Logo op de frontpage vervangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik dacht dat het wel eens tijd werd om dat logo (van een socket 478 of 754 ofzo...in ieder geval oud genoeg) te vervangen door een 939 of een (A)M2 of F als daar al foto's van zijn...

Wat vinden jullie ervan?
Ik vind het zo saai worden elke dag dat zelfde plaatje...

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Volgens mij is het een S370, en ik zie eigenlijk niet waarom het vervangen moet worden. Het is herkenbaar genoeg en niemand gaat er op zitten letten of de afbeelding verouderd zou kunnen zijn.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik geef je in plaats van een ander logo een andere topictitel, is dat ook goed? ;)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 12:36
Ach... het merendeel let er niet op, of kan het wel waarderen.
Toch een beetje old school hé ;)

edit:
maar wacht eens ff, das helemaal geen S370 :) maar geloof een dual xeon socket

[ Voor 34% gewijzigd door Roberto op 17-12-2005 14:20 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:14

Cyphax

Moderator LNX
Roberto schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:17:
Ach... het merendeel let er niet op, of kan het wel waarderen.
Toch een beetje old school hé ;)

edit:
maar wacht eens ff, das helemaal geen S370 :) maar geloof een dual xeon socket
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/if/1/socket.jpg
Lijkt er wel op ja :)
Overigens zou ik 'm niet vervangen. Zo bijzonder veel anders ziet een nieuwere S939 er toch ook niet uit, in de basis zijn ze al jaren hetzelfde zo ongeveer. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:17
Dat is idd een Socket 603. Een echt tweakers socket dus ;) Dat plaatje zit er expres om de tweakers (die dat natuurlijk meteen herkennen) van de n00bs te onderscheiden.

Vooral niet veranderen!

[ Voor 3% gewijzigd door Brent op 17-12-2005 14:27 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cyphax schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:24:
[...]

[afbeelding]
Lijkt er wel op ja :)
Overigens zou ik 'm niet vervangen. Zo bijzonder veel anders ziet een nieuwere S939 er toch ook niet uit, in de basis zijn ze al jaren hetzelfde zo ongeveer. :)
Maar die condensators, die kunnen echt niet meer! :+

• Roberto
Wel joh :P

Staat mooi .. wit met rood... en een beetje zwart.... past precies bij het t.net logo :)

• Saturnus
  • Niet online
Ik dacht dat tweakers wel voor vernieuwing gingen, zeg nou zelf...dat logo maakt de site niet aantrekkelijker dan het al is...
Cyphax schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:24:
Zo bijzonder veel anders ziet een nieuwere S939 er toch ook niet uit, in de basis zijn ze al jaren hetzelfde zo ongeveer. :)
Bijna geen verschil, heb jij eigenlijk ooit een S939 gezien?
Afbeeldingslocatie: http://www.gb.tomshardware.com/NewsImages/2004/0000382/socket_939.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door Saturnus op 17-12-2005 15:02 ]

• Roberto
Tja, zelf kan ik niks aan een 939 socket vinden.
Dan is het 603 socket een stuk mooier (lijkt nog ergens op ipv een grote witte plak :P)

Maargoed, dat is één mening.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik vind dat ie niet vervangen moet worden.

de kleuren passen perfect bij de t.net kleuren, en als je een andere socket neemt moet plaatje dus 'gekleurd' gaan worden of het ziet er niet uit

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:14

Cyphax

Moderator LNX
DJ Sebas schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:44:
Bijna geen verschil, heb jij eigenlijk ooit een S939 gezien?
[afbeelding]
Oooh meer gaatjes, wat een ingrijpende verandering zeg.
Zal wel een kwestie van mening zijn maar dat vind ik nogal meevallen dus. 't is nog steeds zo'n grijs socket met zo'n hendeltje eraan en die gaatjes erin. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
offtopic:
Wordt het niet eens tijd voor Henkie in kerststijl?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
pven schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:57:
offtopic:
Wordt het niet eens tijd voor Henkie in kerststijl?
Daarvoor moet je in LA zijn ;) .

• Saturnus
  • Niet online
Het gaat niet alleen om een nieuwer socket, maar ook om vernieuwing, misschien zullen oude bezoekers vaker terug komen als ze zien dat er eindelijk iets veranderd is...

