Toon posts:

5.1 Surround set geeft alleen stereo geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe computer gekocht ,, en wilde dus mijn dolby surround set daar op aansluiten.. nu is het geval dat ik hem gewoon wel goed heb aangesloten wat ik zeker weet maar niet alle boxen het doen.. alleen de 2 front speakers doen het en de rest niet .. ook heb ik geprobeerd het met een dvd film erin met dolby surround maar nog steeds geen volledig geluid.. kan iemand me misschien vertellen waar het aan kan liggen..

Heb trouwens de software er ook van geinstalleerd...

Alvast bedankt WalkeR ;)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zou eens bij de instellingen van je geluidskaart kijken... Vaak kun je wisselen tussen 5.1 en mic/line-in...

Verwijderd

Welke geluidskaart heb je?
Welke receiver?
Hoe heb je alles aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:11:
Welke geluidskaart heb je?
Welke receiver?
Hoe heb je alles aangesloten?
Heb alles gewoon zo aangesloten zoals het hoor achter in de pc heb je 3 gaatjes met kleuren .. oranje groen en zwart en in de sub ook..

en de rest spreekt voorzichzelf .. maar ik las over een proggie ffdshow dat dat misschien kan helpen.. ??

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
In de eigenschappen van windows geluid kan je ook selecteren wat voor set je hebt. Je kan tevens ook bij de software van je geluidskaart instellen dat je een 5.1 surround sound set hebt.

Vergeet niet dat als je dat instelt dat idd dan alleen je 2 voorste speakers voor gewone mp3's gebruikt worden, de 5.1 word alleen ingeschakeld als je een dvd oid afspeelt.

Verwijderd

Topicstarter
oke hartstikke bedankt ga kijken wat ik er verder nog aan kan doen.. bedankt luitjes ! (Y)

Verwijderd

Topicstarter
Sluiten die hap !

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:44
En wat heb je nu gedaan dan dat het werkt :) de tip van Mishmash opgevolgd?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1