Toon posts:

panasonic lumix dmc-fz5

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat dit een geweldig toestel is voor zijn prijs maar kan er iemand bevestigen of het menu in het Nederlands is in te stellen ?

En welk is het nieuwste model , de FZ 20 of de FZ 5 ? :)

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

:Z

http://www.google.nl/sear...ix+dmc-fz5+menu+languages

Menu language; English, French, German, Italian, Spanish, Japanese, Chinese

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
De FZ 30 is dus het nieuwste model, maar dit zijn toch dingen die je in 1 2 3 op internet en het forum hier terugvind...

Verwijderd

Topicstarter
Frigolamptje schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:09:
De FZ 30 is dus het nieuwste model, maar dit zijn toch dingen die je in 1 2 3 op internet en het forum hier terugvind...
Ik wilde weten welke van deze twee het nieuwste model is , de FZ 20 of de FZ 5 ?

Gisteren vertelde men mij bij Media Markt dat de FZ20 nieuwer is dan de FZ5 , de FZ 20 kost ook meer bij Media Markt ( 511 euro )dan de FZ 5 bij andere fotoshops ( 430 euro ) !!

Toch denk ik dat de FZ5 een nieuwer model is :)

Verwijderd

Topicstarter
Welke is eigenlijk het beste toestel van deze drie , allemaal 12 X zoom :
Panasonic Lumix DMC-FZ5
Sony DSC-H1
Canon Powershot S2-IS

In de testen van enkele camera's vond ik de foto's van de Sony DSC-H1 iets te blauw achtig vergeleken met de Canon Powershot S2-IS .

Van de Panasonic Lumix DMC-FZ5 lees ik enkel positieve berichten , soms lees ik wel eens dat de kleuren soms dof uitvallen ?

Mijn voorkeur gaat eigenlijk naar de Panasonic Lumix DMC-FZ5 maar het is spijtig dat het menu niet in het Nederlands kan . :Z

Is er trouwens ergens een Nederlandstalige handleiding te downloaden van de Panasonic Lumix DMC-FZ5 ?

Drie goede toestellen , 't is moeilijk om een keuze te maken , wel zou ik zeker moeten zijn dat ik ook nog goede foto's kan schieten bij wielerwedstrijden , dus met bewegende beelden , snelle sluitertijd is dan vereist zeker ? :?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:57:
Drie goede toestellen , 't is moeilijk om een keuze te maken , wel zou ik zeker moeten zijn dat ik ook nog goede foto's kan schieten bij wielerwedstrijden , dus met bewegende beelden , snelle sluitertijd is dan vereist zeker ? :?
bij voldoende licht zou sluitertijd geen punt hoeven zijn waar je je druk om hoeft te maken. Bij indoor-events moet je kijken of je de camera's ISO waarde omhoog kan schroeven zonder veel ruis te veroorzaken. Daarbij kun je bij wielerwedstrijden de camera meebewegen, waardoor je zowiezo al een iets langere sluitertijd wil hebben.

nofi, maar dit zijn toch echt wel dingen die je kan vinden door je een beetje in te lezen, zie bijvoorbeeld de FAQ van dit subforum

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb de camera overigens gehad, maar heb hem na 2 maanden verkocht voor een echte slr. Het is een uitstekende camerea, foto's rechtstreeks uit het toestel zijn steeds goed kwa kleur enzo, de macro stand werkt uitstekend en 12x optische zoom is niet niets. Maar, het is geen SLR... Hij is klein, te klein voor mijn handen, waardoor hij moeilijk stabiel te houden is (anti shake systeem in de camera doet wel goed zijn werk). Hogere ISO waarden zijn niet lief kwa kwaliteit, weinig diafragma keuze,... Wil je echt verder in de fotografie, spaar nog even verder voor een SLR. Ik dacht ook dat de FZ5 wel voldoende ging zijn voor mij, maar na nog geen 2 maanden was hij reeds de deur uit...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:57:

