[XP] Computer start niet op na installatie nforce 4-chipset

Pagina: 1
Acties:

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Ik zou dit topic ip. bijna overal kunnen plaatsen, maar dit lijkt me de beste plek.

Ik heb een computer gebouwd met een asus k8n4-e moederboard, en een diamondmax 10 160 gb sata schijf (met athlon 64 3200+).
Ik kreeg het met die schijf toen niet aan de praat, schijf omgewisseld, en ik kon windows wel installeren. Als ik nu de chipset drivers installeer en ik start de computer opnieuw op dan valt hij tijdens het laden van windows de hele tijd uit.
Ik heb het geformatteerd en weer opnieuw geinstalleerd.
Bij de comp.winkel hebben ze geadviseerd om pin 11 van de voeding van de harde schijf te aarden (om de incompatibiliteit tussen maxtor en nvidia op te heffen). Dit heb ik ook gedaan, maar de problemen blijven.
Hij is nu met een memtest bezig, maar deze heeft ook nog niets kunnen vinden.
Ik heb ook geprobeerd in veilige modus op te starten, maar dan valt hij ook gewoon weer weg. Zou er dan nog een ander onderdeel kapot zijn?
Zonder chipset driver loopt windows gewoon.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bij Diamondmax 10 schijven met oude firmware konden er problemen ontstaan als je een Nforce 4 chipset had. Ik weet niet of dit bij jou het geval is, maar je zou er ns naar kunnen kijken.

• Felixje
Hij is op 25 nov. 2005 gebouwd.
Ik heb het ook nog een ide schijf liggen (western digital), zou het zinnig zijn eens te proberen wat hiermee gebeurt als ik chipsetdrivers installeer?

[ Voor 72% gewijzigd door Felixje op 17-12-2005 15:09 ]

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:11
Zeker de IDE-drivers geïnstalleerd en/of Active Armor en/of de netwerksuite. Ga in veilige modus en verwijder deze drie.

• RoD
  • Niet online

RoD

Misschien dat de schijf zelf al een tijd terug gefabriceerd is?
Wanneer het om Maxtor DM10 schijven gaat die zijn gefabriceerd vóór fabruari à half februari dit jaar, dan zal men compatibiliteitsproblemen ondervinden.

• Felixje
The__Virus schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:08:
Zeker de IDE-drivers geïnstalleerd en/of Active Armor en/of de netwerksuite. Ga in veilige modus en verwijder deze drie.
IDE drivers wel geinstalleerd, maar dit kan toch geen kwaad?
En veilige modus werkt niet. Als je er zeker van bent dat dit het probleem is, wil je dat dan posten, dan installeer ik windows weer opnieuw.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• RoD
  • Niet online

RoD

Felixje schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:08:
Ik heb het ook nog een ide schijf liggen (western digital), zou het zinnig zijn eens te proberen wat hiermee gebeurt als ik chipsetdrivers installeer?
Natuurlijk, dat kun je altijd even testen :)

• Felixje
RoD schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:10:
[...]

Natuurlijk, dat kun je altijd even testen :)
Ik probeer eerst zonder de ide drivers, daarna zal ik dit testen (als het niet werkt natuurlijk)

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Felixje
Bedankt allemaal, het waren toch de ide drivers. Ik dacht dat het geen kwaad kan om die te installeren omdat ik wel ide cdrom heb.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Felixje
Ik heb nog steeds afentoe problemen. Met het opstraten van windows komt er soms een foutmelding. Nu weet ik niet hoe nieuw mijn firmware is. Het is BACE1G20, maar hoe moet je dit tellen? Daar kom ik maar niet achter.

