Fps erg laag bij nieuwere games

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125018

Topicstarter
Beste Tweakers, Ik heb de laatste tijd een probleem met alle nieuwere games zoals Day of Defeat: Source, Counter-Strike: Source enz.. Settings high en low maakt niks uit ik blijf dezelfde lage fps houden (20 fps).

Specs,
  • Moederbord: MSI PT8 Neo-V
  • Processor: Intel Pentium 4 3,0 Ghz HT
  • Geheugen: Corsair 1024 MB DDR
  • Hardeschijf: Maxtor 120 GB
  • Videokaart: Aopen Geforce 6800LE
  • Geluidskaart: Creative Audigy 2
Nu hebben meer mensen op het steam forum daar last van had ik gelezen maar een maat van me heeft een ATI Radeon 9600, P4 @ 3,0 Ghz HT, 768 mb ram, en heeft 50 fps bij DoD:S en CSS:S. Daar breekt mijn klomp van 8)7

Hetzelfde verhaal met America's Army. Dat is zo'n oud spel dat je zou verwachten dat mijn fps minstends 60 zou zijn met alle settings op high @ 1024x786 maar nee hoor, 20 fps is echt de top. Waar ik dus geen *** van snap :(

Dit weerhoudt mij ervan om nieuwere games te kopen omdat ze toch traag lopen terwijl ik zeker aan de systeem eisen voldoe.

Wat ik al heb geprobeerd zonder succes:
  • Experimenteren met nieuwe en oudere drivers
  • Experimenteren met verschillende versies van het spel
  • Zitten kloten met de settings van het spel zelf
  • Systeem geformatteerd! :'(
Ik weet het niet meer.. Alle tips zijn van harte welkom.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147287

Veel van dit soort topics de laatste tijd , wat voor een voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Videokaart: Aopen Geforce 6800LE
Heb je die al overgeclockt/unlockt? Daar is enorm veel prestatiewinst mee te halen, meer dan 25%.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 15:48
Anoniem: 125018 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:47:

Nu hebben meer mensen op het steam forum daar last van had ik gelezen maar een maat van me heeft een ATI Radeon 9600, P4 @ 3,0 Ghz HT, 768 mb ram, en heeft 50 fps bij DoD:S en CSS:S. Daar breekt mijn klomp van 8)7

.
Eigenlijk heel logisch het is een vorige generatie 3d kaart en het is niet eens een pro ik haalde met mijn ati 9600 pro ook maar 60 fps, dit is vrij normaal

Zelf heb je een budget kaart (niet overgeclocked) en zijn zulke fps normaal. Een 6600GT scoort daarintegen al beter. De spellen van tegenwoordig zijn nou eenmaal zwaar.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:29
Moffin schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 18:15:
[...]

Eigenlijk heel logisch het is een vorige generatie 3d kaart en het is niet eens een pro ik haalde met mijn ati 9600 pro ook maar 60 fps, dit is vrij normaal

Zelf heb je een budget kaart (niet overgeclocked) en zijn zulke fps normaal. Een 6600GT scoort daarintegen al beter. De spellen van tegenwoordig zijn nou eenmaal zwaar.
Ik denk dat je niet snapt wat hij bedoeld. Hij vindt het raar dan een 9600 van z'n maat 50FPS haalt en zijn nieuwere kaart maar 20fps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 15:48
Maargoed de 9600 was nog een redelijk model, maar de 6200 LE is de ondermaat van de volgende generatie videokaarten (niet overgeclocked)
offtopic:
Idd niet goed gelezen

[ Voor 17% gewijzigd door Moffin op 17-12-2005 18:22 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:24

rapture

Zelfs daar netwerken?

GeForce 6800LE is vergelijkbaar met een GeForce 6600, GeForce 6800 is default ietsje trager dan een GeForce 6600GT (en is 2x sneller dan een GeForce 6600).

Je kan pipelines van je GeForce 6800LE proberen te unlocken in de hoop dat je die kaart kan modden tot een GeForce 6800 (2x zo snel).

