Toon posts:

World of Warcraft onder wine: FPS 0.7!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds kort overgestapt op Linux, en wel op Fedora Core 3 (updates gedaan).
Ik speel graag World of Warcraft, en nu had ik van een aantal mensen op WoW gehoord dat het mogelijk was om dit op linux te doen.

Dus ik download wine, compileer het en probeer WoW te installeren. Als eerste kreeg ik het probleem dat toen hij een nieuwe cd nodig had, en ik de cd unmounte, hij hem niet slikte toen ik hem probeerde te mounten met de volgende CD. Dat probleem had ik opgelost door alle bestanden van alle CD's naar de HD te kopieren. Nu is het geinstalleerd, en ik start het op, en ik krijg een nogal choppy scherm te zien. Het scherm wordt zo ongeveer een keer per seconde ververst. Ik heb het geprobeerd in openGL modus, dat was niet veel beter en in d3d9 modus kreeg ik de foute kleuren en een nog slechtere FPS. Wine staat ingesteld op WinXP

Ik dacht dat het aan mijn videokaart driver lag, en jawel: ik keek bij beeldscherminstellingen en daar zag ik dat Fedora VESA als standaard videokaart had ingesteld. Dus ik kijk in het lijstje van ondersteunde kaarten, en de mijne staat er niet tussen (Het is een gForce 6600 XFX). Als ik de driver die ik kan downloaden van de nVidia site wil runnen, zegt ie dat mijn X-server nog actief is. Ik weet echter geen manier om van die X-Server af te komen.

Ligt het inderdaad aan mijn videokaart dat hij zo rot gaat? Of ben ik helemaal fout bezig?

Systeemspecs:
Moederbord: AMD Athlon 64.
Videokaart: nVidia gForce 6600 XFX 32 MB 3D acceleration
Geluidskaart: on-board nVidia chipset
Desktop: KDE

Bij voorbaat dank,

Tobes

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 11:38 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bij de nvidia driver zit een uitgebreide readme waarin wordt beschreven hoe je X-server stopt, je nvidia in textmode instaleerd, je configuratie aanpast en vervolgens je x weer start.

Je problemen zullen inderdaad liggen aan de configuratie van je X-server. de snelheid van de vesa driver is vergelijkbaar met de veilige mode van windows.

edit: deze readme

[ Voor 15% gewijzigd door Janoz op 18-12-2005 11:39 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de readme heeft het inderdaad over een programma genaamd nvidia-xconfig, maar er staat nergens waar te downloaden of zo :?

Edit:
Ik heb nu de driver rechtstreeks gecompileerd door de package te extracten en make install te doen.
Nu krijg ik de melding dat WoW niet instaat was om de 3D acceleratie op te starten.
Zonder opengl modus zegt hij dat ik ook nog directX 9.0c moet hebben....

Edit twee:
Ik heb de videokaart teruggezet naar VESA via beeldschermopties, maar hij blijft stug volhouden dat hij geen 3d acceleratie kan opstarten

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 12:54 ]