BasieP en Roberto, als het weer rood moet : Je PIMPT die afbeelding zo in een fotobewerkingsprogramma, dat is het probleem niet.

• feej
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 09:25

feej

giraffemeisje

DJ Sebas schreef op zondag 18 december 2005 @ 13:34:
Het gaat niet alleen om een nieuwer socket, maar ook om vernieuwing, misschien zullen oude bezoekers vaker terug komen als ze zien dat er eindelijk iets veranderd is...

BasieP en Roberto, als het weer rood moet : Je PIMPT die afbeelding zo in een fotobewerkingsprogramma, dat is het probleem niet.
Volgens mij verandert er elke dag iets op de Frontpage waardoor bezoekers terug zouden willen komen: zij het het nieuws, de reviews, de pricewatch, de shopsurvey of wat dan ook. De dynamische content is wat de bezoekers aantrekt tot terugkomen, de statische layout is juist een stukje herkenbaarheid denk ik :).

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

• Saturnus
  • Niet online
fee-tje schreef op zondag 18 december 2005 @ 13:36:
[...]

Volgens mij verandert er elke dag iets op de Frontpage waardoor bezoekers terug zouden willen komen: zij het het nieuws, de reviews, de pricewatch, de shopsurvey of wat dan ook. De dynamische content is wat de bezoekers aantrekt tot terugkomen, de statische layout is juist een stukje herkenbaarheid denk ik :).
Het logo veranderen is een eenmalige vernieuwing die bezoekers weer vrolijk maakt, gewoon niet elk jaar het zelfde...(hoelang staat hij er al?)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
DJ Sebas schreef op zondag 18 december 2005 @ 13:41:
[...]

Het logo veranderen is een eenmalige vernieuwing die bezoekers weer vrolijk maakt, gewoon niet elk jaar het zelfde...(hoelang staat hij er al?)
Word jij opeens vrolijk als je ziet dat het plaatje van een dual Xeon socket veranderd is in een plaatje van een socket 939? 8)7
Beetje vergezocht dus :P

[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 18-12-2005 13:44 ]

• Saturnus
  • Niet online
Metal schreef op zondag 18 december 2005 @ 13:43:
[...]

Word jij opeens vrolijk als je ziet dat het plaatje van een dual Xeon socket veranderd is in een plaatje van een socket 939? 8)7
Ja, het is anders dus vernieuwend dus aantrekkelijker (voor een tijdje)

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:19

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

De herkenbaar van het huidige logo moet, mijns inziens, voorrang krijgen boven het aanpassen van het logo naar de nieuwste socket. Nu socket 939, over een aantal maanden de AM2, het jaar daarop socket F, zo blijven we natuurlijk aan de gang en gaat de herkenbaarheid van de Frontpage verloren.

• Saturnus
  • Niet online
Longbeard schreef op zondag 18 december 2005 @ 13:55:
De herkenbaar van het huidige logo moet, mijns inziens, voorrang krijgen boven het aanpassen van het logo naar de nieuwste socket. Nu socket 939, over een aantal maanden de AM2, het jaar daarop socket F, zo blijven we natuurlijk aan de gang en gaat de herkenbaarheid van de Frontpage verloren.
Ik denk dat het veranderen van het logo NOOIT negatief kan uitpakken...kan er geen poll over komen?
Als daaruit blijkt dat het meest gestemd word voor 'het behoud van het oude' is het opgelost, en heb ik er ook geen problemen meer mee.

• feej
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 09:25

feej

giraffemeisje

DJ Sebas schreef op zondag 18 december 2005 @ 13:58:
[...]

Ik denk dat het veranderen van het logo NOOIT negatief kan uitpakken...kan er geen poll over komen?
Ik denk dat de factor "herkenbaarheid", zeg maar dat waar het logo voor bedoeld is, met die uitspraak ontzettend onderschat.

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

• Robin
  • Niet online
[...]