[ Voor 8% gewijzigd door rapture op 17-12-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 15:21

Steffy

Ayreonaut

Het is geen Top videokaart maar met een spel als AA haal je met veel slechtere videokaarten nog een betere Fps, ik zou de oorzaak niet bij de kaart zoeken want die moet voor een oude game als dat met zulke slechte graphics toch veel en veel hoger moeten zijn.

Aan de andere kant, het is en blijft natuurlijk de UT engine en dat is natuurlijk niet voor niets 1 van de slechtste engines ooit (naar mijn mening), alleen die van UT99 was redelijk maar die daarna hebben stuk voor stuk allemaal performence problemen. Maar dan nog, 20 fps is wel erg weinig zeg, ik weet dat ik op mijn GF4 in de tijd dat ik het ooit speelde al beter draaide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
Weet je zeker dat je kaart ook niet artifacts geeft. Ik breng zo snel mogelijk nog mijn leadtek 6800LE weg omdat hij ineens artifacts geeft. En heb hem ook getest bij iemand anders (laten testen), en bij hem werd de hele pc gewoon traag ervan.

Misschien dus even een andere 6800LE proberen.
En anders unlocken en overclocken geeft erg veel prestatie winst (als het lukt) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147287

Het is dan wel geen nieuwe kaart, toch zouden dit soort spellen goed moeten werken.
Ik denk dat het je voeding is of een brakke windows versie misschien? Het probleem is alleen bij spellen of reageert ook windows langzaam? Clean Install misschien proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Mijn Windows loopt gewoon als een tiet zonder problemen. Ik heb Windows XP Pro SP2.

Verder ga ik niks unlocken, overclocken e.d. ik begrijp dat ik daardoor meer prestatie zou moeten krijgen maar het punt is juist dat het ook zonder overclocken zou moeten werken en achter dit probleem probeer ik te komen. Ik heb al meerdere clean installs achter de rug zonder resultaat helaas. Voeding werkt zonder problemen.
Weet je zeker dat je kaart ook niet artifacts geeft
Wat zijn artifacts?

Maargoed ben dan toch bang dat het toch de videokaart is :o Zit zeker maar 1 jaar garantie op neem ik aan? Heb 'm namelijk vorige jaar rond oktober gehaald ofzo.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107941

waarom wil je een fps van 60 hebben?
je oog detecteert tog maar tot 25 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 107941 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 22:08:
Krijg je dat weer... een spel loopt pas echt soepel op minimaal 40 fps.

Maar dan nog, jij zegt je oog detecteerd maar tot 25 fps, nou ik heb er 20 dus dan werkt het spel zowiezo traag he ;) En met drops tot 9 fps ofzo is het gewoon onspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Volgens mij ziet je oog pas geen verschil meer vanaf 60FPS.. Maar dat weet ik niet zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het heeft niks met "kunnen zien" te maken.

Als je ff 180° draait in 1 seconde (dat is traag voor pro-gamers), dan wordt er bij 25fps om de 7,2° een beeldje getekend, bij 60fps om de 3° een beeldje getekend en bij 100fps om 1,8°. Bij te weinig beelden vliegt je muiscursor continue met schokjes over de vijand, terwijl bij hoge fps de muiscursor heel fijntjes precies beweegt zodat het perfect op de borst/kop van de vijand kan mikken.

Dus met hoge fps kan je verfijnt mikken ipv met schokjes continue beetje te ver naar links of te ver naar rechts mikken.

30 fps in combat is echt minimaal, 60fps is combat is aangenaam en 100fps is lekker goed. Met in combat bedoel ik metingen wanneer de map volledig ontploft, 64 of zelfs nog meer spelers overspoelen de map, wanneer het artilleriegranaten regent, smoke-granaten,... Dus zeker niet op je spawnpoint naar ee muurtje kijken en fps noteren.

