PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Volgens mij is het zo dat wanneer er teveel apparaten tegelijk in- of uitgeschakeld worden er wel een soort schok kan komen die niet al te goed is voor de PC, het lijkt me sowieso niet echt goed om de stekker dr uit te trekken (waarom sluit(en) windows(+ andere OS'en) helemaal netjes af als het ook gewoon in 1 tel kan...)CelestialCelebi schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 23:16:Mijn vader gaf aan dat wanneer hij de stekker er opnieuw in deed er vonken uit de muur kwamen (ouders houden ervan de stekker eruit te halen wanneer ze de PC aan zien staan en er zit niemand achter, of als de PC uit moet en het schiet niet genoeg op volgens hen, dit is niet goed voor een PC, maar zou toch geen voedingen moeten kunnen slopen?)...
Volgens mij zou het heel goed kunnen dat door dat elke keer de stekker eruit trekken de pc iets vreemds heeft gedaan...
Zou me niets verbazen dat dit gedrag (het eruittrekken van de stekker) slecht is voor een voeding.
Aangezien packard bell wel redelijke voedingen maakt gebruikt houden die het wel eventjes uit.
Wat voor voeding hadden je ouders er nu in laten zetten? Zeker een goedkope van 2 tientjes..
Die dingen gaan bij het miste of geringste stuk. Beetje kortsluiting en ze zijn kapot.
Aangezien packard bell wel redelijke voedingen maakt gebruikt houden die het wel eventjes uit.
Wat voor voeding hadden je ouders er nu in laten zetten? Zeker een goedkope van 2 tientjes..
Die dingen gaan bij het miste of geringste stuk. Beetje kortsluiting en ze zijn kapot.
[ Voor 3% gewijzigd door job op 18-12-2005 01:31 . Reden: woord vervangen ]
Vonken hebben bij mij erop geduidt dat de aarding slecht was, heb zo een mobo verloren 
Ik weet niet of je iemand kent die de boel kan doormeten?
Ik weet niet of je iemand kent die de boel kan doormeten?
A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT
Packard Bell gebruikte in 1999 vooral MSI moederborden. De MSI moederborden uit die tijd zijn achteraf erg berucht geworden wegens slechte condensatoren. Controleer die dingen - als de bovenkant plat is, zijn ze goed. Staat de bovenkant bol of lekken ze, dan zijn ze brak.
Overigens kan het best zijn dat voeding echt kapot was - kapotte condensatoren belasten de voeding extra zwaar, omgekeerd belast een slechte voeding de condensatoren flink
Overigens kan het best zijn dat voeding echt kapot was - kapotte condensatoren belasten de voeding extra zwaar, omgekeerd belast een slechte voeding de condensatoren flink
Oslik blyat! Oslik!
Je zou denken dat een computerwinkel ook naar de condensatoren kijkt, zeker als een pc niets meer doet. Maarja je weet het natuurlijk nooit.
Lijkt mij ook, dat ze daar naar kijken...
Toch denk ik dat het deze keer niet ligt aan die stekker er zomaar uithalen, aangezien de stekkerdoos nu achter de computerkast ligt, dus de stekker er dan uithalen zou betekenen dat de kast aan de kant moet, je erachter moet kruipen en dan pas de stekker eruit kan halen... Dus dat is waarschijnlijk niet meer gebeurd de laatste 2 weken (2 weken geleden is de voeding vervangen).
Ik ga vanmiddag eens kijken naar die condensatoren.. Je weet maar nooit.
Toch denk ik dat het deze keer niet ligt aan die stekker er zomaar uithalen, aangezien de stekkerdoos nu achter de computerkast ligt, dus de stekker er dan uithalen zou betekenen dat de kast aan de kant moet, je erachter moet kruipen en dan pas de stekker eruit kan halen... Dus dat is waarschijnlijk niet meer gebeurd de laatste 2 weken (2 weken geleden is de voeding vervangen).
Ik ga vanmiddag eens kijken naar die condensatoren.. Je weet maar nooit.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Pagina: 1