Ik heb het volgende probleem. Mijn ouders hebben ISDN met ADSL een aantal jaar geleden getest in een pilot van KPN. Toendertijd hebben ze ADSL Advanced van Planet Internet aangeschaft (was toen nog 1024/256), wat tevens is aangelegd door een monteur van KPN (tja pilot...). Inmiddels is deze connectie zoals iedereen weet een aantal keer omhoog gegaan en wordt t maximale uit de lijn getrokken. Echter heb ik dit weekend alles voor m'n ouders zitten na checken en nu blijkt het dat ten eerst het NT1 kastje van de ISDN vóór de ADSL Splitter zit (volgens mij hoort deze er toch achter). Tevens is de noise margin van de downstream 5.9
.. En de data rate komt niet boven de 5750 uit (terwijl we nu zoiezo 8000 zouden moeten hebben toch? (Zonder update wel te verstaan)).
Verder is de output power van de modem ook niet geruststellend namelijk 19.4. We zitten ongeveer 1.2 km van de centrale af dus het lijkt mij sterk dat dit het maximale is wat uit de lijn kan komen. Ik zelf denk dat het aan het NT1 kastje ligt. Maar aangezien dit vrij lastig is aan te sluiten (hebben nog een oud S2 kastje) wil ik dit eerst zeker weten alvorens ik alles ga aanpassen. Verder heb ik de ADSL modem ook al direct aan het NT1 kastje aangesloten (dus zonder splitter). Jammer genoeg gaf dit geen lagere noise margin.
Verder is de output power van de modem ook niet geruststellend namelijk 19.4. We zitten ongeveer 1.2 km van de centrale af dus het lijkt mij sterk dat dit het maximale is wat uit de lijn kan komen. Ik zelf denk dat het aan het NT1 kastje ligt. Maar aangezien dit vrij lastig is aan te sluiten (hebben nog een oud S2 kastje) wil ik dit eerst zeker weten alvorens ik alles ga aanpassen. Verder heb ik de ADSL modem ook al direct aan het NT1 kastje aangesloten (dus zonder splitter). Jammer genoeg gaf dit geen lagere noise margin.