[ Voor 36% gewijzigd door rapture op 18-12-2005 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een beetje fps erbij gekregen door AGP Aperture size op 128mb te zetten :) Maar das nog niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm toch niet :P dacht dat 'ie iets hoger werd door AGP aperture size te veranderen maar ik blijf op 20 fps hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163554

Anoniem: 125018 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:47:
Beste Tweakers, Ik heb de laatste tijd een probleem met alle nieuwere games zoals Day of Defeat:
Bedankt.
Liepen deze games dan ooit wel soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 163554 schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:02:
[...]

Liepen deze games dan ooit wel soepel?
Nee Day of Defeat: Source heeft nooit soepel gelopen die heb ik pas geleden gekocht. Maar spellen zoals America's Army liepen voorheen wel soepel met een hoge fps. Ik voldoe ook ruim aan de systeemeisen van AA en DoD:S dus ze zouden soepel moeten lopen alleen doen ze dat niet :(

Heb trouwens even 3DMark2001 SE gedraaid en haal daar 9792 punten, is dit erg laag of hoog voor mijn systeem?

Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/9008/3dmark2001se0zn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/9087/3dmark16lz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/4866/3dmark26fb.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 125018 op 18-12-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Ik heb geen idee of dat nou hoog of laag voor jouw kaart is, maar ik zou zoiezo 2k5 draaien aangezien dat imo meer de nieuwere games 'vertegenwoordigt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07 22:25

DefLite

Why so serious?

volgens mij is dat erg laag ik haal bij 3dmark 2003 4000 marks met een 9600xt
het is natuurlijk niet helemaal te vergelijken maar volgens mij is 9000 niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:36

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Dat is een hele lage score. Ik haalde met een Athlon XP 3000+ en een Radeon 9800se 128mb op stock speeds al 12000+ 3Dmarks. Jouw PC zou met die config zeker meer punten moeten kunnen halen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101953

Speel je wel eens schooters? denk het eigenlijk van niet.
Dat "je oog ziet maar 25 fps is mischien wel waar, maar je merk toch zeker wel dat je gelimiteerd wordt in je doen en laten in de game.

bij CS en CS:Source speelt zit zo vervelend dat ik zelf er neit eens aan begin, ondanks het een leuk spel is.
Dus een minimale fps van 60 is redelijk fijn. Vanaf 100 stabiel is het erg leuk om te doen.
Hierdoor ga je ook duidelijk betere kils maken, en zeker van afstand.

OT:
Ik zou idd proberen de pipes te unlocken ( zoek hiet @ got voor de how-to )
Heb het zelf ook gedaan en het scheeld egt een hoop. strak 100 fps in cs:source

systeem in sig

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 101953 op 18-12-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Je mobo ondersteunt geen dual channel (single&ddr&200= 1*2*200=400MHz), dus 2x minder bandbreedte dan je FSB (single&quadpumped&200=800MHz). Pentium 4 heeft veel geheugenbandbreedte nodig en is nu met een handrem aan het draaien zijn.

Meet de fps in de games eens als je de resoluties verhoogd en verlaagd. Als je zowel op 1024*768 als op 640*480 als op 1280*1024 even weinig fps haal. Dan is er te weinig processorkracht en deze komt door te weinig geheugenbandbreedte.

[ Voor 52% gewijzigd door rapture op 18-12-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m9nossie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-07 22:31
Modbreak:Reageer dan niet :{

[ Voor 85% gewijzigd door Crash op 18-12-2005 23:41 ]

http://www.image-shared.com Fast and most reliable Image Hosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marster81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-04 20:52

marster81

to be or not to be

Anoniem: 125018 schreef op zondag 18 december 2005 @ 04:46:
Een beetje fps erbij gekregen door AGP Aperture size op 128mb te zetten :) Maar das nog niet genoeg.
'k kan het mis hebben, maar kan je die niet het beste zetten op het dubbele van je VGA mem? :?

toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rapture schreef op zondag 18 december 2005 @ 17:36:
Meet de fps in de games eens als je de resoluties verhoogd en verlaagd. Als je zowel op 1024*768 als op 640*480 als op 1280*1024 even weinig fps haal. Dan is er te weinig processorkracht en deze komt door te weinig geheugenbandbreedte.
Met een lagere resolutie bij America's Army heb ik wel wat meer fps maar niet heel veel meer. (van 10 fps naar 20 ofzo).

