Nieuwe versterker, zou dit iets zijn ?

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:44
Nou ik heb/had een luxman lv-90
mooie leuke versterker werkte goed
maar toen begon het
de ingangen waren verrot. ok kan gebeuren maar met cd straight werkte de cd ingang zonder problemen dus nergens last van die ingang gebruiken ( heb er nu nog maar 1 nodig voor meer zou ik toch mengpaneel nemen )
mooi zonder problemen mee verder werken :)

Next problem als ik aan de bass knop zat of als deze een beetje "verkeerd" stond dan klonk alles heel schel :(
nooit kunnen verhelpen maar dan maar Bass instellen met behulp van me equalizer in me pc ( heeft dat ding ook es nut :) )
nou is vandeweek vanwege deze rotte bass knop me linkerkanaal opgeblazen omdat het zo trilde en toen de bassknop is "vertrild"
en nou wordt dat ding LOEIEND heet ( ik heb allebei de speakers zolang op het rechterkanaal gezet ) en heel vaak gaat ie gewoon spontaan heel zacht en dan weer harder enzo
terwijl ik hem echt niet verder als 1/3 mdat ik weet dat dit fout moet gaan

nou wil ik een nieuwe :)
ik zat te denken aan deze :
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/307/G1/307580G1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/307/GX/307580G2.JPG

De professionele uitvoering en de hoge bedrijfszekerheid maken de PA 940 tot een betrouwbare partner. Overtreft spelend de Hifi-DIN-normen.
Uitvoering: Aardlekschakelaar tegen overhitting en overbelasting, kortsluiting of gelijkspanning aan de uitgang · Protection-LED’s · Resetknop · Inschakelvertraging · Regeleenheid voor L+R-niveau · VU-meter (verlicht) · Hoofdtelefoonuitgang via 6,3 mm stekkerbus.
Technische spec.: Sinusvermogen 2 x 150 W/4 W, 2 x 100 W/8 W · Muziekvermogen 2 x 300 W/4 W, 2 x 200 W/8 W · Frequentie 10-30.000 Hz · S/N-Ratio 98 dB · Ingangen via XLR en cinch · Uitgangen via XLR en poolklemmen en over 6,3 jackplug-luidsprekeruitgangen · Afm. (bxhxd) 483 mm (19”) x 140 x 235 mm · Voedingsspanning 230 V~.

19" Rackbehuizing
300 W RMS
Veiligheidsstroomkringen

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• harley
Ik heb er trouwens ( zolang nog ) deze speakers aan hangen ( 2x )
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/377/G1/377708G1.JPG

Een compacte 3-weg box met 25 cm (10”) luidspreker + middentoner + tweeter luidspreker als stand-alone of als satelliet in verbinding met een subwoofer te gebruiken.
Technische spec.: Belastbaarheid 120 W/sin. · 300 W/max. · Frequentiebereik 30 - 20.000 Hz · Impedantie 8 W · Geluidssterkte 1W/1m - 92 dB · Afm. (bxhxd) 345 x 610 x 215 mm.

ik zeg al dit is voor zolang er komen wel es nieuwe ( wou ik eerst doen ) maarja zonder versterker heb ik daar nix aan he :(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Verwijderd

Staat stoer, zo'n Stage, maar voor gewoon thuisgebruik lijkt 't me niet handig. Het is niet meer dan een eindbak met volumeregeling, en dan heb je of een voorversterker, of (wat je zelf al noemde) een mengpaneel nodig.

Een mengpaneel is leuk, maar over het algemeen niet echt 'hifi': je probeert de signaalweg normaliter zo kort mogelijk te houden, en voorzien van zo min mogelijk hindernissen. Dus geen volume- en toonregelaars waar 't niet nodig is.
En misschien is 't voor je (toekomstige?) vriendin ook wel prettig dat ze gewoon ergens op het knopje 'Tuner' kan drukken om naar de radio te luisteren of zo. :)

Ik zou gewoon gaan voor een goede geïntegreerde versterker van een bekend merk.
Als de klank van die Lux je goed beviel, kun je dan denken aan merken als Luxman (duh! :)), Marantz, Denon, AccuPhase.

