Toon posts:

Probleem met Ati Powercolor 9250

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om de pc thuis wat stiller te maken, heb ik deze week een Powercolor 9250 gekocht (passieve koeling).

Nu de kaart geïnstalleerd is, is er heel duidelijk een "echo" te zien, elke lijn wordt precies nog enkele keren ernaast afgebeeld:

Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/5674/img43915pj.th.jpg

Ik heb drivercleaner gebruikt en zowel de officiële als Omega drivers getest. Het scherm is een oude Compaq MV900 crt (geen ander scherm voorhanden). Iedere resolutie en refreshrate heeft het probleem. Degauss werkt ook niet.

Iemand een idee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit zal of liggen aan de monitor, waarvan de kabel een beetje af begint te takelen. Of als je hem via D-SUB aangesloten hebt niet al te beste filters op je videokaart. Beide kun je niet veel aan doen (behalve dan vervangen).

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien de monitor tot 2 dagen geleden nog perfect functioneerde met een oude Geforce256, kan ik dan besluiten dat het probleem bij de nieuwe kaart ligt?

Zou het helpen om met een dvi-vga connector het scherm aan de dvi poort te hangen? Deze is nl. de "hoofduitgang" denk ik: die zit rechtstreeks op het pcb, terwijl de vga poort eerst nog langs een kabeltje moet. (foto - kaart rechtsonder)