[css] floats en textflow

Pagina: 1
Acties:

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Ik zit met een probleem. Ik heb een aantal div's, zeg div1, div2 en div3. Ze staan direct na elkaar in de source. Op div1 zet ik een float: right; Vervolgens verandert de textflow en wordt het gedeelte van div2 met tekst erin smaller. Echter, de div zelf wordt niet smaller. Dit is voor mij wel belangrijk, ik wil graag dat m'n border om die div er mooi uit blijft zien.

Is dit mogelijk? Ik hoef geen complete oplossing, maar een trap in de goede richting zou erg fijn zijn.

Ik heb hier een voorbeeld van mijn probleem online gezet. Zoals je ziet is de border van de groene div helemaal rechts, terwijl ik 'm juist links van de rode div wil.

Als die eerste div niet bestaat wil ik dat die tweede en derde div wel gewoon 100% breed blijven, display: inline is dus geen optie waarschijnlijk.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
als je de 2de div ook float right geeft (of float left kan ook in dit geval) en een fixed breedte (totaal-div1.width) zou het moeten werken

andere mogelijkheid is om zowel div1 in div2 te gooien, en hem right:0px; te geven, maar dan houd je ongeveer wat je nu hebt (dus je border van div2 blijft om div1 heen zitten) (geen echte oplossing dus)

[ Voor 45% gewijzigd door BasieP op 17-12-2005 17:59 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Het probleem is dus dat ik niet van te voren weet hoe breed div1 zal worden. Het kan ook zo zijn dat div2 niet bestaat of leeg is en dat div3 dus links naast div1 moet komen te staan.

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 10:03

2mb

Het lijkt een beetje op float:right probleem (waarschijnlijk)
Wanneer ik dit gebruik:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
#div2 {
overflow: auto;
}

heeft dat dit effect:
Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/6332/overflowauto4vz.png

Als div1 er niet is (hier even door display: none; ) ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/4530/displaynone5lu.png