• harley
Euhm ik zit niet in de audio "wereld" en standaarden houd ik me al helemaaaaaal niet aan :)

kijk als ik een normale versterker koop is die
1 binnen twee weken kapot
2 levert hij te weinig vermogen

en zo kort mogelijk ok maar nu zit er ook een 6 mtr lange kabel vam mijn sblive naar de versterker dussuh
en tsjah geluid is voor mij geluid ik vind het allemaal wel klinken zolang het maar niet gaat vervormen eigenlijk.

het merk is trouwens mc crypt en hij komt van conrad mischien dat ie nu minder is ??

en een mengpaneel wil ik toch al langer er moet ook nog zo'n dubbele cd-speler komen dus is het voor mij wel handig als alles strax in een 19" rackje komt ik wil nogal es sjouwen met me zooi. denk er nu zelf serieus aan om me pc zelf ook maar naar een 19"case te gooien alles in 1 rek klaar is harley :)

• harley
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~hvandervelden/opstelling.JPG

aan zoiets zat ik dus te denken.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:21

Jag

Nou zo'n Conrad zou goed passen bij die speakers. Het is allebei niks.

Die speakers die je nu gebruikt, zien eruit als typische wannabee PA speakers. Het zou me verwonderen als er uberhaupt een x-over in die dingen zit :+. Maar goed, dat maakt natuurlijk nisk uit, zo lang jij het goed vindt.
Ik zou als ik jou was bij het uitzoeken van een nieuwe versterker er vooral op letten dat die niet makkelijk kapot gaat. PA versterkers zijn vaak heel goed beveiligd, maar dan bedoel ik echte PA versterkers, en niet die Conrad ellende. Wat is je budget?

Jag

• harley
Budget eigenlijk 0 sta in het rood nou
en er moet nog een motor komen :(
maar ik wil wel geluid hebben onder het thuis zitten en dat doe ik nogal es dus dat is erg important voor mij

ps waar staat PA voor ?
en het zijn wel "wannabee" speakers jah :)

en over dat voor en naverserking ? explain please

nog wat het is de bedoeling dat er zoiets komt :

Sensitivity dB @ 1m/2.83V
103dB
Impedance (ohms)
8
Bass Driver
15"
Midrange Driver
(2) 5 1/4"
High Frequency Driver
1"
Power Rating
10 - 300 watts
Dimensions HxWxD
17 3/4 x 42 1/2 x 14 3/8"
Frequency Response
42 - 20kHz

Afbeeldingslocatie: http://www.infinitysystems.com/homeaudio/products/images/large/sm255.jpg

Verwijderd

Niks tegen Conrad hoor. Maar daar ga je toch geen zware versterker kopen. Laat je eens voorlichten in een èchte winkel! Die specs lijken wel uit de Neckermangids te komen.

Als een versterker met een goede voeding 100W RMS doet bij 8 Ohm, moet hij 200W bij 4 Ohm en 400W bij 2 Ohm kunnen leveren. En geluidskwaliteit is wèl belangrijk. Ook al ben je half doof omdat je oren al jaren geleden verpest zijn door snoeiharde teringherrie dan nòg hoor je direct het verschil. Naar een versterker moet je luisteren.

Als je een pro versterker wilt, probeer dan eens een Samsung 500W(zonder gein). Ik heb daarmee laatst 4 boxen aan 1 kanaal gehangen en dat ging nog prima!(dat was dus 1-2 Ohm :o )
Als je een mooie en stabiele audio(fiele) versterker wilt, zoek dan eens een Mission Cyrus 7. Ook al istie maar 50 Watt, ik durf te wedden dat er meer geluid uit komt (laat staan muziek) dan een willekeurige pro-versterker met van die mooie metertjes.

hartekreet van een audiofiel en geluidstechnicus

• harley
die hierboven is 600,- dat vind ik wel het MAX eigenlijk

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Hmmz, het ziet ernaar uit dat je weet wat je wilt. Dat tekeningetje van je opstelling is ook wel grappig, maar de opstelling zelf minder. Het ziet er wel cool uit al die racks en bij elkaar gepropte shit. Maar als je een beetje bezig bent met je PC leidt dat gauw tot ergernis. Liefst staat alles gewoon vrij.

