Toon posts:

Audigy SE beperking voor OpenAL?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn SB Audigy 7.1 SE geïnstalleerd, gekocht bij de Paradigit. Nu heb ik die kaart eigenlijk gekocht om Quake4 met mooier geluid te kunnen spelen en ik was dan ook in de veronderstelling dat deze kaart OpenAL ondersteunt. Echter, nadat ik van de Creative site de beta drivers had gedownload voor OpenAL en EAX HD support, blijkt dat deze drivers niet (willen) werken met de Audigy SE. Waardoor komt deze beperking, is dat puur marketing of heeft een SE bepaalde functionaliteit niet? Ik baal een beetje, hoewel je misschien niet teveel mag verwachten van een kaart van EUR 29.95... Zijn er misschien toch oplossingen?

Bedankt alvast!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-02 16:55

KneoK

Not in a million lightyears

Geen idee wat die Audigy SE allemaal aankan maar ik kan je in ieder geval vertellen dat die beta OpenAl drivers op de Creative site troep is. Deze drivers gaven op mijn Audigy 2 ZS foutmeldingen tijdens spelen, OpenAl werkt helemaal niet (in Quake 4 niet eens te selecteren), EAX werkte niet meer.

Heb van meer mensen vernomen dat die drivers nog niet deugen.

Download lekker de laatste officiele driver. Deze werkt bij mij prima, ook in Quake 4, en ondersteund volledig OpenAl. Nog even afwachten of je geluidskaart dat ook aankan, maar dat merk je snel genoeg in Quake 4.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al bekeken, dit ding is crap voor iedereen die meer wil dan mp3'tjes luisteren,dat ging net zo goed als met mijn onboard sound... (ok, die feature dat je muziek via meerdere kanalen kan luisteren is wel geinig). Ook in COD2 kan ik geen EAX selecteren. Ding gaat dus lekker terug, ik denk dat ik een Audigy 4 ga halen, kost paar tientjes meer maar veel meer plezier.