Hij is van 25 november 2005.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van Windows hebben we het over? Dan zet ik dat per de Windows Operating Systems - Policy nog even in de titel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Felixje
sanfranjake schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:51:
Welke versie van Windows hebben we het over? Dan zet ik dat per de Windows Operating Systems - Policy nog even in de titel :)
XP

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Felixje
Felixje schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:16:
Ik heb nog steeds afentoe problemen. Met het opstraten van windows komt er soms een foutmelding. Nu weet ik niet hoe nieuw mijn firmware is. Het is BACE1G20, maar hoe moet je dit tellen? Daar kom ik maar niet achter.

Hij is van 25 november 2005.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit soort hardware vragen ga je in Windows Operating Systems niet beantwoord krijgen ben ik bang - daar is hier gewoon niet genoeg kennis voor wat betreft firmware versies van harddisks ;)

Windows Operating Systems >> Opslagmedia & I/O Controllers

• Felixje
elevator schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:34:
Dit soort hardware vragen ga je in Windows Operating Systems niet beantwoord krijgen ben ik bang - daar is hier gewoon niet genoeg kennis voor wat betreft firmware versies van harddisks ;)

Windows Operating Systems >> Opslagmedia & I/O Controllers
Ja, het probleem is ook een beetje verplaatst.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Verwijderd

25 november is meer als nieuw genoeg voor de firmware.
Je kunt altijd op de maxtor site de laatste firmware halen en deze erop zetten, dan ben je 100% zeker dat ie nieuw genoeg is.

Maar wat voor problemen heb je nog precies?
"een foutmelding" helpt weinig in deze.

• Felixje
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 12:14:
25 november is meer als nieuw genoeg voor de firmware.
Je kunt altijd op de maxtor site de laatste firmware halen en deze erop zetten, dan ben je 100% zeker dat ie nieuw genoeg is.

Maar wat voor problemen heb je nog precies?
"een foutmelding" helpt weinig in deze.
Ik heb de computer niet hier, maar het is iets dat er een bestand in de windows map is beschadigd. Dat had ik ook na formatteren weer, en als je reset doet hij het weer gewoon.

Er is ook een probleem met norton, hij kan de updates niet installeren, en geeft als foutmelding dat er bestanden van norton zijn beschadigd.

En cd-roms starten niet automatisch op. De ene keer kan je er nog wel bijkomen via deze computer, maar soms werkt dit ook niet. Je ziet ook vaak de titel van de cd-rom niet.

Ik vind het zo raar dat al deze problemen op een systeem zitten, en het ook problemen zijn die ik op andere systemen nooit heb meegemaakt. Zou er dan misschien nog iets anders kapot zijn?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:11
Felixje schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:10:
[...]

IDE drivers wel geinstalleerd, maar dit kan toch geen kwaad?
En veilige modus werkt niet. Als je er zeker van bent dat dit het probleem is, wil je dat dan posten, dan installeer ik windows weer opnieuw.
Je hebt Windows gewoon kunnen installeren en hij heeft het gewoon gedaan, dus het is niet de hardeschijf. Het zal dus je IDE-driver zijn, daar ben ik wel zeker van :). Als je niet in Veilige Modus kunt komen, kun je proberen om terug te gaan naar laatst werkende configuratie (staat als het goed is ook in dat lijstje bij F8). Als dat niet werkt, ben ik bang dat er niets anders opzit dan een verse installatie.

P.s. sorry voor de late reactie ;).

• Felixje
The__Virus schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:59:
[...]

Je hebt Windows gewoon kunnen installeren en hij heeft het gewoon gedaan, dus het is niet de hardeschijf. Het zal dus je IDE-driver zijn, daar ben ik wel zeker van :). Als je niet in Veilige Modus kunt komen, kun je proberen om terug te gaan naar laatst werkende configuratie (staat als het goed is ook in dat lijstje bij F8). Als dat niet werkt, ben ik bang dat er niets anders opzit dan een verse installatie.

P.s. sorry voor de late reactie ;).
Ik heb al opnieuw geinstalleerd. Het werkt nou ook, maar ik heb nog wel de bovenstaande problemen.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Pagina: 1