Over speakers, heel simpel. Speaker moet je niet vanaf papier kopen. Je kan best naar de specs kijken en redeneren welke het beste zijn, maar het is gewoon het beste als je gaat luisteren. Neem een CD mee die je goed kent, ga naar een proffesionele zaak en TESTEN. Niet diegene nemen met de beste specs, gewoon degene nemen die het beste klinken voor JOU.

Over versterker, versterkers uit de winkel gaan niet gelijk stuk. Ik heb 2 versterkers op mijn PC (voor en achter) Dit zijn zeker geen nieuwe dingen (ik schat ze op 10 jaar, en zijn gewoon van Pioneer en Sony)En ze doen het nog perfect. Dit is zeker genoeg om mijn o zo mooie B&O speakertjes te poweren.

...gamen blijft leuk...

• Jag

Jag

Ook al istie maar 50 Watt, ik durf te wedden dat er meer geluid uit komt (laat staan muziek) dan een willekeurige pro-versterker met van die mooie metertjes.
Hmm, ik denk niet dat je een willekeurige pro versterker kan outperformen. Ik denk dat die Mission het best wel moet afleggen tegen een Crest Pro 10001 :P.

Jag

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
bij fatsoenlijke speakers moet je gewoon een versterker dr opgooien die 2 of 3 keer zozwaar is :) kunnen goeie speakers en versterkers best wel hebben je moet alleen ff uitkijken dat je ze niet VOL OPEN zet dat wil welles lastig worden dan ;)

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• Jag

Jag

Ik heb net heel lang gezocht voor je op Heuff.nl, maar niks gevonden. Normaal staat het er vol met occassions poweramps, allemaal PA spul. PA betekent trouwens Public Adress, de audio om grote groepen te bereiken.
Daar zou je wel een redelijke versterker moeten kunnen vinden voor 600,-. Je hebt wel nog een mengpaneeltje nodig dan, maar dat is het geld ook niet.

Jag

• harley
dus er moet wel iets tussen die versterker en mun sblive ?

en zou mijn digitale grapfische equalizer/versterker daar niet geneog voor zijn ?
de specs van da ding zijn :

PC Home Theater Audio System Incredible sound experience with DVD
Perfect 3D solution for game users Stereo Amplifier -.
7- band Graphic Digital Equalizer Karaoke Support
Trusurround Provides virtual 5 speaker effect through two speakers and sub.
Easy Control & Installation Easy access to Volume, Headphone,Microphone, and Mute Functions
Quick & simple connection from NewQ to sound card
No software or driver needed/ No conflict with any PC
Perfect compatibility No need to upgrade sound card
Compatible with any 2 channel sound card
Low cost sound card OK
Special Auxiliary Performance Mp3 player, Mini Disk, Cassette player, CD player
Model Name NewQ 2379
Rear Panel 10-pin Interface Card connector, 4-pin power connector
Dimensions (H x W x L) 42 x 149 x 185 (mm)
Interface Card Mic. Out, Low In, Hi In, Speaker, Low / Hi Switch
10-pin Interface Connector (Internal to PC Equalizer)
Total Harmonic Distortion 0.04%
Signal to Noise Ratio 99dB
Channel Separation 51 kHz
Frequency Response 20Hz 40KHz (+3dB)
Equalization Frequencies 60Hz, 150Hz, 400Hz, 1KHz
2.4 KHz, 6KHz, 15 KHz
Equalization Range + 10dB
Power Requirement DC + 12V, (From Host PC)
Compatibility Any 2 Channel Sound Card

Afbeeldingslocatie: http://www.newq.com/images/products/newq-1.jpg

Verwijderd

Hey harley, ik ben wel behoorlijk thuis in e muziek, en als je nou echt een fatsoenlijk versterker wil, ga dan naar Roosen Showshop en ga kijken naar een Gemini!!!

