Verbinding tussen PC>Modem wil niet (Speedtouch 510i)

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-04 18:18
Het zit als volgt:

Mn windows XP is nodig aan verversing toe... het werkt allemaal nog maar half dus ik had eergisteren het plan opgevat om windows (XP) maar eens opnieuw te installeren. Het installeren van Windows was geen probleem. Maar eenmaal in Windows kwam het eerste probleem aan het licht:

De netwerkkaart wil zn IP adres niet meer ophalen van de modem, met als gevolg geen internetverbinding. Als ik windows opstart komt het netwerk verbindings-icoontje in de systeembalk te staan, met als berichtje: "Bezig met ophalen netwerk IP". Dit blijft hij zo ongeveer 5 min doen, waarna hij het bericht geeft dat de verbinding waarschijnlijk niet zal werken (klopt helemaal).

Volgens mij verzint windows op dit punt zelf maar een IP adres, 169.x.x.x is dat adres. Subnet word 255.255.0.0 Dit terwijl het voor de speedtouch eigenlijk het IP 10.0.0.x zou moeten krijgen en op subnet 255.255.255.0 Er wordt geen gateway weergegeven, dat is leeg.

Ik heb geprobeerd de netwerkkaart opnieuw te installeren, windows kiest dan echter wel z'n eigen driver automatisch uit en ik kan niet de meegeleverde driver gebruiken.

Ik heb ook geprobeerd de modem opnieuw te starten in standaard instellingen, geen resultaat. Ook het handmatig invoeren van de instellingen in windows (Status > Eigenschappen > TCP/IP > Invullen wat het zou moeten zijn). Wanneer ik dit doe zegt windows een verbinding te hebben, maar ik kan niet eens verbinden met de modem...

Iemand een idee?

gewooniets.nl

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Toolskyn schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 19:28:
Ik heb geprobeerd de netwerkkaart opnieuw te installeren, windows kiest dan echter wel z'n eigen driver automatisch uit en ik kan niet de meegeleverde driver gebruiken.
Je kan toch wel de locatie opgeven waar hij de nieuwe driver moet pakken.

• Toolskyn
Windows pakt gelijk een driver voor een netwerkkaart... ik kan dus niets kiezen :(

gewooniets.nl

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 10:43
kun je op het modem wel zien dat je verbonden bent (het lampje brand dan bij je netwerk ingang van je modem.

Edit: ik neem aan dat je er maar 1pc aan het modem hebt hangen
Edit 2: weet je of windows de netwerk kaart goed herkent/ cq het zelfde is voor je her instal

[ Voor 46% gewijzigd door cossy nl op 17-12-2005 19:44 ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Wanneer je de cd of diskette in je pc doet en je opent deze map krijg je vanzelf de setupicoon te zien welke verder de installatie van je netwerkkaart zal doen.
normaal gesproken zou je ook op je modem moeten kunnen komen met ipnummer 10.0.0.138 (in je browser typen) en kan je kijken wat er allemaal veranderd is eventueel in je modem waaronder de DHCP server welke in de speedtouch 510i ingebakken zit.

Verder is het zo dat we natuurlijk niet weten hoe je windows geinstalleerd hebt (een aangepaste of standaard installatie) waardoor er enkele benodigdheden waarschijnlijk niet meegeinstalleerd zouden kunnen zijn.

Kan je bijvoorbeeld je modem wel pingen?
Open dosvenster (start-alle programma's- bureauaccessoires-opdrachtprompt)
typ ping 10.0.0.138
dan krijg je te zien of hij je modem kan vinden ja of nee

Het is puur een instellingenprobleem en aangezien jij je modem gereset hebt zal je waarschijnlijk ook de gegevens van je ISP overnieuw in moeten voeren om je modem weer in te laten bellen met je provider.

computer voor alle werkzaamheden

• Toolskyn
kun je op het modem wel zien dat je verbonden bent (het lampje brand dan bij je netwerk ingang van je modem.
Edit: ik neem aan dat je er maar 1pc aan het modem hebt hangen
Edit 2: weet je of windows de netwerk kaart goed herkent/ cq het zelfde is voor je her instal
-Lampjes branden alle 3
-Windows herkent 'een' netwerkkaart. Op mn oude install heb ik het apparaat wel met de meegeleverde driver kunnen installeren (weet alleen niet meer hoe)
Wanneer je de cd of diskette in je pc doet en je opent deze map krijg je vanzelf de setupicoon te zien welke verder de installatie van je netwerkkaart zal doen.
normaal gesproken zou je ook op je modem moeten kunnen komen met ipnummer 10.0.0.138 (in je browser typen) en kan je kijken wat er allemaal veranderd is eventueel in je modem waaronder de DHCP server welke in de speedtouch 510i ingebakken zit.
Als ik de netwerkkaart die windows installeerd verwijder en de setup van de netwerkkaart gebruik dan zegt deze dat er geen kaart is. Als ik windows opnieuw opstart installeerd windows weer de kaart automatisch.
Verder is het zo dat we natuurlijk niet weten hoe je windows geinstalleerd hebt (een aangepaste of standaard installatie) waardoor er enkele benodigdheden waarschijnlijk niet meegeinstalleerd zouden kunnen zijn.
Het is een windows XP Pro met SP2 erin, standaard CD.
Kan je bijvoorbeeld je modem wel pingen?
Ping geeft timeout
zal je waarschijnlijk ook de gegevens van je ISP overnieuw in moeten voeren om je modem weer in te laten bellen met je provider.
Ik heb via mn andere windows install (op dezelfde pc, multiboot dus) de instellingen weer goed gezet.

