Wireless bereik vergroten

Pagina: 1
Acties:

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Na het lezen van wat topics hier ben ik er een beetje uit wat ik wil. Maar aangezien ik er weinig verstand van heb wil ik geen miskoop doen.

Ik heb een laptop met een ingebouwde wireless kaart. Die werkt perfect.

Nu werk ik op veel verschillende lokaties en jullie zullen hem al aan voelen komen, ik wil dan graag niet zonder internet zitten.
Op sommige lokaties kan ik verbinding krijgen met een netwerk, maar dat is dan zeer onstabiel. (gebouw,veel beton etc) en meestal buiten bereik.

De situatie schets is elke keer anders, maar ga er vanuit dat er elke keer veel muren tussen zitten.

Budget : onder de 200 euro als het kan

Nu dacht ik aan een WUSB54GP en dan vervang ik de standaard antenne (kan dat eigelijk wel ? ) met een betere zoals de Omni 5 dBi.

Deze 2 kan ik bij routershop.nl vrij goedkoop bestellen, dus het leek me een mooie combinatie.

Nu heb je de Omni5 met een RP-SMA connector of een RG316 SMA(M), welke zou ik moeten hebben (als het uberhaubt past) ?

Zit ik een beetje in de richting en zal ik hiermee een veel groter bereik mee hebben of zal dit niet werken?

[ Voor 6% gewijzigd door BladePHQ op 17-12-2005 21:51 ]

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Nu werk ik op veel verschillende lokaties en jullie zullen hem al aan voelen komen, ik wil dan graag niet zonder internet zitten.
Op sommige lokaties kan ik verbinding krijgen met een netwerk, maar dat is dan zeer onstabiel. (gebouw,veel beton etc) en meestal buiten bereik.

De situatie schets is elke keer anders, maar ga er vanuit dat er elke keer veel muren tussen zitten.
Op een bedrijventerrein, door heel NL, een kantoorflat? Maw, hoe groot moet je dekkingsgebied zijn?

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• BladePHQ
  • Niet online
Ik zit in woonwijken, flatgebouwen en kantoorpanden.

Kwa dekkingsgebied zou ik het niet weten.
Met een meter of 200 in een woonwijk ben ik al heel erg tevreden.

In het flatgebouw waar ik meestal werk zit ik met mijn huidige spullen net buiten het bereik (zie veel netwerken, maar kom er net niet op)

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

dat je veel netwerken ziet maar er niet op komt kan ook aan beveiliging liggen?

verder zou je ook eens naar senao kaartjes kunnen kijken.

[Signature]

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-04 20:36
Was er niet iets met Linksys-wireless spullen die alleen konden encrypten als alles van linksys was? of was dat alleen bij de apparatuur die ik laatst ergens tegenkwam?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

• BladePHQ
  • Niet online
De netwerken zijn open, dus dat is het probleem niet.

Er is ook geen ruimte voor een interne kaart, dus ik moet wel een extern iets hebben.

Edit : Heb nu denk ik gevonden wat ik wil : Senao High Power (100mW) 11g USB adapt. + ext ant aansluiting

Kan ik hierop gewoon een 12dBi omni aansluiten ? (kan weinig info er verder over vinden)

[ Voor 49% gewijzigd door BladePHQ op 18-12-2005 03:04 ]

Pagina: 1