Toon posts:

Uitzendinggemist.nl via wireless product op je TV

Pagina: 1
Acties:
  • 2.354 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een apparaat om uitzendinggemist.nl via een apparaat op mijn TV te kunnen bekijken. Zelf kijkt de Philips Streamium SL400i mij erg interessant; het is mij echter niet duidelijk of uitzendinggemist via een plugin o.i.d. ook eenvoudig te bekijken is (dat wil zeggen zonder toetsenbord of muis, maar via een eenvoudige afstandsbediening). Daarnaast moet het apparaat ook in staat zijn om films en audio op andere PC's in het netwerk te kunnen afspelen.

Ik heb niet heel erg zin in het maken van mijn eigen HTPC-systeem, tenzij iemand een tip heeft voor een eenvoudig te samenstellen en eenvoudig te configureren geruisloos systeem.

Gr Jasper

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik heb daarvoor een xbox met schweino xbmc editie.
Werkt als een tiet, is een totale HTPC, full options en zeer geluidsarm.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mijn informatie kunnen biede apparaten niet me uitzendinggemist.nl overweg.

Dit is voor mijn juist een voorwaarde.

Gr Jasper

Verwijderd

Ik denk dat het niet de vraag is of een apparaat overweg kan met uitzending gemist, maar of uitzending gemist met een htpc/remote systeem overweg kan. Ze zullen dus eerst een plug-in moeten maken dat je de stream alleen kan opvragen via een remote friendly environment.

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 08:46:
Volgens mijn informatie kunnen biede apparaten niet me uitzendinggemist.nl overweg.

Dit is voor mijn juist een voorwaarde.

Gr Jasper
Ik bekijk toch vaak uitzendinggemist op de xbox. Dat is een phyton script dat perfect werkt.
Kijk anders even in het grote XBMC topic hier op GoT.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Misschien denk ik te makkelijk hoor, maar waarom koop je niet gewoon een DVD-recorder en liefst eentje met harddisk erin? :? Kost je 350 euro voor een Pioneer en dan kun je alles wat je wil zien perfect opnemen op harddisk. Zo goedkoop is die SL400 ook weer niet en voor jouw doel is het niet geschikt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de zoektip Edgarz, ik ben nu al wat verder. Goede zoekterm blijkt "upnp media server"

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 01:02:
Bedankt voor de zoektip Edgarz, ik ben nu al wat verder. Goede zoekterm blijkt "upnp media server"
Met een UPnP media server schiet je niet veel op voor wat jij ermee wil. Ik heb hier een media server op m'n router+harddisk draaien en zowel een SLA5500 als SL400 streaming client. Ik moet zeggen dat ik veel vaker gebruik maak van m'n HTPC (zelfgebouwd en extreem stil) omdat het veel flexibeler is.

Jij wil uitzendinggemist kunnen streamen. Een UPnP streaming client kan alleen streamen vanaf een server bij je thuis. Vaak kunnen ze ook vanaf het web streamen, maar dan komt UPnP er niet aan te pas. En je kunt niet zomaar overal vandaan streamn, want dat is meestal voorgeprogrammeerd. En in ieder geval moet het formaat ondersteund worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Exirion op 19-12-2005 01:16 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op maandag 19 december 2005 @ 01:09:
[...]

Met een UPnP media server schiet je niet veel op voor wat jij ermee wil. Ik heb hier een media server op m'n router+harddisk draaien en zowel een SLA5500 als SL400 streaming client. Ik moet zeggen dat ik veel vaker gebruik maak van m'n HTPC (zelfgebouwd en extreem stil) omdat het veel flexibeler is.

Jij wil uitzendinggemist kunnen streamen. Een UPnP streaming client kan alleen streamen vanaf een server bij je thuis. Vaak kunnen ze ook vanaf het web streamen, maar dan komt UPnP er niet aan te pas. En je kunt niet zomaar overal vandaan streamn, want dat is meestal voorgeprogrammeerd. En in ieder geval moet het formaat ondersteund worden.
Daar maak ik me niet al te druk om, aangezien *.wmv eigenlijk altijd wel wordt ondersteund ...

Maar wat raad jij me dan aan Exirion? Eenvoud en kosten zijn belangrijk voor mij.

• john_bruin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2021
Ik heb laatst een D-Link DSM-320 aangeschaft op www.pchut.nl voor 90 euro.
Qua functionaliteit is dit erg vergelijkbaar met de Philips Streamium.
Met TVersity (www.tversity.com) wordt dit apparaat pas echt interessant en kun je ook redelijk eenvoudig streamen van bijvoorbeeld uitzendinggemist.nl

Al met al voor 90 euro best een leuk ding!

Verwijderd

Topicstarter
John_Bruin schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:13:
Ik heb laatst een D-Link DSM-320 aangeschaft op www.pchut.nl voor 90 euro.
Qua functionaliteit is dit erg vergelijkbaar met de Philips Streamium.
Met TVersity (www.tversity.com) wordt dit apparaat pas echt interessant en kun je ook redelijk eenvoudig streamen van bijvoorbeeld uitzendinggemist.nl

Al met al voor 90 euro best een leuk ding!
Hoe heb je dat dan gedaan John_Bruin?

• john_bruin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2021
Hoe heb je dat dan gedaan John_Bruin?
Sorry voor de late reactie, maar ik was dit topic even uit het oog verloren.
Met TVerisity is het mogelijk om de URL van een stream (audio/video) op te slaan om later weer terug te kunnen luisteren/zien.
Je zult dus wel van uitzendinggemist.nl een aantal streams moeten opslaan.

Voor meer info verwijs ik je naar: www.tversity.com

Verwijderd

John_Bruin schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:03:
[...]

Sorry voor de late reactie, maar ik was dit topic even uit het oog verloren.
Met TVerisity is het mogelijk om de URL van een stream (audio/video) op te slaan om later weer terug te kunnen luisteren/zien.
Je zult dus wel van uitzendinggemist.nl een aantal streams moeten opslaan.

Voor meer info verwijs ik je naar: www.tversity.com
Klopt. Tversity manager werkt ook met de philips streamium range. Enige rottige is idd dat je de stream moet zien te ontdekken en deze oplsaan in tversity voor je hem kunt bekijken. Je kunt niet naar de stream browsen oid..

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf ben ooit nog wel van plan wat HTPC-erigs op te zetten, maar tot nu toe kijk ik mijn uitzendig gemist gewoon op de TV via de TV-OUT van mijn normale PC. Deze heb ik via een draadloze verbinding (marmitek bv, ikzelf gebruik een wat brakke Trust, maar aangezien ik die op de kleine TV in de slaapkamer aangesloten heb maakt dat niet zoveel uit) aan een TV gekoppeld.

In de ATI driver zit een optie om een overlay automatisch fullscreen af te spelen op de TV. Zodra je dus een filmpje kijkt (ookal is deze embedded in een webpage zoals bij uitzending gemist) dan wordt deze fullscreen op de TV weergegeven. Op de PC kan de browser zelfs worden geminimaliseerd en kan er gewoon verder gewerkt worden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Kan ook...ik vind dat me philips streamium wel veel betere video kwaliteit levert dan de tv out van me video kaart. Maar goed, ik kan ook een brakke kaart hebben natuurlijk...

En me pc staat niet bij me tv

Verwijderd

Modbreak:Spam is niet toegestaan.

[ Voor 84% gewijzigd door DeeD2k2 op 24-06-2006 12:19 ]

Pagina: 1