Als daaruit blijkt dat het meest gestemd word voor 'het behoud van het oude' is het opgelost, en heb ik er ook geen problemen meer mee.
Dergelijke beslissingen laat je niet over aan bezoekers, die beslissing ligt bovendien nog altijd bij * Femme die ook de rest van de frontpage heeft ontworpen en voor een groot deel de code voor heeft geschreven. Dat plaatje hoort daar in de hoek en past daar perfect bij de rest van de layout. In de voorgaande versies van de frontpage werd ook nooit het socketplaatje vervangen door een nieuwe, dus waarom een traditie breken door nu opeens dat plaatje te vervangen? Het stoort (bijna) niemand en het is herkenbaar, daar gaat het om. Een nieuw logo kan wel negatief uitpakken, zie maar eens bijvoorbeeld Nieuwe NOS huisstijl waar de menigen uiteen lopen over de nieuwe huisstijl van de NOS. Is het gewenning? Ik denk het niet.

Ergo, ik heb het gevoel dat bij een volgende nieuwe frontpagelayout het socketprentje vervangen gaat worden door een hedendaagse socket. Om daar nu verandering in te brengen is niet echt handig, dan sloop je een stuk van de huidige layout. De MOSFET's zitten op de goeie plek, die tweede socketslot staat daar goed bij.

Verwijderd

[...]

Een logo veranderen is het domste wat je kan doen als je een gevestigd merk bent. Dat doen bedrijven dan ook alleen in hele bijzondere omstandigheden..

• Saturnus
  • Niet online
Robin schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:09:
Een nieuw logo kan wel negatief uitpakken, zie maar eens bijvoorbeeld Nieuwe NOS huisstijl waar de menigen uiteen lopen over de nieuwe huisstijl van de NOS. Is het gewenning? Ik denk het niet.
Dat is ook niet zomaar een verandering, het formaat is anders, en daar is nu veel duidelijker te zien dat het om een wereldbol gaat, MAAR een socket blijft een socket alleen nieuwer is (voor mij (vast ook wel voor meer)) aantrekkelijker.
Robin schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:09:
Ergo, ik heb het gevoel dat bij een volgende nieuwe frontpagelayout het socketprentje vervangen gaat worden door een hedendaagse socket.
Toch nog iets positiefs in deze treat.

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

DJ Sebas schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:16:
[...]
Dat is ook niet zomaar een verandering, het formaat is anders, en daar is nu veel duidelijker te zien dat het om een wereldbol gaat, MAAR een socket blijft een socket alleen nieuwer is (voor mij (vast ook wel voor meer)) aantrekkelijker.

[...]
Toch nog iets positiefs in deze treat.
Ik snap je logica niet zo? Waarom vind je dat vernieuwender persee aantrekkelijker is? Een sterk beeld is juist vaak doordat het lang hetzelfde blijft een stuk aantrekkelijker dan iets wat je steeds vernieuwd. En kom op, waar heb je het over? Een wit blokje ipv een wit blokje met een gaatje in, estetisch zijn beide niet echt ontzettend boeiend.

Maar logo's moet je net NIET vaak vernieuwen, dat haalt de kracht van je logo enorm onderuit. En echt, nieuw == mooi vind ik een erg rare vergelijking :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Saturnus
  • Niet online
DarkX schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:25:
[...]

Ik snap je logica niet zo? Waarom vind je dat vernieuwender persee aantrekkelijker is? Een sterk beeld is juist vaak doordat het lang hetzelfde blijft een stuk aantrekkelijker dan iets wat je steeds vernieuwd. En kom op, waar heb je het over? Een wit blokje ipv een wit blokje met een gaatje in, estetisch zijn beide niet echt ontzettend boeiend.

Maar logo's moet je net NIET vaak vernieuwen, dat haalt de kracht van je logo enorm onderuit. En echt, nieuw == mooi vind ik een erg rare vergelijking :)
We hebben het niet over blokjes...dat weer heel wat anders omdat met een logo te vergelijken.
Ik zie het zo: waarom 'Casemod' je je PC?
Omdat het dan veel leuker is om naar te kijken! En zo denk ik ook over het logo.

• DarkX

DarkX

Ik?

DJ Sebas schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:30:
[...]