Ik kan me nog herinneren dat toen ik mijn huidige systeem pas in elkaar had gezet (1 jaar geleden) Ik America's Army voluit kon spelen met alle settings open. Heb afgelopen half jaar niet veel meer gegamed en heb door omstandigheden mijn bios ook moeten resetten, nu wil ik weer beginnen met games maar is mijn fps te laag om fatsoenlijk te kunnen spelen. Misschien dat een instelling in de bios de oorzaak is? Ik zou alleen niet weten welke het kan zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 125018 op 18-12-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Anoniem: 125018 schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:52:
Met een lagere resolutie bij America's Army heb ik wel wat meer fps maar niet heel veel meer. (van 10 fps naar 20 ofzo).
Van 10 naar 20fps is een verdubbeling.

Zet Antialiasing, anisotropic filtering, vertical synchronisation,... af en grafische kwaliteit op high performance ipv quality ofzoiets.

Dus voldoende processorkracht voor America's Army, maar een ander game zal andere eisen stellen aan processorkracht, test dat eens.

En doe de grote kuis, virussen, spyware en andere ongedierte overboord smijten. Netwerkkabel eruit, huidige (mogelijk al besmette) antivirus deïnstalleren, grisoft AVG erop, updaten en scannen. Grisoft AVG belast je computer minder dan andere antivirus. Huidige antispywaretools deïnstalleren, verse Ad-aware en Spybot search & destroy afhalen, manuele die-hard-instellingen, updaten en scannen. Noteer de padden naar hardnekkige beestjes, soms is het nodig om harde middelen te gebruiken om die dingen eraf te krijgen.

sfc /scannow in de uitvoeren om de systeembestanden met de installatiecd te controleren en indien nodig te vervangen. Service Pack erover installeren, WinSockFix draaien,...
Ik kan me nog herinneren dat toen ik mijn huidige systeem pas in elkaar had gezet (1 jaar geleden) Ik America's Army voluit kon spelen met alle settings open. Heb afgelopen half jaar niet veel meer gegamed en heb door omstandigheden mijn bios ook moeten resetten, nu wil ik weer beginnen met games maar is mijn fps te laag om fatsoenlijk te kunnen spelen. Misschien dat een instelling in de bios de oorzaak is? Ik zou alleen niet weten welke het kan zijn.
Controleer dat de ram op volle kracht draait en uiteraard ook de andere instellingen.

Multiplay-games staan niet stil, hun systeemeisen evolueren met elke patch. Wie denkt dat de CS 1.6 nog goed op P2 450MHz met een Riva TNT2 draait, zit grondig verkeerd. Dat draait zelfs niet op een Athlon 800MHz met GeForce 4 Ti 4400, de processor eisen zijn omhoog gejaagd. Een Athlon 1300MHz trekt het wel.

[ Voor 30% gewijzigd door rapture op 18-12-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:58
wqeetje wat het nadeel is van overclocken dat je het niet opslaat in de kaart zelf maar dat het sofftwarematig is.of kan dat ook echt opgeslagen worden?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

SPEEDDRAGON schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:19:
wqeetje wat het nadeel is van overclocken dat je het niet opslaat in de kaart zelf maar dat het sofftwarematig is.of kan dat ook echt opgeslagen worden?
Softwarematig overklokken gebeurt door tooltjes zoals RivaTuner en je kan die overklokinstellingen opslaan in het tooltje. Iedere keer dat je computer opstart wordt het tooltje ingeladen en de overklok wordt automatisch ingesteld.

Als je het echt in de kaart opslaat, dan heb je die tooltjes niet nodig. Dan kan je zo'n overgeklokte kaart aan elke "leek" (die niet weet hoe je met overkloktooltjes) verkopen,

[ Voor 9% gewijzigd door rapture op 18-12-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rapture schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:08:
Van 10 naar 20fps is een verdubbeling.

