Gister heb ik hals over kop een kleurenlaser aangeschaft. Ik wilde al langer een laserprinter kopen maar twijfelde nog. De man van de printshop had toevallig nog een laser staan, tweede hands. De laser stond voorheen altijd onder de balie voor facatures maar omdat hij een lange warming-up-tijd heeft is hij vervangen. In de winkel moet je nou eenmaal snel het printje klaar kunnen hebben. Het gaat om een Minolta Magicolor 2300DL en de verkoper vertelde me dat ik hem moest 'schoonmaken van binnen'. Hij vroeg er 100,- voor. Ik heb geen verstand van laserprinters dus ik geloofde z'n verhaal maar ik betwijfel achteraf of hij de waarheid sprak. Het is een Officiele winkel dus enige professionaliteit kan je wel verwachten.
Toen ik hem aangesloten had draaide ik een testpagina en het bleek dat hij alleen blauw printte.
Het vreemde vond ik dat de printer niet aangeeft dat de cartridges leeg zijn, de volgende standen worden namelijk aangegeven:
Black Toner 44%
Cyan Toner 30%
Magenta Toner 42%
Yellow Toner 50%
Drum Unit 48%
Ik heb dus vervolgens op advies van de verkoper alles schoongemaakt volgens de handleiding, een aantal rollen en de laser-cover. Nog steeds alleen blauw. Ik heb vervolgens de cartridges eruit gehaald en daar zat lichtelijk wat toner op. Is dat normaal? Ik heb de cartridges even voorzichtig schoongespoten met de luchtspuit en weer teruggeplaatst. Hierna gaf hij aan dat geel leeg was
. Ik heb alle cartridges er weer uitgehaald en flink geschud, daarna gaf hij weer 50% aan.
Ik heb even een aantal testpagina's geprint:

Ze kwamen er als volgt uit en ben niet tevreden over het resultaat:

Zwart print hij goed.
Wat moet ik doen? De printer terugbrengen? Toner vervangen (kost een vermogen)? Is dit een miskoop of is 100,- geen slechte prijs?
Toen ik hem aangesloten had draaide ik een testpagina en het bleek dat hij alleen blauw printte.
Het vreemde vond ik dat de printer niet aangeeft dat de cartridges leeg zijn, de volgende standen worden namelijk aangegeven:
Black Toner 44%
Cyan Toner 30%
Magenta Toner 42%
Yellow Toner 50%
Drum Unit 48%
Ik heb dus vervolgens op advies van de verkoper alles schoongemaakt volgens de handleiding, een aantal rollen en de laser-cover. Nog steeds alleen blauw. Ik heb vervolgens de cartridges eruit gehaald en daar zat lichtelijk wat toner op. Is dat normaal? Ik heb de cartridges even voorzichtig schoongespoten met de luchtspuit en weer teruggeplaatst. Hierna gaf hij aan dat geel leeg was
Ik heb even een aantal testpagina's geprint:

Ze kwamen er als volgt uit en ben niet tevreden over het resultaat:

Zwart print hij goed.
Wat moet ik doen? De printer terugbrengen? Toner vervangen (kost een vermogen)? Is dit een miskoop of is 100,- geen slechte prijs?
[ Voor 6% gewijzigd door Josh op 17-12-2005 15:47 ]