We hebben het niet over blokjes...dat weer heel wat anders omdat met een logo te vergelijken.
Ik zie het zo: waarom 'Casemod' je je PC?
Omdat het dan veel leuker is om naar te kijken! En zo denk ik ook over het logo.
Je hebt het over mooi en niet mooi, dus niet over de betekenis ervan. En eerlijk is eerlijk, die sockets zijn niet meer of minder dan blokjes om te zien. En een logo is niet alleen leuk om naar te kijken, het heeft een functie mbt herkenbaarheid e.d. Vodafoon heeft een apostrof als logo, en die gaan niet zomaar een keer over naar een puntcomma of een accent circumflex puur omdat ze het een keertje willen vernieuwen :)

• Saturnus
  • Niet online
Dit logo is er al ZO lang man!!! Een vernieuwing na 7 jaar is toch wel standaard?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

DJ Sebas schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:37:
Dit logo is er al ZO lang man!!! Een vernieuwing na 7 jaar is toch wel standaard?
Dat logo staat er nog geen 7 jaar. :D De oude site staat er ook nog steeds, en dan is dit toch echt wel een verbetering.

Trouwens, hoe vaak is Microsoft van logo gewisseld? Of Windows? Logo's zijn een herkenningspunt, niet iets dat je elk jaar moet veranderen. Het hele idee van een logo is dat het hetzelfde blijft. :X

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Saturnus
  • Niet online
-NMe- schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:39:
[...]

Dat logo staat er nog geen 7 jaar. :D De oude site staat er ook nog steeds, en dan is dit toch echt wel een verbetering.

Trouwens, hoe vaak is Microsoft van logo gewisseld? Of Windows? Logo's zijn een herkenningspunt, niet iets dat je elk jaar moet veranderen. Het hele idee van een logo is dat het hetzelfde blijft. :X
Windows krijgt met elke versie een verbeterd logo mee. Waarom tweakers.net niet per socket?
Of...ten minste om de ander half jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Saturnus op 18-12-2005 14:51 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

DJ Sebas schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:48:
Windows krijgt met elke versie een verbeterd logo mee. Waarom tweakers.net niet per socket?
Of...ten minste om de ander half jaar.
Omdat je dan een stuk herkenning mist, dat is hier al 10x gezegd. Wat begrijp je daar dan niet aan? :?

offtopic:
Trouwens, Windows heeft met XP pas voor het eerst een nieuw logo gekregen sinds Windows 3.0. Voor Windows XP was het gewoon het vlaggetje/raampje met zwarte scheidingsbalkjes, en in Windows XP zijn die zwarte lijntjes weggelaten. Verder heeft het logo in de loop van de tijd misschien wat meer effect erin gekregen, maar vind je het gek? Vroeger was het niet ongewoon dat je maar 16 kleuren kon weergeven. In de kern is het gewoon hetzelfde logo gebleven.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Saturnus
  • Niet online
-NMe- schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:55:
[...]

Omdat je dan een stuk herkenning mist, dat is hier al 10x gezegd. Wat begrijp je daar dan niet aan? :?

offtopic:
Trouwens, Windows heeft met XP pas voor het eerst een nieuw logo gekregen sinds Windows 3.0. Voor Windows XP was het gewoon het vlaggetje/raampje met zwarte scheidingsbalkjes, en in Windows XP zijn die zwarte lijntjes weggelaten. Verder heeft het logo in de loop van de tijd misschien wat meer effect erin gekregen, maar vind je het gek? Vroeger was het niet ongewoon dat je maar 16 kleuren kon weergeven. In de kern is het gewoon hetzelfde logo gebleven.
En waarom kan dat dan niet, een S939 op dezelfde manier fotograferen of bewerken zoals het huidige logo?

• DarkX

DarkX

Ik?

-NMe- schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:55:
[...]

offtopic:
Ik wou net zeggen, is toch niet gek veel veranderd tussen 3.x en 2000 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.flsw.com/japan/jpwin20.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kernelthread.com/mac/oshistory/images/winnt31.gif

• Saturnus
  • Niet online
DarkX schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:01:
[...]

Ik wou net zeggen, is toch niet gek veel veranderd tussen 3.x en 2000 :)

[afbeelding]
[afbeelding]
'Je vergeet XP :Z '

En die 3.1 img doet het niet eens

[ Voor 7% gewijzigd door Saturnus op 18-12-2005 15:04 ]

• DarkX

DarkX

Ik?

DJ Sebas schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:03:
[...]