Zet Antialiasing, anisotropic filtering, vertical synchronisation,... af en grafische kwaliteit op high performance ipv quality ofzoiets.
Done, helpt niks
Dus voldoende processorkracht voor America's Army, maar een ander game zal andere eisen stellen aan processorkracht, test dat eens.

En doe de grote kuis, virussen, spyware en andere ongedierte overboord smijten. Netwerkkabel eruit, huidige (mogelijk al besmette) antivirus deïnstalleren, grisoft AVG erop, updaten en scannen. Grisoft AVG belast je computer minder dan andere antivirus. Huidige antispywaretools deïnstalleren, verse Ad-aware en Spybot search & destroy afhalen, manuele die-hard-instellingen, updaten en scannen. Noteer de padden naar hardnekkige beestjes, soms is het nodig om harde middelen te gebruiken om die dingen eraf te krijgen.

sfc /scannow in de uitvoeren om de systeembestanden met de installatiecd te controleren en indien nodig te vervangen. Service Pack erover installeren, WinSockFix draaien,...
Virussen, spyware e.d. heb ik niet weet ik zeker. Heb zelfs 2x geformatteerd gehad.
Controleer dat de ram op volle kracht draait en uiteraard ook de andere instellingen.
Hoe controleer ik dat? (noob alert :+)
Multiplay-games staan niet stil, hun systeemeisen evolueren met elke patch. Wie denkt dat de CS 1.6 nog goed op P2 450MHz met een Riva TNT2 draait, is grondig verkeerd. Dat draait zelfs niet op een Athlon 800MHz met GeForce 4 Ti 4400, de processor eisen zijn omhoog gejaagd. Een Athlon 1300MHz trekt het wel.
Ja maar dan nog voldoe ik ruim aan de systeem eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Laatst online: 02-07 12:19
Waarschijnlijk allang gedaan maar.......heb je al eens de nieuwste drivers van je moederbord geinstalleerd? AGP drivers en dergelijke.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Anoniem: 125018 schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:22:
Hoe controleer ik dat? (noob alert :+)

Ja maar dan nog voldoe ik ruim aan de systeem eisen.
Ik vrees dat je dan in de bios moet rondwandelen, foto's trekken van je scherm en posten.

Als je computer aan de systeemeisen voldoet, dan kan het net de titel "America's Army" tonen, dus niet bruikbaar. Men doet dit om iedereen te overtuigen om de gamedoos te kopen, achteraf zullen de klanten ontdekken dat hun computer toch te traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nieuwste BIOS?
Nieuwste videokaartdrivers? (oude goed verwijderd?)
Nieuwste chipsetdrivers?
Nieuwste geluidslaartdrivers?
Windows Update doorgegaan?

Over dat 25FPS gezeur.. Je ziet alleen geen verschil als motionblur gebruikt word. Theoretisch zou je bij 60FPS geen verschil meer moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Laatst online: 02-07 12:19
Het is een gratis spel en ik speelde het zelfs met een GF3 (toen het net uit was), inmiddels heb je wel wat beters nodig maar een 6800LE is RUIM voldoende. Je moet met jouw systeem het spel vloeiend kunnen draaien.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Idd, die 3dmark2001SE score is te laag, maar deze versie van 3dmark is eigenlijk al wat te oud. Probeer daarom eens 3dmark03 of 05 en post die scores eens. Daar kunnen we nog net iets meer mee.

Verder zou je nog kunnen proberen:
- Chipset drivers opnieuw installeren (ook AGP!)
- Trek je Audigy2 eens uit zijn PCI-slot >:).