Verwijderd

en trouwens, bij roosen hebben ze ook 2e hands materiaal (boxen/versterkers).
en in tegenstelling tot jou apparaatjes is dat geen speelgoed... en anders kom je hier maar es luisteren...

• Jag

Jag

Het gaat erom dat je ergens mee kan switchen van bron. En je moet het volume kunnen regelen. Nou kan dat volume nog wel met die equalizer denk ik, maar bronnen switchen niet.

Jag

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:01
Die verterker lijkt walgelijk fel (zowel uiterlijk als specs) op de mijne die van JBSystems is (baggermerk, ik weet het). Maar hij pompt nu toch ook al enkele jaren een pak geluid naar m'n wannabee speakers. En die rooie lichtjes branden bijna constant >:)

Echt wel leuk speelgoed, maare die opstelling die jij daar hebt getekend lijkt mij ff HEEL onpractisch hoor.

• Jag

Jag

En die rooie lichtjes branden bijna constant
Ik hoop voor jou dat dat niet de clip leds zijn.

Jag

Verwijderd

lijkt me niet zo prettig werken zo'n rechtopstaand mengpaneel :) En als je van die dubbel cd spelers koopt, koop die dan ook niet bij de Conrad...Haal liever een fatsoenlijke bij een echte prof.audio zaak zoals www.new-line.nl ofzo

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Op zaterdag 20 januari 2001 01:23 schreef Jag het volgende:

[..]
Hmm, ik denk niet dat je een willekeurige pro versterker kan outperformen. Ik denk dat die Mission het best wel moet afleggen tegen een Crest Pro 10001 :P.

Jag
Wat moet je nou in vredesnaam met een PA versterker thuis in je huiskamer,de eerste letter zegt het al wil je een heel publiek ermee vermaken..... ik denk het niet in je kamertje...

Er is geen enkele PA versterker die het kan winnen van een even dure versterker voor thuis,alleen maar vanwege het simpele feit dat pa versterkers niet worden gemaakt voor huiskamers.(Een huiskamer versterker moet al klinken bij lage volumes,dit in tegenstelling tot PA)

Koop gewoon een goedkope yamaha ofzo voor die 600 pieken,dan ben je een stuk beter af denk ik.

Verwijderd

heb de zaak eens opgezocht in conrad gids.
mijn conclusie is:

veel geschreew voor weinig geld.

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 12:49
Waarom repareer je de luxman niet gewoon? Ik weet niet wat voor een het is, maar met een beetje modden (nieuwe driver en Motorola-eindtransistoren, etc) en je hebt weer een geweldige versterker!

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Jag

Jag

Wat moet je nou in vredesnaam met een PA versterker thuis in je huiskamer,de eerste letter zegt het al wil je een heel publiek ermee vermaken..... ik denk het niet in je kamertje...
Daar ging het even niet over. Jeep beweerde dat er meer geluid uit een Mission kwam dan uit een willekeurige pro versterker, nou dat is niet waar. En daarvoor gaf ik dit voorbeeld. Ik probeer hem hiermee geen PA versterker aan te praten.
Maar als ik hem was, zou ik zeker niet veel geld uit gaan geven aan een dure HiFi versterker, als je zulke speakers hebt. En ook niet gezien zijn "muziek-speel-gedrag". Als je zelf zegt dat alle normale versterkers het nog geen 2 weken overleven bij hem, dan kan je beter een goed beveiligde versterker kopen, waarbij het zowel veiliger is voor de speakers als de versterker zelf. PA versterkres zijn nou eenmaal gemaakt voor bijna alle vormen van abuse, aangezien ze ook de verhuur moeten kunnen overleven.