Is er trouwens ergens een Nederlandstalige handleiding te downloaden van de Panasonic Lumix DMC-FZ5 ?
Deze download heb ik reeds gevonden :)

Ben nu ook het topic van de Panasonic DMC-FZ 30 aan het lezen en ik denk dat deze toch nog een stukje beter is , misschien iets meer betalen om deze topcamera aan te schaffen , de voorbeelden van foto's zijn wel verbluffend mooi >:)

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09-2025
Nederlandse handleiding is te vinden op de Belgische Panasonic site. Net te laat |:(

FZ-20 en FZ-5 zijn bijna tegelijk uitgebracht. De FZ-5 is de mindere qwa uitrusting, bv geen hotshoe voor een externe flitser.

Op kieskeurig.nl is dit alles, ook je andere keuzes, te vergelijken.

[ Voor 5% gewijzigd door mexwall op 18-12-2005 13:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar zijn deze cameras de FZ 30 en de FZ 5 het goedkoopst te vinden in bvb. Nederland , de grensstreek met Belgie , in Belgie zijn ze toch allemaal duurder !!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 13:24:
Waar zijn deze cameras de FZ 30 en de FZ 5 het goedkoopst te vinden in bvb. Nederland , de grensstreek met Belgie , in Belgie zijn ze toch allemaal duurder !!
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/62/top :X

Verwijderd

Ik werk al een tijdje met de FZ-5, en ben behoorlijk tevreden over het resultaat. Maar zoals frigolamptje al zei: hogere ISO waarden geven veel ruis. Hoogste waarde is trouwens 400, en zelfs dat is soms te weinig 's avonds of 's nachts. Moest ik nu de keuze hebben om terug een camera te kiezen, dan zou ik doorsparen voor pakweg een Nikon D70(s) of een gelijkwaardige Canon dSLR. Nu wil ik nog eventjes verder gaan met deze, omdat ik nog niet helemaal into fotografie ben. Wil met deze camera nog wat meer bijleren en pas volgend jaar een dSLR kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 18:19:
Ik werk al een tijdje met de FZ-5, en ben behoorlijk tevreden over het resultaat. Maar zoals frigolamptje al zei: hogere ISO waarden geven veel ruis. Hoogste waarde is trouwens 400, en zelfs dat is soms te weinig 's avonds of 's nachts. Moest ik nu de keuze hebben om terug een camera te kiezen, dan zou ik doorsparen voor pakweg een Nikon D70(s) of een gelijkwaardige Canon dSLR. Nu wil ik nog eventjes verder gaan met deze, omdat ik nog niet helemaal into fotografie ben. Wil met deze camera nog wat meer bijleren en pas volgend jaar een dSLR kopen.
Ik ben echt wel een beginner voor wat betreft fotografie , zou een Panasonic lumix DMC-FZ30 dan al geen heel goede zijn om mee te beginnen ?
Hoe duurder je gaat hoe ingewikkelder de apparaten ook worden en groot is mijn kennis niet :?

De FZ 30 heb ik hier het voordeligste zien staan http://***.digitalstreet.nl/product_info.php?products_id=1430

*** = www

Iemand op de hoogte van die shop , 't is wel 150 km uit de buurt maar wel 204 euro goedkoper dan in Antwerpen , de moeite toch om eens wat verder te rijden , niet :?

Is de FZ30 beter dan de FZ5 , normaal wel toch denk ik ?

In het topic van de FZ30 heb ik wel genoten van de kwaliteit van vele foto's , hoor klachten van de ruis , maar is dat echt zo opvallend , ben geen proffesional he om dat te ontdekken .

Bij de Sony DSC-H1 stoort het mij dat de foto's een blauwe schijn hebben vergeleken met de Panasonic en de Canon en de Leica lens vindt ik heel goed .

Maar by the way , mijn vrouw werkt bij Nikon Belgium verdeler en kan de Nikon D50+ AF DX 18-55mm Lens voor een prijs van 560 euro kopen op het werk ( winkelprijs België = 749 euro )
Dit is dus zowat de prijs van de Panasonic DMC-FZ30 !!
:?