Soms zorgt een Audigy2 voor slechte performance. Dit wordt daarna meestal verholpen door de drivers opnieuw te installeren of een andere versie van die drivers te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

mach2 schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:32:
Het is een gratis spel en ik speelde het zelfs met een GF3 (toen het net uit was), inmiddels heb je wel wat beters nodig maar een 6800LE is RUIM voldoende. Je moet met jouw systeem het spel vloeiend kunnen draaien.
Ik weet het, ik had de spel eens uitgeprobeerd. Het ging over het algemene principe van systeemeisen opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
TS, is je HD een IDE of SATA? In het eerste geval, kijk eens of hij dan nog UDMA133 loopt in je apparaatbeheer.
Misschien is ie teruggesprongen naar ''PIO Only'', daar wordt je performance ook niet echter beter van.
Sterker nog, wordt ruim gehalveerd.
Zit het +12v stekkertje van je graka er nog goed in?

Edit: Je 3D Mark score is trouwens ook dramatisch slecht. Denk dat er meer aan de hand is.

Ik haal met onderstaand systeem 18.500 +/-, en jouw kaart is rapper dan de mijne. Er gaat dus iets goed mis ergens.

[ Voor 33% gewijzigd door Banshee op 18-12-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Banshee schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:39:
TS, is je HD een IDE of SATA? In het eerste geval, kijk eens of hij dan nog UDMA133 loopt in je apparaatbeheer.
Misschien is ie teruggesprongen naar ''PIO Only'', daar wordt je performance ook niet echter beter van.
Sterker nog, wordt ruim gehalveerd.
Zit het +12v stekkertje van je graka er nog goed in?

Edit: Je 3D Mark score is trouwens ook dramatisch slecht. Denk dat er meer aan de hand is.
Ik heb een IDE HDD.

In het apparaatbeheer staat 'ie op ultra DMA mode.

Stekkertjes ben ik nagelopen en zitten allemaal muurvast :)

Ben nu 3dmark2005 aan het downloaden, vrees nu al.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-07 17:26

Krizzie

Progressive Music \o/

Anoniem: 125018 schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:58:
[...]

Nee Day of Defeat: Source heeft nooit soepel gelopen die heb ik pas geleden gekocht. Maar spellen zoals America's Army liepen voorheen wel soepel met een hoge fps. Ik voldoe ook ruim aan de systeemeisen van AA en DoD:S dus ze zouden soepel moeten lopen alleen doen ze dat niet :(

Heb trouwens even 3DMark2001 SE gedraaid en haal daar 9792 punten, is dit erg laag of hoog voor mijn systeem?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Voor 3dMark 2003 zijn dat normale score's voor een 6800LE :) Voor 2001 moet je toch minstens tegen de 16000 moeten scoren.

Staat je kaart op AGP 8X/ PCI-E 16X en niet op 1x oid waardoor de kaart zwaar tegen gehouden wordt.

Heb je de voedingskabel van de kaart aangesloten? (molex kabeltje)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb je de voedingskabel van de kaart aangesloten? (molex kabeltje)
Yup :) Kaart staat op AGP 8x.

Is mijn agp aperture size btw wel voldoende? 128 mb of moet dat 256 oid zijn?

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 125018 op 18-12-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Kijk met Everest eens of de snelheden van je kaart wel kloppen.
Ik weet niet of je wel eens rivatuner oid installed hebt, maar dat wil soms wel eens misgaan.

Vind dit wel een beetje vaag. Alles (waarschijnlijk) staat goed, maar toch brakke performance :?

Everest vind je hier: http://www.zdnet.de/downloads/prg/1/x/de011X-wc.html

Edit: 128 of 256 aperture size maakt in de praktijk niet zoveel uit. Ik zou de helft van je ram pakken, maar niet meer dan 256 ( kan meestal ook niet) <-- klinkt ook lekker logisch, maar dat staat in de meeste how to's op Inet.

[ Voor 41% gewijzigd door Banshee op 18-12-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoF
  • Laatst online: 04-07 16:55
Na het controleren van voorgaande tips (molex-stekkertje in kaart; drivers mobo + grafische kaart geinstalleerd) kijk dan voor de gein s bij Start -> Run/Opstarten -> "dxdiag"

Tabje "Display", en check eens of er 3x 'enabled' staat.. Mocht bv de onderste 'grijs' zijn verklaart dat al een hoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107941

rapture schreef op zondag 18 december 2005 @ 02:11:
[...]
Het heeft niks met "kunnen zien" te maken.

