Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 22:05
Eerst even de situatie:
Ik heb nu een Orange abonnement welke ik graag op wil zeggen. De opzegtermijn is 3 maanden en dit abonnement staat op mijn moeder haar naam.

Nu wil ik graag overstappen op KPN, maar ik wil wel graag hetzelfde nummer behouden.
Bovendien wil ik het abonnement nu ook op mijn naam.

Hoe moet ik nu handelen?
Moet ik eerst het Orange abonnement opzeggen om vervolgens over 3 maand een KPN abonnement te nemen en dan nummerbehoud te selecteren?
Of moet ik het Orange abonnement nu opzeggen en nu een KPN abonnement afsluiten inc. nummerbehoud?

Het liefst wil ik niet met dubbele kosten zitten natuurlijk. Weet iemand wat ik precies moet doen?

PS. Ik heb de search al gebruikt, maar hier staan vaak net iets andere situaties in en deze zijn vaak al een paar jaar oud. Aangezien de reglementen vaak veranderen bij de providers durf ik hier niet meer op aan.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 18:48
PcFer schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 16:02:
Eerst even de situatie:
Hoe moet ik nu handelen?
Moet ik eerst het Orange abonnement opzeggen om vervolgens over 3 maand een KPN abonnement te nemen en dan nummerbehoud te selecteren?
Of moet ik het Orange abonnement nu opzeggen en nu een KPN abonnement afsluiten inc. nummerbehoud?

Het liefst wil ik niet met dubbele kosten zitten natuurlijk. Weet iemand wat ik precies moet doen?

PS. Ik heb de search al gebruikt, maar hier staan vaak net iets andere situaties in en deze zijn vaak al een paar jaar oud. Aangezien de reglementen vaak veranderen bij de providers durf ik hier niet meer op aan.
Je abonnement aanvragen bij kpn in de winkel of via een website...
Daar aangeven dat je nummerbehoud wil hebben.
Niets naar orange toe sturen.
Moeders wel laten tekenen voor de nummerbehoud.

Paar dagen/ hoogstens 2 weken wachten en je hebt een brief van orange dat je abonnement word op gezegd per .. 2006 en klaar

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 10:59

PcDealer

HP ftw \o/

Abbo bij Orange op tijd aanvragen op je moeders naam omdat het nummer nu bij KPN ook op haar naam staat. Dan een contractsovername doen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 22:05
@PcDealer:
Het is net andersom, maar dat maakt niets uit.

Ik moet dus nu een abonnement bij KPN aanvragen met mijn moeders gegevens.
Het Orange abonnement wordt automatisch opgezegd door KPN.
Tot slot moet ik gewoon het abonnement overzetten op mijn naam.

Als dit zo klopt heb ik nog 1 vraag: Wanneer gaat het KPN abonnement in? Over 3 maanden? Of nu meteen, maar krijg ik dan een tijdelijk nummer?

[ Voor 76% gewijzigd door PcFer op 17-12-2005 17:38 ]

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Om het nummer op je eigen naam te laten komen moet je contractsovername doen, dat kost bij de meeste providers geld. In ieder geval wel bij KPN en dat kost 52,50 (zie: http://www.kpn.com/kpn/show/id=375443/sc=4b45c7). Je zou even kunnen kijken hoeveel dat bij Orange zou kosten, en als het bij Orange goedkoper is eerst de contractsovername bij hun regelen en als het goedkoper bij KPN is de contractsovername bij KPN regelen.

Je kan niet tegelijkertijd je nummer laten porteren en contractsovername doen. Verder is nog belangrijk dat je niet je eigen abbo opzegt maar dat je dat gewoon door KPN laat doen.