Toon posts:

[Asus K8N4E Deluxe]Onbekend apparaat

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Heb pas geleden een nieuwe PC gebouwd met de volgende onderdelen:
Coolermaster 450W
WD 80 GB PATA
Asus K8N4E Deluxe
Asus EAX300SE-X/TD 128 MB PCI-E
AMD Sempron 2600+
Corsair 256MB DDR400 32MX64

Nu heb ik het probleem dat er in het apparaatbeheer een onbekend apparaat staat. En de vraag is wat het is. In apparaatbeheer heeft dit apparaat letterlijk de naam "onbekend apparaat". Dus niet multimediaapparaat of zoiets dergelijks. Heb netjes de chipset driver geinstalleerd en driver van de videokaart. Maar toch blijft het onbekende in het apparaatbeheer.

Volgende is allemaal geprobeerd:
- Nieuwe windows installatie
- Alle updates van Windows geinstalleerd.
- Via internet naar een driver laten zoeken via stuurprogramma bijwerken
- Op de bijgeleverde CD en Win XP CD naar driver laten zoeken via stuurprogramma bijwerken
- Alle onboard apparaten uitgezet in het BIOS, maar onbekende apparaat bleef.
- Meerdere drivers voor videokaart geprobeerd.
- CPU staat ook gewoon in apparaatbeheer, desondanks geprobeerd cool & quiet driver te installeren. Maar dat lost ook niets op.

Is dit soms een bekend probleem met dit bordje? Weten jullie hier een oplossing voor?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Tja ik heb dit probleem ook met een NForce4. Ik zal deze thread gaan volgen over wat het mogelijk kan zijn. Ik geloof dat er wel programmaatjes zijn die dit kunnen scannen. Weet iemand er toevallig 1?
P.s. dit is geen topickaping hoor, maar zo kunnen we beide tegelijk een oplossing vinden ;).

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:14
Everest (home) kan dit scannen -> http://www.lavalys.com/

...

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik al geinstalleerd. Maar dat programma ziet geen onbekend apparaat. Welke optie van Everest home moet ik dan hebben volgens jullie?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:08
Als je Asus AI Booster installeert (en daarna eventueel weer deinstalleert) dan kan dat apparaat wel eens geinstalleerd zijn: onder de naam ATK0110 ACPI UTILITY. De driver hiervoor staat in de installatie directory van AI Booster. Dit was bij het geval met een onbekend apparaat.

[ Voor 10% gewijzigd door biobak op 18-12-2005 12:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
biobak schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:09:
Als je Asus AI Booster installeert (en daarna eventueel weer deinstalleert) dan kan dat apparaat wel eens geinstalleerd zijn: onder de naam ATK0110 ACPI UTILITY. De driver hiervoor staat in de installatie directory van AI Booster. Dit was bij het geval met een onbekend apparaat.
Heb nu chipset geinstalleerd met originele drivers die meegeleverd zijn bij het moederbord. En dat werkt :). Blijkbaar deugen de drivers die op de Asus website staat niet.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Mooi, weet ik dat ook weer. Dan laat ik het lekker zoals het nu is :P.

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu de nForce4 driver van de Nvidia site aan het proberen.
Kijken of die wel goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Nforce4 driver van Nvidia lijkt in 1e instantie ook niet te werken. Maar als je daarna het onbekende apparaat in de map van de uitgepakte driver laat zoeken. Dan wordt het onbekende apparaat geinstalleerd. Het onbekende apparaat blijkt idd ATK0110 ACPI UTILITY te zijn.
Pagina: 1