Als je ff 180° draait in 1 seconde (dat is traag voor pro-gamers), dan wordt er bij 25fps om de 7,2° een beeldje getekend, bij 60fps om de 3° een beeldje getekend en bij 100fps om 1,8°. Bij te weinig beelden vliegt je muiscursor continue met schokjes over de vijand, terwijl bij hoge fps de muiscursor heel fijntjes precies beweegt zodat het perfect op de borst/kop van de vijand kan mikken.

Dus met hoge fps kan je verfijnt mikken ipv met schokjes continue beetje te ver naar links of te ver naar rechts mikken.

30 fps in combat is echt minimaal, 60fps is combat is aangenaam en 100fps is lekker goed. Met in combat bedoel ik metingen wanneer de map volledig ontploft, 64 of zelfs nog meer spelers overspoelen de map, wanneer het artilleriegranaten regent, smoke-granaten,... Dus zeker niet op je spawnpoint naar ee muurtje kijken en fps noteren.
dat heeft ook nog te maken met wat voor muis je het doet jah met mijn 1600dpi muis gaat dat sneller dan met een goedkoop microsoft muisje dus dat zegt nogsteeds niet dat het door het spel komt dan je 180 graden draait in 1 seconde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:42
rapture schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 18:21:
GeForce 6800LE is vergelijkbaar met een GeForce 6600, GeForce 6800 is default ietsje trager dan een GeForce 6600GT (en is 2x sneller dan een GeForce 6600).

Je kan pipelines van je GeForce 6800LE proberen te unlocken in de hoop dat je die kaart kan modden tot een GeForce 6800 (2x zo snel).
Een 6800LE is standaard een beetje langzamer dan een 6600GT maar zeker niet van het niveau 6600. De normale 6800 "vanilla" is sneller dan de 6600GT en de 6800GT, GS en Ultra spreken voor zich.

Maar het klopt dat je met unlocken en overklokken heel wat winst uit je 6800LE kunt halen, de mijne draait als een GT hier maar dan met 128 MB DDR1 geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56386

Het kan aan de voeding liggen dat hij automatisch je videokaart underklokt omdat je voeding te weinig power levert aan je video kaart. Dit probleem had ik ook met mijn auto voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

kijk eens met riva tuner of de kaart uberhaupt wel uit 2dmodus springt. Als de kaart geen 3dwerk hoeft te doen klokt deze zichzelf namelijk ver omlaag. En anders zet hem eens op force 3dmode dus dat je altijd 3dmodus draait en probeer dan nog eens.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Draai eerst een syteem benchmark, zoals sisoft sandra. Post je resultaten van je bus snelheden etc hier. Daar hebben we heel wat meer aan dan een 3d benchmark op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Er valt me trouwens wat op bij de resultaten van 3dmark die je net gaf.

De framerates zijn redelijk ( wel wat laag, maar dat komt later wel), echter zodra je high settings doet, stort je kaart helemaal in. +/- 39 fps.
Dit is gewoon veel te laag voor het systeem waar je het mee runt, en daardoor verdenk ik toch dat je voeding het benodigde amperage niet kan leveren.

Wat voor voeding heb je? Kan je de specs even neerzetten, dus de amperages op alle rails die op de sticker aan de zijkant staan?

Edit:
Ik heb net je score vergeleken met andere die vermeld staan, ergens halverwege, dus zonder oc e.d.
En daar valt gewoon op dat je ruim minder dan de helft van de normale score haalt.

Edit2: Je vertex shader liep bij jouw 76.9. Normaal is ongeveer 225.4fps.
Het zou ook nog kunnen dat op je kaart iets niet goed zit met de vertex shaders. M.A.W. er staan meer pipelines dicht ( wat bij de LE zo hoort) dan de bedoeling is.