Zou die Nikon nog een beter apparaat zijn , ik weet het niet meer ?
Misschien te ingewikkeld voor een beginner !

Verwijderd

Topicstarter
De 18-55mm lens komt overeen met een scherptebereik van 27-82,5mm :Z
Dat is dan weer veel minder dan de 12 X zoom van de FZ30.

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
----------------------------------------------------------------------------

stukjes uit de policy:

Vragen over individuele cams (koopadviezen, problemen) mogen geplaatst worden ook al zijn er "grote topics" daarover, zolang je zelf hebt gezocht. Je kan echter wel verwachten dat dergelijke kleine topics minder reacties zullen krijgen, de mensen met kennis van zaken zitten liever in de grote topics.
Kijk wel eerst goed rond en gebruik de search om te zien of je probleem/vraag misschien al in een (actief) topic staat, dit scheelt dubbele topics. Zie ook Fotografie FAQ, Koopadviezen en Tutorials

Gebruik bekende sites zoals www.dcresource.com en www.dpreview.com om een idee te krijgen over de kwaliteit van camera's in een bepaalde prijsklasse. Uiteindelijk moet je dus zelf een keus maken. Ervaringen met camera's in een bepaald prijssegment vind je in onze grote topics.

----------------------------------------------------------------------------

www.dpreview.com en www.dcresource.com zijn erg populaire en bekende websites met veel recensies van de diverse camera's. Van wat ik hier lees heb je je totaal niet verdiept in wat er al op die 2 bekende sites over de diverse camera's zelf al te vinden is. Lees zelf eerst de nodige informatie, want nu kom je hier met vragen waarvan je zelf de antwoorden makkelijk kan opzoeken. Wij zijn hier niet om voor jou naar die sites toe te gaan, daar het stuk tekst met de benodigde informatie te vinden, en dat dan te kopiëren, te vertalen en hier te plakken. Zo kun je bijv. zelf vinden wat het verschil is tussen een spiegelreflex camera en een compact camera.

Wij zijn hier wel om vragen te beantwoorden waarvan je de antwoorden daar niet zo makkelijk kan vinden; zoals welke camera beter zal zijn voor welke toepassing.

Lees dus zelf eerst de recensies na, want die beantwoorden vaak al de meeste vragen. Plus je komt er ook meteen achter waar het prijsverschil in zit, en meestal kom je ook meteen te weten welke camera het beste geschikt zal zijn voor jouw eigen wensen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ik ben al 48 uur aan het lezen , overal zowat . Mijn Engels is niet zo goed .
Op het Topic van de NIKON D50 kan ik echt niet uitmaken of ze nu tevreden zijn of niet van de Nikon D50 , meestal vinden ze de lens te eenvoudig 18 -55mm en dat denk ik ook.

Ik ben op zoek naar een apparaat waarmee je mooie portretten , landschappen , foto's van wielerwedstrijden , en degelijke foto's in het donker kan maken en dit met liefst een degelijke zoomlens .

Je kan veel resultaten lezen op sites maar als je dan ergens alleen positieve resultaten van een bepaalde camera leest kan je van diezelfde camera dan weer negatieve dingen lezen op een andere site , dit maakt het echt niet gemakkelijker om een goede keuze te maken .
Ik wil tot max. 650 euro uitgeven aan een camera , maar dan wil ik wel de best mogelijke kopen .

Eerst was ik echt verkocht aan de Sony DSC-H1 maar de foto's die op een site te zien waren vielen mij echt tegen ( te blauw ).

Ik lees toch liever de ervaringen van mensen die zo een bepaald toestel bezitten dan de testresultaten op bepaalde sites want die verschillen nogal van site tot site .

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk niet dat er veel aan toegevoegd hoeft te worden: dit zijn dingen die je vrij eenvoudig zelf kunt vinden. Hoe slecht je Engels ook is, het woord "Dutch" zul je herkennen, lijkt me?

Anyway: deze gaat op slot :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.