Heb je een vrij nieuw toetsenbord voor ps/2, dan ga je niet weer een nieuwe kopen. Dan is zo'n hubje met ps/2-poorten erg handig.Maar het kan soms nuttig zijn inderdaad. Daarvoor hebben ze dan ook USB toetsenborden en muizen uitgevonden. Voor laptops heb je gewoon meer aan een USB poort dan aan een PS/2 poort.
Och, de meeste usb-apparaten gebruik je alleen maar thuis, dus hoef je niet perse een speciale mini-hub te nemen.Zoek gewoon zo'n minihub die speciaal voor laptopgebruikers is bedoeld. Ik heb ook maar 2 USB poorten op mijn Thinkpad maar met ingebouwde componenten en een hubje kom je best ver.
Ik heb een HP NC6000 deze heeft ook geen ps2 en maar 2x usb..in principe heb je er ook niet meer nodig..onderweg gebruik je toch alleen maar je muis en thuis hangt er gewoon standaard een usb hub aan mijn docking station
LOL, nee ik heb echt een goed desktop-toetsenbord... Ik zit er veels te vaak achter om tevreden te zijn met slecht spul. Alleen het toetsenbord van mijn laptop werkt gewoon lekkerder.Quacka schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:35:
[...]
Dat zegt misschien meer over jouw desktop-toetsenbord, dan over je laptoptoetsenbord
Maar goed, je zithouding zal nooit goed zijn, als je zo dichtbij je scherm zit. Zeker niet als je veel tekst moet typen (zit je een beetje te internetten, dan gaat het prima hoor).
Je zithouding zal wel niet ideaal zijn, dat is wel waar. Maar onderweg of ergens anders moet je je toch behelpen en het is meestal maar voor even. Ik zie iemand ook niet snel onderweg een los toetsenbordje aansluiten, dat is alleen maar lastiger en je moet het allemaal meesjouwen. Maar voor thuis zou het handiger kunnen zijn.
Dat vind ik ook zo vreemd. Toetsenborden zijn net als muizen ideaal om via USB aan te sluiten. Ik ben nu al een hele tijd geleden overgestapt naar USB toetsenborden omdat ik ze snel wil kunnen aansluiten en loskoppelen. Bovendien gebruik ik meerdere pc's met een toetsenbord via een switching hub. Dat kan natuurlijk niet met PS/2.Eigenlijk heeft t lang geduurd voor usb-toetsenborden een beetje verkrijgbaar waren. Heb je een vrij nieuw toetsenbord voor ps/2, dan ga je niet weer een nieuwe kopen. Dan is zo'n hubje met ps/2-poorten erg handig.
Het probleem lag misschien aan de tot voor kort gebrekkige ondersteuning in het bios van usb toetsenborden.
[ Voor 28% gewijzigd door jona op 19-12-2005 11:57 ]
Pagina: 1