Edit3: Wat zijn de temperaturen in je kast, P4's met 1mb cache worden soms wat warm, maar bij +/- 75c klokt ie zichzelf terug. Dit zou bij jou ook het geval kunnen zijn.
Post gelijk eens wat waardes waar we je voeding kunnen zien draaien, en waar je systeem temperaturen zichtbaar zijn, dan komen we al een stuk verder denk ik.

[ Voor 48% gewijzigd door Banshee op 18-12-2005 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SnoF schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:07:
Na het controleren van voorgaande tips (molex-stekkertje in kaart; drivers mobo + grafische kaart geinstalleerd) kijk dan voor de gein s bij Start -> Run/Opstarten -> "dxdiag"

Tabje "Display", en check eens of er 3x 'enabled' staat.. Mocht bv de onderste 'grijs' zijn verklaart dat al een hoop..
Staan alle 3 aan.
Mishmash schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:31:
Draai eerst een syteem benchmark, zoals sisoft sandra. Post je resultaten van je bus snelheden etc hier. Daar hebben we heel wat meer aan dan een 3d benchmark op dit moment
Hoe werkt dat programma precies?
Banshee schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:54:
Er valt me trouwens wat op bij de resultaten van 3dmark die je net gaf.

De framerates zijn redelijk ( wel wat laag, maar dat komt later wel), echter zodra je high settings doet, stort je kaart helemaal in. +/- 39 fps.
Dit is gewoon veel te laag voor het systeem waar je het mee runt, en daardoor verdenk ik toch dat je voeding het benodigde amperage niet kan leveren.

Wat voor voeding heb je? Kan je de specs even neerzetten, dus de amperages op alle rails die op de sticker aan de zijkant staan?

Edit:
Ik heb net je score vergeleken met andere die vermeld staan, ergens halverwege, dus zonder oc e.d.
En daar valt gewoon op dat je ruim minder dan de helft van de normale score haalt.

Edit2: Je vertex shader liep bij jouw 76.9. Normaal is ongeveer 225.4fps.
Het zou ook nog kunnen dat op je kaart iets niet goed zit met de vertex shaders. M.A.W. er staan meer pipelines dicht ( wat bij de LE zo hoort) dan de bedoeling is.

Edit3: Wat zijn de temperaturen in je kast, P4's met 1mb cache worden soms wat warm, maar bij +/- 75c klokt ie zichzelf terug. Dit zou bij jou ook het geval kunnen zijn.
Post gelijk eens wat waardes waar we je voeding kunnen zien draaien, en waar je systeem temperaturen zichtbaar zijn, dan komen we al een stuk verder denk ik.
Merk en type nummer weet ik zo niet uit het hoofd, op de website waar ik 'm heb gekocht staat ATX Voeding 300 Watt Powermaster (€30)

En met de temperatuur, bedoel je gewoon de temperatuur die ik in de bios kan vinden?
Banshee schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:56:
Kijk met Everest eens of de snelheden van je kaart wel kloppen.
Ik weet niet of je wel eens rivatuner oid installed hebt, maar dat wil soms wel eens misgaan.

Vind dit wel een beetje vaag. Alles (waarschijnlijk) staat goed, maar toch brakke performance :?

Everest vind je hier: http://www.zdnet.de/downloads/prg/1/x/de011X-wc.html

Edit: 128 of 256 aperture size maakt in de praktijk niet zoveel uit. Ik zou de helft van je ram pakken, maar niet meer dan 256 ( kan meestal ook niet) <-- klinkt ook lekker logisch, maar dat staat in de meeste how to's op Inet.
Heb dat programma nu gedownload maar hoe ga ik dan na als alles klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor degene die trouwens nog geïnteresseerd zijn in mijn 3DMark'05 resultaat, was net een diavoorstelling :P

Afbeeldingslocatie: http://img335.imageshack.us/img335/6862/3dmark20055in.jpg
Pagina: 1