'Je vergeet XP :Z '

En die 3.1 img doet het niet eens
Ik vergeet XP helemaal niet, jij leest niet. Ik zeg dat er tussen 3.x en 2000 niets veranderd is, DAARNA is er wel wat veranderd bij XP, maar dat wil evengoed zeggen dat ze dus meer dan 10 jaar hetzelfde logo gebruikte.

• Saturnus
  • Niet online
DarkX schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:07:
[...]

Ik vergeet XP helemaal niet, jij leest niet. Ik zeg dat er tussen 3.x en 2000 niets veranderd is, DAARNA is er wel wat veranderd bij XP, maar dat wil evengoed zeggen dat ze dus meer dan 10 jaar hetzelfde logo gebruikte.
Nee ik lees wel...maar waar het omgaat laat jij weg!

• DarkX

DarkX

Ik?

Nee, het is een reactie op de post erboven en daar staat het toch.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

DarkX schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:07:
[...]

Inderdaad, en XP was voor Microsoft ook zo'n enorme stap voorwaarts dat ze het daar de moeite vonden om hun logo wat op te frissen. Er zijn tegenwoordig weinig huizen waar je nog dergelijke kleine opgeplitste raampjes vind, maar toch gebruikt MS het nog altijd als logo.

Je gaat niet je logo veranderen omdat hetgeen waar het logo aan ontleend is veranderd is in de loop der tijd. Als je je logo al veranderd dan doe je dat omdat je bedrijf of net wat een grote wijziging door heeft gemaakt die je wilt benadrukken met een nieuw logo.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Saturnus
  • Niet online
Laat ook maar, jullie begrijpen mij niet, ik begrijp jullie ongeveer.

• DarkX

DarkX

Ik?

DJ Sebas schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:22:
Heeft niets met niet begrijpen te maken, het heeft er mee te maken dat ik het simpelweg niet met je eens ben. >:)

• Robin
  • Niet online
DJ Sebas schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:22:
Jij legt mensen woorden in de mond en dan beweer jij vervolgens wat anders? Vind je het dan gek dat mensen dat niet meer naar je willen luisteren als jij op die manier communiceert? Hier liggen een aantal sterke argumenten waarom we niet die socketplaatje vervangen door een andere, maar dan wil jij argumenten horen waarom we dat wel zouden moeten doen, zonder die zelf eens aan te dragen? Het is hier al vaak gezegd en het zal ook vaak geschreven worden: zo vaak moet je je logo niet veranderen als grootheid op het net. Dat je als kleine site dat graag wilt doen is wat anders, want dan wil je je eigen kennis verbreden en diverse zaken uitproberen daar diverse veranderingen aan hangen door je eigen site een major overhaul te geven. Als grote site kan je dan beter niet doen, meer vanwege de herkenbaarheid en identiteit van je eigen site.

Ik stel voor om hier fatsoenlijk over te discussiëren en niet over en weer gaan vingerwijzen over wie wat niet kan cq. wil lezen. Daar schiet niemand mee op. Hou het vriendelijk, dan blijven wij dat ook :*.

• Saturnus
  • Niet online
Volgen mij wil je (DarkX) gewoon niet weten dat tweakers.net er mooier van word dat oude logo te dumpen...en eens een misschien een wat kleurijker maar wel weer met rood en die condensators wer op zet ('afgezien van het o zo belangrijke status symbool dat dan verloren gaat')

Onder tussen een post van Robin tussen gekomen:
Ok, argumenten om van logo te veranderen:
+ Een nieuw logo zorgt voor vernieuwing van het algemeen
+ Je gaat met de tijd mee (lijkt me ook belangrijk)
+ Bij goede keuze word de site nog aantrekkelijker
+ Bij goede keuze gaat de herkenbaarheid niet verloren

[ Voor 53% gewijzigd door Saturnus op 18-12-2005 15:34 ]

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:19

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Het mag duidelijk zijn dat voorlopig het logo op de Frontpage niet veranderd wordt. Bij een toekomstige update van de Frontpage zal het MT waarschijnlijk kijken of het huidige logo gehandhaaft wordt of dat de Frontpage overgaat op een nieuw logo. Tot die tijd is het koffiedik kijken. ;)

Dit topic is beland in wel of niet veranderen discussie zonder dat er inhoudelijk verdere bijdrages komen. Het topic gaat dan ook dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.