Mijn computer maakt een geluid dat veel wegheeft van een stofzuiger
ik ken niemand wiens pc zoveel herrie maakt. Zelfs vanuit de woonkamer als de tv aan staat kun je het nog horen. Ik dacht eerst dat het aan de voeding lag maar heb het apart aangesloten en dat maakte geen enkel geluid. Ik denk dat het aan de BIOS van de moederboard ligt. Het model van mijn moederboard is M930LR. Ik heb windows xp proffesional, intel pentium 4 2ghz, 64mb geforce 4mx 440 ddr tv, 80 gb harde schijf, ddr 256 mb, een faxmodem en dvd brander. Ik heb een keer de bios geconfigureerd maar niks hielp, drukte toen del tijdens het opstarten. Ik ben hopeloos
wat moet ik nu?
Is het niet de CPU fan wat zoveel geluid maakt, of een case fan. Lijkt me sterk dat de bios zo'n hevig geluid kan veroorzaken. Probeer gewoon de CPU fan 1 sec tegen te houden, en ook bij de overige fans van je pc.
Het i niet de CPU fan die het geluid maakt, want die heb ik al gechekt los van de andere onderdelen. Het merk is trouwens PCChips en het model is M930LR.
Als het niet de cpu-fan is wat verwacht je dan te bereiken met een andere bios ? Zit er trouwens een fan op je videokaart, want die willen na verloop van tijd ook nog wel eens lawaaiig worden.
Dan denk ik aan je northbridgefan (als je die hebt) of je videokaart. Want een BIOS maakt geen geluid hoor
.
Ik weet het echt niet meer, misschien ligt het niet eens aan de bios. Maar weten jullie misschien waar het aan ligt en hoe ik dat kan controleren en repareren zonder al te veel geld? Ik weet dat mijn pc heel veel geluid maakt maar dat komt echt niet door de voeding, die heb ik gecontroleerd. Als ik mijn pc aanraak voel ik lichte trillingen, misschien een lek naar de aarde ofzo? Heb een krant onder gedaan maar nog steeds hoor ik het
Heb gehoord dat het misschien aan mijn bios kan liggen maar wat ik ermee moet doen weet ik ook niet...
Verwijderd
wat maakt geluid in een pc:
- processor koeler
- videokaart koeler
- voeding
- hardeschijf
- moederbordkoelertje
Ik zou zeggen, controleer deze allemaal. Bijvoorbeeld de harde schijf ontkoppelen en dan opstarten en kijken of ie nog steeds zoveel geluid maakt. Of eventjes met je vingers de koelers van de processor en videokaart tegenhouden.....
- processor koeler
- videokaart koeler
- voeding
- hardeschijf
- moederbordkoelertje
Ik zou zeggen, controleer deze allemaal. Bijvoorbeeld de harde schijf ontkoppelen en dan opstarten en kijken of ie nog steeds zoveel geluid maakt. Of eventjes met je vingers de koelers van de processor en videokaart tegenhouden.....
Is t niet gevaarlijk om ze tege te houde? krijg je geen schok ofzo? en die geluid, komen ze allemaal uit de ventilators van de videokaart enzo of kunnen ze ook van binnenuit komen?
Verwijderd
Nee je krijgt geen schok als je alleen het fannetje aanraakt (mits je het wel met de wijsvinger van je rechterhand doet, met elke andere vinger: kortsluiting....)
/hk....flauw
Nee, je kan gewoon het fannetje van de videokaart en de processor tegenhouden (dus alleen het fannetje/koelertje he, niet andere onderdelen).
Maare, volgens mij ben je niet zo bekend met computer hardware. Is het misschien niet beter om eerst wat meer er over te lezen of iemand vragen voordat je je kast openmaakt?
/hk....flauw
Nee, je kan gewoon het fannetje van de videokaart en de processor tegenhouden (dus alleen het fannetje/koelertje he, niet andere onderdelen).
Maare, volgens mij ben je niet zo bekend met computer hardware. Is het misschien niet beter om eerst wat meer er over te lezen of iemand vragen voordat je je kast openmaakt?
Pagina: 1