AMD Yamato - AMD's Laptop CPU

Pagina: 1
Acties:

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 23:01
AMD Showcases Notebook Reference Platform

AMD showcased in Japan today its new reference notebook platform, powered by a dual core CPU and offering more than five hours' battery life. The company urges to win support among notebook manufacturers for its forthcoming mobile CPUs.

Reporting from Japan, the PC Watch website said that the new platform is named "Yamato", and its development began in Japan last June, with the contribution of AMD, Nvidia and IBM Japan.

The reference platform includes a dual core CPU, DDR2 SDRAM, and an NVIDIA chipset. The prototype also offered Wireless LAN support, and WUXGA monitor port. Moreover, AMD showcased a module that monitors power consumption.

AMD showcased a simultaneous reproduction of three different videos, in order to check the utilization of the new dual-core CPU. The notebook reproduced WMV9 1,280?720, MPEG-2 720?480 and H.264 1,920?816 video files simultaneously, and the average CPU utilization was 50%.

AMD also provided information about its product roadmap for the 2006. The company will focus on thermal and power management technologies for the notebooks, powered by dual-core CPUs and DDR2 memory. The chipsets will be Windows Vista-ready, will include support for the "AeroGlass" video technologies and Microsoft's Trusted Platform Module (TPM 1.2) to secure communications and applications. In addition, the notebooks will offer 802.11a/b/g wireless connectivity.

In addition to AMD's processors, in particular upcoming dual-core Turion 64 chips, the platform comprises chipsets from VIA, SiS, ATI and Nvidia; wireless technology from Airgo, Broadcom and Atheros; and LAN chips from Marvell, Broadcom and Realtek.
Bron
Foto's kunnen hier gevonden worden.

Dit is het eerste dat ik ervan hoor. Is er hier op GOT nog niets over voorbij gekomen?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 22:41
DDR2, interessant.

Tweakers.net FP heeft trouwens straks hier een artikel over, dus stay tuned.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Tomovich
Hoe weet je dat? Ben je redactiemedewerker? Of heb ik jullie op ideeën gebracht? ;)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Tomovich schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:42:
Hoe weet je dat? Ben je redactiemedewerker? Of heb ik jullie op ideeën gebracht? ;)
offtopic:
De Upcoming nieuws en meuk-ticker, onderdeel van Tweakers.net Abonnement :o

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Zie ook [rml]EaS in "[ Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opt..."[/rml] :)

Yamota is trouwens gewoon de naam van het platform. De cpu zelf is gewoon dual core Turion die max 25 of 35W vebruikt. AMD zal Yamota gebruiken om te concurreren tegen Intel's Yonah.

[ Voor 51% gewijzigd door XWB op 17-12-2005 19:30 ]

March of the Eagles

• Tomovich
Thandor schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 19:14:
[...]

offtopic:
De Upcoming nieuws en meuk-ticker, onderdeel van Tweakers.net Abonnement :o
En staat er een datum bij? Ik ben namelijk erg benieuwd...

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:22
Tomovich schreef op zondag 18 december 2005 @ 01:48:
[...]

En staat er een datum bij? Ik ben namelijk erg benieuwd...
Q2 2006, zeg maar juni ofzo :)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Yamato, erg toepasselijke naam. Yamato was een Japans battleship, dit schip heeft 457 mm (18 inch) kanonnen waarmee men eender welk ander schip ff snel van de kaart kan vegen.
offtopic:
Totdat de Amerikanen hun vliegdekschepen gebruiken, dit nieuw wapen bracht de luchtmacht op zee en battleships konden slecht tegen luchtaanvallen.

Deze laptop is zo ubersnel als ze het nu uitbrengen, dan kan er geen enkele laptop mee concurreren. Deze laptop is zo snel als 4x de laptop die ik nu gebruik en is nog altijd zo snel als 2 nieuwe laptops opgeteld (als je veel multitasking doet zoals 10 programma's tegelijkertijd draaien, dan wordt het netjes over de cores gespreid.).

En eindelijk een AMD laptop met een nVidia-chipset ipv VIA.

