Toon posts:

Eén van de twee PC's geen verbinding met router *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey ik zal mijn probleem even uitleggen:

Ik heb een wanadoo livebox, vanuit die livebox gaan 2 netwerkkabels:
1 naar de centrale pc
1 naar mijn pc boven
nu werkt het internet wel op de centrale pc en niet op de bovenpc.
hij geeft deze foutmelding: netwerkkabel niet goed aangesloten, terwijl deze toch allemaal ( zowel in pc als in livebox) goed aangesloten zijn. ook de lampjes bij de boven pc branden niet terwijl dit bij de centrale pc wel het geval is, wat doe ik fout en wat kan ik eraan doen..?
alvast bedankt! groeten davey

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de netwerkkabels al wel eens omgewisseld? Wellicht dat 1 kabel of 1 poort brak is.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een keer de kabel van de boven pc in de poort geduwd waar normaal de centrale pc inzit , toen deed hij het even, maar daarna ook niet meer...

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Volgens mij kan je de Livebox niet als router gebruiken, Dus je kan er maar 1 pc op aansluiten, als ik me niet vergis.

Verwijderd

Topicstarter
er zijn 2 aansluitingen voor pc's :) een gele en oranje, hij heeft het ook altijd gedaan maar na de format van mijn pc ineens niet meer...

• weltie
Krijg je wel een correct IP adres van de livebox, dus geen 169.#.#.#.?

Verwijderd

Topicstarter
waar kun je dat vinden dan..? (sorry maar ben echt een leek op dit gebied)

• weltie
Heb je de search al eens gebruikt. Je moet je ook wel moeite doen om iets uit te vinden. Als je WinXP hebt, moet je bij "START", uitvoeren, cmd intikken. En daarna tik je "ipconfig". Dan krijg je je IP adres te zien.

Verwijderd

Topicstarter
bij de centrale pc krijg ik: ip adres: 192.168.6.11
bij de boven pc krijg ik: 169.254.0.255

Verwijderd

Topicstarter
bij de boven pc staat er trouwens voor het ip adres: autoconfiguratie ip adres

• weltie
Heb je de drivers van je netwerkkaart al eens opnieuw geinstalleerd, als dat niet werkt, kan het best zijn dat je netwerkkaart stuk is, heb je niet een andere netwerkkaart voor te proberen.

Verwijderd

bij de boven pc krijg ik: 169.254.0.255
Conclussie je krijgt geen ip adres. 169.* krijg je als je dhcp (autoipconfig) instelt en de pc krijgt dan geen ip. Windows steld dan dat ip in.

Andere netwerkkaart is de volgende logische stap inderdaad. Wanneer je geen netwerkkaart over hebt kun je natuurlijk die van de centrale pc nemen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2005 23:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm heb geen drivers van de netwerkkaart zelf dus heb ik netwerk drivers van mijn moederbord cd geinstalleerd.
maar hij kan toch niet stuk zijn..? vanochtend deed hij het nog welliswaar heel even maar hij deed het wel..?

Verwijderd

Welke netwerk kaart heb je dan (welke chip, Realtek?). Probeer dan ns de nieuwste drivers van de fabrikant te installeren.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:21
Heb je de kabel die naar de pc die boven staat loopt zelf gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
nee , enne met de drivers werkt het ook niet...

Verwijderd

Topicstarter
realtek chip jah, RTL8139

• Xander
  • Laatst online: 15:52
Hij doet het af en toe wel, dan weer niet...

Lijkt mij een brakke kabel...? Beetje raar alleen dat het dan kennelijk sinds een herinstallatie is.

edit:

@daveytjuh: Als je kort achter elkaar iets toe wilt voegen kun je ook de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop gebruiken. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Xander op 18-12-2005 00:35 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Hoeveel netwerk adapters heb je in je apparaat beheer staan.
Misschien dat je een aantal keren hebt geprobeerd verschillende drivers te installeren en dat daardoor allemaal netwerk kaarten in die lijst staan. En dan wordt misschien een verkeerde netwerkkaart standaard gebruikt.
Probeer als dat zo is dan om de overige (of allemaal) te verwijderen en dan de driver van Realtek (de nieuwste) te installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 00:48 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Volgens mij is alleen de bovenste poort echt LAN. De ander is dan voor een VOIP-handset of iets dergelijks. Iig, vandaag zo'n ding geinstalleerd bij iemand. Wel internet op de bovenste poort, ander duurde me erg lang en leek een timeout te geven. Probeer toch nog eens elke pc afzonderlijk in de bovenste. Werkt dat? Koop een el cheapo switch, sluit die aan op de bovenste poort, en dan beide pc's op de switch. Klaar is je netwerk.

Sry, het heeft al gewerkt, zat er dus naast, lezen misbehavingman.

[ Voor 10% gewijzigd door BèR op 18-12-2005 00:51 ]

Verwijderd

titelfix; probeer in het vervolg een probleemomschrijvende titel te kiezen.
Pagina: 1