Het zal ongetwijfelt een instellingenprobleem zijn, alleen welke instelling :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Toolskyn op 17-12-2005 20:08 ]

gewooniets.nl

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

brakke kabel? andere netwerkkaart die je kunt proberen?

Dat is ook nog een mogelijkheid.
Netwerkkaartjes kosten tegenwoordig wel 5 euro, wat natuurlijk een heel bedrag is.
Dat was namelijk wel het probleem bij een vriendin van me.
Die had onboard netwerkkaartje wat niet werkte.
Ik plaats het netwerkkaartje van de pc van haar broertje erin (die ook nog een onboard erbij had) en het werkt.

Zou het ook aan kunnen liggen.
Wat voor hardware/software gebruik je verder (netwerkkaartje, windows versie (sp2?))

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:39
dan geef je je zelf toch een static ip adress,
ff zelf invullen
IP: 10.0.0.1 of zo
subnet 255.0.0.0
gateway: 10.0.0.138

kijk dan es of je weer internet heb

dit had je al gedaan lees het net ;) wat voor netwerkkaart heb je?

[ Voor 19% gewijzigd door diehard889 op 17-12-2005 20:12 ]

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

er staat in de TS dat dat niet helpt ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• diehard889
wat geeft apparaat beheer?? geen kruisjes of vraag tekenens
staat de dhcp client service aan ?
heb je een andere kabel geprobeer ?

• Toolskyn
Kaart is een standaard Sweex 10/100Mbit ding. Hij werkt gewoon op de oude windows install, maar niet meer op de nieuwe install...

gewooniets.nl

Verwijderd

Andere netwerkkabel proberen, op school zijn veel netwerkkabels ook brak en dan krijg je het zelfde probleem als de TS.

• diehard889
heb je heel toevallig een andere pc bij de hand om te testen of je modem goed werkt

• Toolskyn
Helaas geen andere PC aanwezig, ik heb het kabeltje even verwisseld met een ander kabeltje, geen verschil :'(.

gewooniets.nl

• diehard889
staat je windows firewall aan toevallig ? zo ja moet je deze even uit zetten

[ Voor 31% gewijzigd door diehard889 op 17-12-2005 20:28 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05

The Third Man

The Third Jellyfish

Heb je Windows echt 'vers' geïnstalleerd door eerst de partitie te verwijderen en opnieuw aan te maken of heb je het gewoon eroverheen geïnstalleerd?

EDIT
Draai ook even LSPFix, dat zou er bij jou zo uit moeten zien:
Afbeeldingslocatie: http://img305.imageshack.us/img305/5251/lspfixscreenshot5no.png

[ Voor 46% gewijzigd door The Third Man op 17-12-2005 20:35 ]

• Toolskyn
Windows firewall staat uit.

Windows is helemaal vers. Partitie is helemaal verwijderd, en opnieuw geformateerd door de windows installer (maar heeft dat wat te maken met dit probleem eigenlijk?)

gewooniets.nl

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Toolskyn schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:35:
Windows firewall staat uit.

Windows is helemaal vers. Partitie is helemaal verwijderd, en opnieuw geformateerd door de windows installer (maar heeft dat wat te maken met dit probleem eigenlijk?)
Nou ja sommige mensen denken dat eroverheen installeren ook 'opnieuw' installeren is en dan zitten ze met dezelfde of zelfs ergere problemen dan eerst. Wat geeft hij overigens als je pingt, 'doelhost onbereikbaar' of wat anders?

• Toolskyn
Het probleem is ondertussen opgelost. Waarschijnlijk is er iets met het installeren van windows fout gegaan. Ik heb hem nog maar eens opnieuw geinstalleerd, en na een kleine fout werkte alles perfect :) Dank voor u hulp allen!

gewooniets.nl

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Toolskyn schreef op zondag 18 december 2005 @ 00:57:
Het probleem is ondertussen opgelost. Waarschijnlijk is er iets met het installeren van windows fout gegaan. Ik heb hem nog maar eens opnieuw geinstalleerd, en na een kleine fout werkte alles perfect :) Dank voor u hulp allen!
Weet je ook wat er fout is gegaan? Dat is namelijk wellicht nuttig voor anderen die dit topic via de search vinden.
Pagina: 1