[ Voor 14% gewijzigd door rapture op 18-12-2005 02:05 ]

• Tomovich
rapture schreef op zondag 18 december 2005 @ 02:03:
Deze laptop is zo ubersnel als ze het nu uitbrengen, dan kan er geen enkele laptop mee concurreren. Deze laptop is zo snel als 4x de laptop die ik nu gebruik en is nog altijd zo snel als 2 nieuwe laptops opgeteld (als je veel multitasking doet zoals 10 programma's tegelijkertijd draaien, dan wordt het netjes over de cores gespreid.).
Ik vraag me af waar je dat vandaan haalt??? Heb je er al benchmarks van gezien, of heb je er al een thuis?
Je mag niet te voorbarig zijn en geloven wat de fabrikant zegt! AMD zal natuurlijk alleen maar goeds vertellen, niemand wil immers zijn eigen ruiten ingooien... Ik vind dan ook dat je hier veel te snel conclusies uit trekt. Trouwens, ik denk niet dat de batterij 5uur haalt, zal eerder 3uur zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Tomovich op 18-12-2005 23:28 ]

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Tomovich schreef op zondag 18 december 2005 @ 23:27:
Ik vraag me af waar je dat vandaan haalt??? Heb je er al benchmarks van gezien, of heb je er al een thuis?
Je mag niet te voorbarig zijn en geloven wat de fabrikant zegt! AMD zal natuurlijk alleen maar goeds vertellen, niemand wil immers zijn eigen ruiten ingooien... Ik vind dan ook dat je hier veel te snel conclusies uit trekt. Trouwens, ik denk niet dat de batterij 5uur haalt, zal eerder 3uur zijn.
Een AMD dualcore laptop betekent, de processorperformance van 2 snelste Centrino laptops opgeteld. Dat is op dit moment het snelst dat je kan inbeelden, uiteraard zal deze laptop ten vroegste over half jaar pas uitkomen. Tegen dan zal Intel Yonah ook op de markt gezet hebben en het verschil zal dan minder groot zijn.

Deze Yonah versus Athlon 64 X2 review speelt ook een rol in de voorspellingen.
nieuws: Eerste review van de dual-core Pentium M 'Yonah'

[ Voor 17% gewijzigd door rapture op 18-12-2005 23:48 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Alleen mag je het strromverbruik nog niet meerekenen.

March of the Eagles

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Hacku schreef op maandag 19 december 2005 @ 07:46:
Alleen mag je het strromverbruik nog niet meerekenen.
idd, een bewezen desktopprocessor vergelijken met een nieuwe prototype laptopprocessor en AMD staat niet stil.

Eindelijk is de concurrentie in processor-landschap terug. Jarenlang kon Intel niet mee door hun verkeerde beslissing om Netburst te gebruiken. Met Yonah en de desktopvariant ervan doet Intel een comeback op performance-vlak zodat een tweaker niet meer tot AMD-only gedwongen worden. Tot nu toe is AMD Athlon 64 Venice-core goedkoper, sneller, minder warm, stiller en zuiniger, wat wil je nog meer als gebruiker? Moge de strijd tussen de 2 fabrikanten uitbreken en de prijzen zakken in ons voordeel.

• Tomovich
rapture schreef op zondag 18 december 2005 @ 23:33:
Een AMD dualcore laptop betekent, de processorperformance van 2 snelste Centrino laptops opgeteld. Dat is op dit moment het snelst dat je kan inbeelden, uiteraard zal deze laptop ten vroegste over half jaar pas uitkomen.
Eerst zien en dan geloven. Er zijn al zoveel verhaaltjes gekomen van eender welk merk dat het dit en dat zal kunnen, maar uiteindelijk is het allemaal geschrapt of voldoet het niet aan de verwachtingen.
Ik vind Intel op dit ogenblik de allerbeste oplossing voor notebooks. Indien AMD éénzelfde soort proc met dezelfde performance (of zelfs betere) en hetzelfde verbruik als een Pentium M kan ontwikkelen, zal dan pas de concurrentie kunnen uitbarsten.

[ Voor 42% gewijzigd door Tomovich op 19-12-2005 18:40 ]

Verwijderd

Je hoeft dan alweer een tijdje niet meer te wachten.
De Turion MT/ML kan zonder enig probleem concurreren met de P-M Dothan.
In deze zeer uitgebreide review is de conclusie dat de Turion nota bene de betere is.
http://www.laptoplogic.com/resources/detail.php?id=17
En ik kan dat door ervaring met HP NX6125 SXGA+ Turion ML34 in vergelijking met andere business notebooks (HP/IBM(Lenovo)/Dell/Toshiba ea) bevestigen.

Het is het totaal pakket van de laptop wat het verschil maakt en niet de proc.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 23:14 ]

Pagina: 1