[wifi] Draadloze router met uitschakelknop

Pagina: 1
Acties:

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Hallo,

Ik ben op zoek naar een router met minstens 5 wired netwerkpoorten (1 voor modem + 4 pc's) en een wireless functie.

Deze wirelessfunctie moet gemakkelijk (bv. met knop op apparaat) uit te schakelen zijn.
Dit blijkt blijkbaar moeilijk te vinden :?

Iemand raad?

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51
Linksys WRT54G Heeft genoeg poorten voor wat je wilt.
Je kan een Batch script schrijven dat hij inlogt en Wireless uitzet. MAar een hardwarematige knop heeft die niet.

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 13:50
Bang voor de straling? Bang voor hackers? Waarom zou je je wireless verbinding uit willen zetten. Zit je net lekker op de bank met je laptop, ben je vergeten de knop weer aan te zetten...

• rulus
tja waarom ik dat wil uitzetten...

het is een beetje nutteloos natuurlijk dat ie heel de week zit draadloos uit te zenden als het alleen in het weekend gebruikt wordt he...

@sander: dat met dat batch script moet je me toch eens uitleggen aub

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:05

Jimbolino

troep.com

sweex routers hebben een knop om de hele router uit te zetten.
en sommige oude zyxel modem/routers hebben een pcmcia kaartje dat je eruit kan halen

[ Voor 41% gewijzigd door Jimbolino op 17-12-2005 15:31 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

rulus schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:26:
tja waarom ik dat wil uitzetten...

het is een beetje nutteloos natuurlijk dat ie heel de week zit draadloos uit te zenden als het alleen in het weekend gebruikt wordt he...
Zet je dat uit in de webinterface, en in het weekeinde zet je 'm weer aan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• rulus
oke dat laatste lijkt me wel wat :)

fijn, bedankt iedereen

Verwijderd

WRT54G kun je met custum firmware de Cisco knop gebruiken om wireless uit te zetten, moet je alleen niet de V5 kopen (die draait niet meer op Linux en daar kan geen custum firmware meer op)
Afbeeldingslocatie: http://www.tomsnetworking.com/myimages/Features/aoss_vs_ses/linksys-ciscologo.jpg
Deze knop en het kan o.a met deze firmware

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 12:32 ]

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Bij heel veel routers kun je precies tijden instellen waarop het wireless gedeelte wel of niet werkt. Om mijn goede maat Exirion eens even te quoten, waarom roept iedereen direct WRT54G?
Waarom loopt iedereen altijd blind naar Linksys? Die WRT54G is een kreupel paard vergeleken met een Asus WL500gx. Die heeft 32MB, 200MHz CPU en bovendien 2 USB 2.0 interfaces waarmee je er een harddisk of andere USB apparaten aan kunt hangen. Een stuk interessanter dan de Linksys dus om een volwaardige router mee te bouwen. Hang er een 2.5" schijfje aan en je bent klaar.

[ Voor 70% gewijzigd door havana op 18-12-2005 12:32 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51
havana schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:30:
Bij heel veel routers kun je precies tijden instellen waarop het wireless gedeelte wel of niet werkt. Om mijn goede maat Exirion eens even te quoten, waarom roept iedereen direct WRT54G?

[...]
Waarom ik de WRT melde ? Heb hem zelf, waarom ik niet de Asus heb gekocht ? Bestond toen nog niet. Wat denk ik veel mesnen hebben.

Als ik een nieuwe nodig heb word het een Asus ja maar die van mij doet het nog goed. Waarom vervangen

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb een wl-500g, daarin kan ik ook tijden instellen waarop de draadloze verbinding aan- en/of uitstaat.

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://img131.imagevenue.com/loc196/th_a477d_radio.JPG

• rulus
@double j: verder tevreden van de router? want dat lijkt me natuurlijk een ideale oplossing :)

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik ben zeker wel tevreden over deze router. Ik gebruik deze trouwens alleen maar als acces point, ik gebruik een andere router van linksys...

Er is een klein puntje waar ik minder tevreden over ben, maar geen last meer van heb. Als er teveel 'pakketjes' langs de WAN-poort van de router komen, dan wil ie nog wel eens een reset nodig hebben. Dus ik heb nu geen netwerkkabel in de WAN-poort, maar alleen in de LAN-poorten. Zo heb ik het probleem niet.

Verder een superfijne router/acces point, heel veel mogelijkheden en een zeer goed bereik (en ik heb er meerdere gehad van andere merken die echt veel slechter waren).

Overigens gebruik ik nu op mijn laptop niet de 11g standaard, maar de 11b standaard omdat het bereik dan nog net ietsjes beter is.
Als ik achter mijn bureau zit steek ik gewoon de netwerkkabel erin.

Niks dan lof dus :*)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:05

Jimbolino

troep.com

Afbeeldingslocatie: http://img284.imageshack.us/img284/6138/wrt54gxscreenshot6ac.th.png

zijn meer routers die deze functionaliteiten hebben hoor :)

WRT54GX: is een pre-n router dwz: lekker snel en goed bereik :)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• rulus
fijn :)

bedankt voor de reacties iedereen, ik kan weer effe verder
Pagina: 1