Jag

Verwijderd

Harley, kijk gewoon of je ergens een goede gebruikte (merk) eindtrap op de kop kunt tikken, ik weet zeker dat dat voor 600 gulden mogelijk is. Die dingen zijn erop gebouwd om stevig gebruikt te worden en met een beetje gezond verstand kun je dus inprincipe geen miskoop doen. En dan heb je echt iets veel mooiers dan die troep van conrad! :r

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Ga anders eens naar de open dagen van Flashlight
Het staat er niet bij, maar ze hebben 1x in de zoveel tijd een soort van beurs, waar ze afgeschreven (PA) apparatuur verkopen.
Meestal met werk, maar defect zijn ze nooit.

Aanbod varieert dan van simpele cassettedeckjes tot 2,5 meter lange studiomengpanelen...
Cash betalen...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Jag

Jag

Dat moet dan spul zijn van Ampco, want Flashlight doet alleen maar licht.
En Ampco heeft wel power amps, maar dat zijn allemaal Crest Pro amps, en die zijn veels te duur, ook 2e hands.

Jag

• Orbit
  • Laatst online: 15-02 13:01
Op zaterdag 20 januari 2001 17:51 schreef Jag het volgende:

[..]
Ik hoop voor jou dat dat niet de clip leds zijn.

Jag
Euh, toch wel. Ik hou nogal van luide muziek.

Maar desondanks klinkt hij nog altijd even lelijk/mooi (dat laat ik in het midden) dan toen ie nieuw was. Conclusie = perfect ding als volume belangerijker is dan kwaliteit.

• harley
Ach die opstelling komt er toch nooit :)
maar zo onpraktisch zou die toch niet zijn voor mij, ik ben ontzettend lang :)
en tis voor thuis gebruik niet voor de meeneem :)
ik ga zaterdag es langs bij roosenshow shop om te kijken wat het kost en of het mogelijk is die luxman te fixen en anders wat ze hebben staan
ik heb die versterker nu gezien ( lomp, mijn stijl dus ) maar ook erug simpel daaronder stodn een gemini die veel leuker was dus ik kijk gewoon ff en dan zie ik wel weer verder.

Ps: ik heb nu zolang maar 1 speaker aangesloten en een 12cm 16v fan erop dan werkt het en wordt ie niet te warm maar goed is het natuurlijk nog steeds niet. maarja iets an geluid is beter als nix

Verwijderd

Op vrijdag 19 januari 2001 21:49 schreef harley het volgende:
Nou ik heb/had een luxman lv-90
mooie leuke versterker werkte goed
maar toen begon het
de ingangen waren verrot. ok kan gebeuren maar met cd straight werkte de cd ingang zonder problemen dus nergens last van die ingang gebruiken ( heb er nu nog maar 1 nodig voor meer zou ik toch mengpaneel nemen )
mooi zonder problemen mee verder werken :)

nou wil ik een nieuwe :)
Hi Harley!

Jammer dat je Luxman de geest heeft gegeven.
Je weet wat je wilt, een PA-versterker om te gebruiken met je mengpaneel, je equalizer en je pc. Dus over hi-fi hoeven we niet te denken.
Alleen voor f 600,- is een nieuwe PA-versterker van een beetje kwaliteit niet te vinden. En speakers ook niet.
Ik ben het dan ook met DizzyMan helemaal eens.

Mijn advies? Probeer een tweedehands versterker te vinden van een degelijk merk. Of neem genoegen met een nieuwe geïnteregeerde versterker van f 600,- piek, want ik denk dat je erg teleurgesteld zult zijn als je dat ding uit de Conrad gids koopt!
Wat speakers betreft, je kunt hoge kwaliteit in huis halen door professionele speakers zelf te bouwen! En dan niet met Tesla units ofzo:) maar kwaliteit zoals Byma ofzo.

Groeten Pierre
Pagina: 1