Toon posts:

Verschil in 2d?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik op het moment een ati 7500. Ik heb nog een pc staat en die heeft de Ati 9000PRO en op die pc worden foto's bewerkt. Is er een verschil tussen de 2d kwaliteit en kleur tussen de twee videokaarten? Ik kan het nergens vinden.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

In principe niet.

Sterker nog, de filters en de RAMDAC van de ATi's uit die tijd werden geroemd vanwege hun zuiverheid, maar low-budgetcompontenten van latere uitgaven kunnen dat voordeel teniet doen.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 20:06

MBV

Bij mijn weten niet de moeite. Het enige verschil kan zijn dat de filters in de ene marginaal beter zijn dan de andere, maar in snelheid ga je het niet merken.

shit weer te laat :P

[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 17-12-2005 16:40 ]

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De beeld kwaliteit wordt deels bepaald door de uitgangs filters die op de video kaart zitten.
Het zal bijna niet te zien zijn. misschien wel op hele hoge resoluties

Tweak!

Verwijderd

Topicstarter
De andere pc blijft gewoon op 1024x768 , dus het is geen hoge resolutie. Maar ik moet echt zeker weten of er geen verschil tussen zit want de bewerkte foto's zijn belangrijk.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:57
Als je het zeker wil weten, moet je zo gewoon effe uitproberen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Breepee schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 16:47:
Als je het zeker wil weten, moet je zo gewoon effe uitproberen.
Klopt! Maar ik heb helaas niet zoveel tijd.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Indien het voor onderling gebruik is tussen 2 PC's ben je mooi de Sjaak, want dan hangt het af van meerdere factoren en dus niet in de laatste plaats het scherm zelf dat altijd iets anders is afgesteld. Je zal daarvoor kleurencailbratie moeten toepassen. Of, wat beter is: de kleuren alleen bepalen op het scherm dat je daarvoor beter geschikt acht. Indien je tweede scherm idd max 1024 weergeeft zou ik de kleuren alleen op het andere scherm beoordelen. Sterker nog, ik zou alles op 1 scherm beoordelen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg...

Je hebt beide kaarten liggen, ze gebruiken nota bene dezelfde driver. Ipv hier een topic te openen had je makkelijk gewoon kaart kunnen ompluggen, dan had je gelijk voor jouw specifieke situatie relevante informatie gehad. Als je dat nou eens alsnog ging doen... :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.