Toon posts:

[Office2003 WebPublisher] Hoe files te sharen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mede-tweakers,

Ik wou voor de gein mijn eigen website maken om een beetje te prutsen met dit idee.
Laatst maar aan de slag gegaan met Office2003 WebPublisher.Dit ging tot mijn verbazing goed en
na enige tijd had ik mijn eigen website in mekaar geflanst.
Het inrichten van een site gaat me goed af , maar nou zit ik met een probleem.

- Hoe share ik een file met andere mensen die eventueel op mijn site zitten ?

Ik heb een Powerpoint-dia of presentatie die ik wil sharen met anderen als ze er interesse in hebben.

Ik ben een noob met webdesign en heb geen verstand van HTML en Java en Php en al die zooi ( misschien eens tijd om te leren ).

Zijn er mensen die Office2003 WebPublisher ervaring hebben en mij dit kunnen vertellen.

De WebSite staat op mijn homepage-adress van Chello.

Ik doe waarschijnlijk iets fout met die hyperlinks maar ik weet niet wat ! :(

Alvast bedankt.

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ok, eerst rijtje standaardvragen:
- wat weet je al?
- wat heb je al zelf gebrobeerd?
- wat gaat er precies mis?
- welke info heb je zelf al op Tweakers/Google gevonden?

Je noemt je homepage bij Chello, zonder de url te vermelden. Moeten wij die gokken ofzo, of staat ie ergens in je profiel verborgen (en moeten we die gaan zoeken)?

Verder zei je:
Ik ben een noob met webdesign en heb geen verstand van HTML en Java en Php en al die zooi ( misschien eens tijd om te leren ).
Ik vind dit een vervelende opmerking. Het zou enerzijds suggereren of je wel even HTML, java(script) en PHP zou kunnen leren, terwijl dit gewoon jaren duurt eer je het allemaal soepeltjes onder de knie hebt. Anderzijds vind ik de kwalificatie 'zooi' nogal misplaatst.

Tot slot: Als je echt iets wilt met webdesign, werkt dan niet met Office2003 WebPublisher, maar ga de basis gewoon eens goed leren. Je belangrijkste hulpmiddel? Kladblok!

Verwijderd

Topicstarter
@ ZeilDude :

Bedankt voor het reageren op mijn vraag.

vraag : - wat weet je al?
antwoordt : - ik weet hoe ik een website moet bouwen en hoe ik die op mijn webspace moet FTP-en.

vraag : - wat heb je al zelf geprobeerd?
antwoordt : - verschillende hyperlinks gemaakt naar mijn file die ik wil sharen ( dit is een .pps ).

vraag : - wat gaat er precies mis?
antwoordt : - op mijn website wil deze file zich niet openen.Je kunt wel op het plaatje klikken , maar dan gebeurt er niks.

vraag : - welke info heb je zelf al op Tweakers/Google gevonden?
antwoordt : - in google niks , en op tweakers ook niks ( of ik kijk niet goed )
Je noemt je homepage bij Chello, zonder de url te vermelden. Moeten wij die gokken ofzo, of staat ie ergens in je profiel verborgen (en moeten we die gaan zoeken)?
Dit omdat ik deze alleen gemaakt hebt voor vrienden/kennissen/familie.Maar voor jou maak ik een uitzondering :

http://members.chello.nl/m.delacroix
Ik vind dit een vervelende opmerking. Het zou enerzijds suggereren of je wel even HTML, java(script) en PHP zou kunnen leren, terwijl dit gewoon jaren duurt eer je het allemaal soepeltjes onder de knie hebt. Anderzijds vind ik de kwalificatie 'zooi' nogal misplaatst.
Ik suggereer niks hiermee.Voor iemand die geen ballen verstand heeft van webdesign is Office2003 WebPublisher ideaal.In ieder geval voor mij dan.Sorry als ik valse suggesties gekweekt hebt , was niet mijn bedoeling.En de term 'zooi' was niet terecht.Mijn excuses.
Als je echt iets wilt met webdesign, werkt dan niet met Office2003 WebPublisher, maar ga de basis gewoon eens goed leren.
Dit omdat ik geen jaren bezig wilt zijn om een simpele website te maken ( mijn filosofie ).
Ik ben denk ik meer van de copy-paste generatie. :)

Nogmaals , hoe je een hyperlink maakt naar een andere site is geen probleem.
Maar wat als je zelf een file hebt die je wilt sharen ?

- Moet ik die Powerpoint-file op mijn webspace zetten van Chello ?
- Krijg je als hyperlink dan als zoiets : http://members.chello.nl/m.delacroix/virtual file/xxx.pps
waar die file in een directory Virtual File staat op mijn webspace ?

Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen. :'(

Edit: de link naar mijn Powerpoint file heb ik inmiddels verwijderd van mijn website.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:32:
vraag : - wat heb je al zelf geprobeerd?
antwoordt : - verschillende hyperlinks gemaakt naar mijn file die ik wil sharen ( dit is een .pps ).
Dat is alles wat we moeten weten :).
Welke melding krijg je? Bestand niet gevonden? Biedt de browser aan om het bestand op te slaan ipv te openen?

Jij wil gewoon een Power Point presentatie op je site zetten. Probeer 'm er eens met FTP op te zetten en let goed op de naam; servers kunnen verschil maken tussen hoofd- en kleine letters. Wat opslaan e.d. betreft; dat bepaalt de gebruiker zelf (of 't standaard geopend wordt of dat 'ie aan biedt het op schijf op te slaan.
antwoordt : - op mijn website wil deze file zich niet openen.Je kunt wel op het plaatje klikken , maar dan gebeurt er niks.
De hyperlink moet eruit zien als
code:
1
<a href="bestand.pps">Klik hier</a>

"bestand.pps" moet in dezelfde map staan als het html bestand waar de link in staat.
Dit omdat ik deze alleen gemaakt hebt voor vrienden/kennissen/familie.Maar voor jou maak ik een uitzondering :
http://members.chello.nl/m.delacroix
Extragratis tip: tenzij je zoekmachines uitdrukkelijk vertelt dat ze niet aan je site mogen zitten komen ze er altijd wel achter. Je site is helemaal niet alleen voor vrienden en kennissen; op het moment dat er iets online staat kan iedereen erbij. Privacy bestaat niet, dingen voor andere mensen afsluiten bestaat niet, tenzij je er wachtwoorden en beveiliging op mikt. Omdat dit niet op jouw site van toepassing is is het openbaar. Wil je niet dat informatie overal komt te staan, dan moet je het domweg niet online zetten.
Dit omdat ik geen jaren bezig wilt zijn om een simpele website te maken ( mijn filosofie ).
En nu ben je uren bezig met iets op te lossen terwijl als je het -wel- goed had geleerd je in 5 minuten had uitgevonden wat er aan de hand was. Overigens duurt dat geen jaren; de basis moet je onder de knie krijgen, en zolang je dat niet begrijpt verspil je de tijd die je hebt uitgespaard door een "dom" programma te pakken aan vragen stellen :). Van copy-paste leer je niks; dit is net zo iets als direct gaan autorijden omdat je iemand in The Fast & The Furious aan een wiel hebt zien draaien en met z'n voet hebt zien stampen op een pedaal.
- Moet ik die Powerpoint-file op mijn webspace zetten van Chello ?
Natuurlijk. Sites zijn ook gewoon (HTML) bestanden, alleen download je browser die standaard en geeft ze gelijk weer.
- Krijg je als hyperlink dan als zoiets : http://members.chello.nl/m.delacroix/virtual file/xxx.pps waar die file in een directory Virtual File staat op mijn webspace ?
U gaat door voor de koelkast :). Jups, da's inderdaad de truc (waarom heb je deze dan nog niet uitgeprobeerd?) En als je nou HTML had geleerd door even naar www.w3schools.com of zo te gaan had je deze vraag nooit hoeven te stellen :).

[ Voor 19% gewijzigd door Yoozer op 18-12-2005 16:44 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:32:
(..) ik weet hoe ik een website moet bouwen (...)
No offense maar....
Ik heb een kijkje genomen op je site en zag een website zoals ze 10 jaar geleden gemaakt werden. Vervolgens bekeek ik de html-code en kreeg ik zowat een hartaanval, wat een bagger staat daarin! Niet dat jij daar wat aan kunt doen, maar programma's als Frontpage en wat jij gebruikt spugen nu eenmaal zulke ranzige code uit.
Dus... Wil je echt wat met websites? Leer het dan goed vanaf de basis! Begin met de basistags en bouw het langzaam uit. Maar stop alsjeblieft met de manier waarop je nu bezig bent.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

dan zit je dus in het verkeerde forum :)

We zitten hier niet om inferieure software vragen te beantwoorden die ook in de help staan. Als je per se met office wilt werken ben je niet aan het webdesignen en hoort je vraag hier niet thuis. Er is geopperd om je wat te verdiepen in hoe html nu eigenlijk werkt. Als je daar geen zin in hebt dan houdt het gewoon op.

[ Voor 44% gewijzigd door XangadiX op 18-12-2005 18:31 ]

Stoer; Marduq

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.