[RADEON 8500]dood, maar nog wel 2d beeld. driver aanwezig?

Pagina: 1
Acties:

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 09:23
Helaas mijn meest problematische kaart heeft het na 3 jaar hoesten proesten dan toch eindelijk begeven. Denk ik dan... (20 verschillende drivers geprobeerd en bij allemaal kan ik me pc niet opstarten zonder een blauw scherm met ATI2DVAG loops krijg enzo.
Maar goed. dat ter zijde. Hij start wel op als ik de drivers helemaal weg haal!
Mijn conclusiwe was dus dat het 2d gedeelte nog niet helemaal naar de gedver was en dus nog prima kon worden gebruikt voor de PC van mijn moeder. :)
Alleen zonder drivers gaat dat scrollen zo langzaam! En ook het spelen van oude 2d spellen (bijv fallout) gaat niet zonder rare glitches.
Nu is mijn vraag: is er gaan standaard svga drivertje die 2d direct x games aan kan en het scrollen in windows wat plezieriger maakt zonder dat ik mijn 3d gedeelte van mijn kaart moet aansturen waardoor hij onherroeppelijk crasht!?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-08 02:24
Volgens mij heeft dit niets te zien met 3D, installeer tog es die drivers,en probeer je kaart zover mogelik te underclocken. Ben je trouwens zker dat het niet aan de temperatuur ligt??

http://specs.tweak.to/16567

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 16:17
Kijk eens of je fan nog draait?

• Penetrator
skelleniels schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:44:
Volgens mij heeft dit niets te zien met 3D, installeer tog es die drivers,en probeer je kaart zover mogelik te underclocken. Ben je trouwens zker dat het niet aan de temperatuur ligt??
hoe kan het nou aan de temp liggen, als de kaart nooit vast loopt als ik hem zonder drivers opstart?

• Penetrator
die draait nog!

Het rare is wel.

Eerst zat er nog een Geforce 3 ti200 in. Die heb ik toen verwisselt voor de Radeon 8500. Alle drivers weg gehaalt met driver cleaner. Toen de nieuwste ATI catalyst geinstalleerd. Vanaf toen wou hij niet meer opstarten met de ATI drivers.
Toen ik beidde drivers er nog op had staan. Deed de kaart het wel nog een beetje (beeldscherm ging snel aan en uit, veel VPU recover errors). vandaar dat ik de oude NVIDIAS weg heb gehaald

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-08 21:34

Bever!

3

reinstall gewoon de driver helemaal opnieuw..
nvidia en ati tegelijk draaien, en daarna een nvidia verwijderen is vragenom problemen..

• Penetrator
Bever! schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 16:13:
reinstall gewoon de driver helemaal opnieuw..
nvidia en ati tegelijk draaien, en daarna een nvidia verwijderen is vragenom problemen..
Dat heb ik dus al gedaan

Het enige wat ik eigenlijk wil is een snellere standaard vga driver waarmee ik gewoon 2d apps kan draaien

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:40
Heb je na die volledige reinstall nog eens geprobeerd met de drivers? Misschien eens oude drivers proberen. Ik had ook ooit zo'n vage GeForce2 kaart die het boven een bepaalde driversversie gewoon niet meer wou doen. Vanalles geprobeerd maar boven die bepaalde versie werkte het gewoon niet. Ik heb het nooit begrepen :P
Pagina: 1